![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eipä jälkiahtamista varten nykyään lupia tarvitse, ellei sitten puhuta vähäpäästöisestä korista mitä ollaan työstämässä. Jos koppa vähäpäästöinen niin sittenhän se periaatteessa menee VTT-hommiksi, ellei satu saamaan lappuihin juuri tuolla 'no mutta kun se on samanlainen kuin tyypin XXX-motti".
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
hieman ot:nä kadehdin tuota teidän tapaanne selvitä konttorilla käynnistä.... meilläpäin ei ihan noin helpolla saa muutoksia otteeseen
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
kyllä siitä sen lapun joutu täyttämään, ja tuo vm.91 hilux ei ole vähäpäästöinen...
Heh, joo ja 26€ otti hintaa, turbosta ja renkaista =D |
#4
|
|||
|
|||
![]()
käykö kone millasilla öljynpaineilla esim mikjus:lla turbon kanssa?
omani bj40 sekin (vm80) oli turbotettu jollain fiuden pikku turbolla ilmeisesti uunosta. siitä katkes siipien akseli ja loppu meno siihen. tuli mieleen olisko voinut olla vika tuossa alhaisessa öljyn paineessakin. kylmällä koneella n. 4-5baaria ja lämpösellä koneella häthätää 1baria yksi vika löyty että turboruuville menneistä letkuista toinen oli irronnut ja lyönyt ilmeisesti paineet täysille ja ei fööni sitä kestäny. turbo hittoon ja putkea tilalle. nyt jo kuitenkin menossa uuden turbon asennus (1.9tdi garret t2). etteivät ota leimalla pois merkintöjä :-) niin leimalle riitti dynopaperit ja fj40 vertailu paperit, jälkeenpäin harmittaa ettei tullut laitettua välijäähyä olisi samalla vaivalla sekin mennyt. Viimeksi muokannut pumo : 11.09.2008 13:00 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on perisurkeet öljynpaineet kanssa. Kylmänä pomppaa kyllä johkiin 5-6barin paikkeille mut lämpimänä tyhjäkäynnillä autogaugen mittarista loppuu asteikko. Eka viiva kun on 1.4bar niin vaipuu siitä paaljon alaspäin. Saattaapa tuo sähkönen mittarikin valehdella. Öljynä vielä motox 20-50 kun ei taida jäykempääkään löytyä mutta eipä tunnu olevan eroa esim. 15-40 öljyyn. Yks turbo laukes tosta muttei onneks menny kone vaikka otti melkoset öljyhullut kun rupes imeen öljyä turbon läpi. Öljyvahti ja edicit sekä muut sähkömurheet tosta mun koneesta on poistettu. Edellisen turbon laukeamiseen saattaa olla osasyynä se että kun mulla oli kaasuläppä enen turboa niin imi niin paljon öljykylpyputsarista kamaa läpi että vuosien saatossa meni laakerit. Tai sit se vaan normaali kulumisesta otti itteensä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
kuulostaapa tutulta :-)
onko vielä öljykylpyputsari paikallaan vai joku muu putsari? olen tuotakin pähkäillyt minkä laittaisi? sen hajonneen kanssa oli joku halpis yleismallin vapaavirtausputsari. tallessa olisi kyllä öljykylpysuodatin. omassani kaasuläppä ei ole ennen turboa... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
On vielä öljykylpyputsari ja tuskin sitä vaihdan pois. Mielessä käynyt kokeilla hjn paperisuotimellista mallia mutta ei tolla pikkuturbolla ainakaan ilmansaanti vielä ahista. Nyt mullakin on taas läppä vakiopaikalla ja saas nähdä miten toimii pitkällä ajanjaksolla (turaoffissa nähdään miten käy). Nyt vain pieniä testilenkkejä ajettu mutta ensikokemukset pelkästää positiivisia.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |
3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |