![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Palasäätöiset tarkoittaa, että välys säädetään erityisellä säätölevyllä. Jos liian suuri välys, niin pannaan paksumpi säätölevy entisen tilalle jne. Samaa välystä edelleen säädetään, mutta vähän eri tavalla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jeeez, juuri noin... sinne tarvii heitellä sellasia paloja, kovemmat jätkät varmaan hitsaa nöölin ja pyyhkäsee viilalla oikeeseen korkeuteen
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pari viikkoa sitten laittelin kaikki muut mitä tässä viestiketjussa on mainittu, mutta vielä olisi voimansiirron (perät ja laatikot) öljyt vaihtamatta. Mistähän saisin selville öljytilavuudet jotta osaisin mennä ostamaan sopivan määrän eri öljyjä? Huoltokirjassa taitaa jotain olla, mutta se on Güntheriksi kirjoitettu näissä Saksan tuliaisissa... ehkä siitä sanakirjan kanssa saisi selvää
![]() Kardaanin rasvaus oli jännä operaatio, tähän asti kun on henkilöautoja vaan tullut laitettua. Paikalle onneksi sattui 30 vuotta raskaskalustoa huoltanut appiukko, niin sain hyviä vinkkejä. Kuulemma on Sisussa sama periaate ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on öljymäärät abouttia rallaa selvillä ja litkut on ostettu. Viikonloppuna pitäisi ruveta vaihtohommiin. Lueskelin ulkomaalaiselta foorumilta, että esim. peräöljyä tulee Hiluxissa täyttää 5mm täyttöaukon alapuolelle, miksi näin? Olen aiemmin mm. Bemareissa täyttänyt perä- ja laatikkoöljyä täyttöaukkoon asti kunnes öljyä alkaa tulla ulos.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ihan samalla lailla vaan täyteen,tuskin on muuta ajatusta tuossa ohjeessa kuin se ettei sotke paikkoja täyttäessä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Löytyyköhän näistä huohotinreikiä peristä ja laatikoista? Bemareissa ainakin on perässä ollut ja jos se on tukossa, niin stefat alkaa vuotaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
niin ja yksi asia mikäpitää huomioida rasvatessa. kardaanin liukuun ei liikaa rasvaa, muuten pohjaa helposti. eli vaan sillen sopivasti!
on siellä*huohottimet ihan kuin kaikissa muissakin, ja rupee vuotaan jos ei auki. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joudun vianhaku mielessä laskemaan luultavasti etuperän (ainakin) tyhjäksi, ja tuskin tekisi huonoa vaihtaa öljyjä myös takaperään ja vaihteistoihin... Kiitoksia etukäteen! Saa toki joku muukin vastata, jos tietää noin bauttiarallaa LN170 Hiluxin etuperän, takaperän, jakovaihteiston ja päävaihteiston öljytilavuudet.. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Muistista..
Etu perä 1.7 takaperä 2.2 jakis n.2 laatikko4.3.. luultavasti väärin ku noi on ln110 malliseen mut akselit on samat ln170 vaikka laatikot eri. Halvempaa olis ollu esim. Mobilin SHC ja sitä on myös LS eli kitkalukko mausteilla,jotai 11-16€ litra. Esson 317 on hyvä kans ja Motonetti myy synteettistä laatikko öljyä myös,tosin ei kitkalukollisiiin. Hyvä resepti vois olla et laita Motonetin aineet ja takaperään Mobilin LS ja vaihto 60000välein,110 koppasen manuskassa suositellaan 40000 vaihtoväliä mutta lienee mineraali öljyille,synteettisellä sen voi varmaanki tuplata.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
koittakaas vaikka tuota , rekkarin kun näpyttelee niin antaa suositukset määrineen...
https://www.neste.fi/suositustaulukk...;13458&lang=fi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Toyota Hilux | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.04.2007 13:08 | |
toyota hilux 4x4 -84 | kivari | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 23.03.2007 21:34 |
M: Toyota Hilux 4x4 | V-P | O/M/V Muut | 2 | 02.11.2005 14:02 |
Denson laturin huolto-ohjeita (HYVÄ!) Toyota ym. | -MAKE- | Linkit | 1 | 04.09.2005 12:13 |
O: Toyota hilux 4x4 | O/M/V Muut | 0 | 28.11.2003 00:15 |