![]() |
Mitä pitäisi tietää pätkä pajeron ostajan ?
Eli mitä kannattaisi tarkistaa kun on menossa ostamaan pätkä pajeroa ? Vaihelaatikko on ilmeisesti yksi heikko kohta mutta mitä muuta ??
|
Lainaus:
-Rungon numero joka on noin takapyörän kohdilla apparin puolella. -Kansi (mittarissa n.500 000km) No tossa on jotain juttuja mitä tuli mieleen. |
Jos et omista hitsauskonetta, muutamaa neliötä peltiä ja hirveästi harrastusmieltä ni unohda koko pajero. Ja sit vielä jos jaksaa kuunnella kaikkien heitot citymaasturista ni hyvin menee.
Ja itse ajan -83 pätkä pajerolla. |
Varmaan riippuu aika paljon minkäikäisestä on kyse.
|
Vanhasta. Olikohan vuosimalli 83 Hitsauskone löytyy ja siinähän on mainio syy ostaa parempi sitten :p
Miten on 2.3 td koneen laita onko se toimiva moottori ? Auto tulisi aika vähälle käytölle kun tarkoitus olisi ajella vaan metsällä ja marjassa lähimaastoissa. Onko nuo muuten katsastettu yleensä minkälaiseksi ajoneuvoksi että miten diesel vero ? |
Ja n.kuskin jalkatilan alta kannattaa kurkata "sisäpuolta" runkoaisasta ettei oo polttoaine/jarrulinjat(kummatkos sielä nyt kulkee??) muuttunu runkon kiinnikkeeks Vaik toisinpäin pitäs olla...
Tämmänen tuli mielee näin parin kaljan päälle... |
Mistä selviää millä laatikolla auto on kun olen ymmärtänyt että noita on cantterin laatikolla (parempi) ja sitten heikomalla (alkuperäinen ?)?
|
Käyppäs kuikkaan tuolla Mitsubishi palstalla, siellä on paljon juttu Pajeroista.
Tässä hieman listaa mitä itse huomasin Pajeron omistaessani: - ruosteviat, kuten jokaisessa vanhemmassa autossa - vaihdelaatikkoviat varsinkin noissa vanhemmissa, IC:ssä eli -89-90 tuli se vahvempi - startin hammaskehä ja starttiongelmat yleensä - laturi - sitten ne kansiviathan noissa on todella yleisiä, tähän joku sanoo että kaikissa alumiinikansissa, mutta kyllä niitä Pajeroissa on tod. paljon. - enkä kyllä muutenkaan ylistäisi tuota Pajeroa maastoautona |
Tuosta kansihommasta täytyy kyllä sanoa että siihen auttaa kovasti kun kovan ajon jälkeen antaa koneen pyöriä tyhjäkäyntiä että lämmöt tasaantuu (tekee myös turbon kestolle ihmeitä) samoin kun että pakkasilla antaa koneen pyöriä lämpimäksi ennen repimistä. Ja tietenkin että jäähdytysjärjestelmä toimii ettei suotta keittele konetta. Tuolla reseptillä nuo kannetkin kestää ihan ok.
|
Tuo kannattaa muistaa jokaisella alumiinikansi vehkeellä
Vaan eipä se enään paljoa auta jos ostaa 20vuotta vanhan auton jolle tuota hommaa ei ole tehty. |
Kannattaa vilkasta se etummainen poikittainen runkopalkki, siis minkä takana ovat syyläri ja öljyn lauhdutin. On nimittäin yleensä tosi laho jos ei sitten ole jo ehditty korjata. Mukava kun se taittuu mutkille kesken ajon niin käy hassusti.
Takana pakoputken puolelta kannattaa pellit katsella tosi tarkasti ja runkopalkista keskimmäisen poikkituen kohdalta ripustukset ovat myös yleensä mädät. Koneeltaan ihan ok mutta kansi ja vaihdelaatikko vikoja löytyy, JOS EI OSAA AJAA OIKEIN KYSEISTÄ AUTOA! Eli runsaat alku lämmittelyt ja loppu jäähdytykset kannattaa tehdä huolella, esim. hirvi passiin mentäessä et kaahaa välietappia urut auki ja sitten sammuta konetta heti, vaan anna mennä vapaalla loppu matka ja vielä hurruuta tyhjäkäynnillä jonkun aikaa niin ei varmasti tule motin kanssa ongelmia! VITOSTA KUN KÄYTÄT NIIN PIDÄ AINA VAUHTI YLI 80km/h KOSKA MUUTEN LAATIKKO EI VOITELE KUNNOLLA! *Ja yleensäkkin aja aina runsailla 2500-3000mpr/min, oli kyseessä vaihde kuin vaihde. Jo loppuu laatikko ongelmatkin! |
Kylläpä tässä olikin jo melko paljon katselemista. Alkaa tämmöstä aloittelijaa hirvittämään että mitenhän tuommosen tohtii laittaa :(
Niin onko noissa kahta eri vaihteistoa ja onko ne mahdollista erottaa jotenkin kumpi on parempi ? |
Vaihteisto vaihtui Cantterin laatikkoon eli kestävempään -89 jolloin
tuli Turbo IC mallit. Eli siitä sen tiedät. Jos olet ostamassa -83 autoa niin siinä on automaattisesti se heikompi loota. Käy koeajamassa auto ja testailet kaikki vaihteet ja kuulostelet onko ylimääräisiä ääniä yms. Sillähän sen tiedät onko se kunnossa vai ei. Tuskin se kunnossa oleva laatikko nyt sullakaan heti menee rikki. |
et sillei hei
Pajero tarkoittaa runkkaria espanjaksi että ei kannata kehuskella omistavansa Pajeroa espanjassa.
|
Sivu luotu: 16:52 (GMT +2). |