Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.09.2008, 05:30
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

kun leimaatte tuollaisen niin meneekö se ilman teholappua läpi? Itellä kirjotti vaan hiluxin papereihin että vastaava ahdin kuin LJ70, eikä kyselly mitään lappuja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.09.2008, 07:28
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Oma meni säkällä ilman teholappuja läpi. Lyötiin kouraan vaan fj-40 koneen speksit niin riitti. Normaalisti joutuu kyllä teholappuja esittelemään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.09.2008, 08:29
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

mä kysyin että mitä lappuja tarvin, niin ukko anto moottorin vaihtoa / ahtimen asennusta varten lupa hakemuksen.
Sano että jos vastaavaa moottoria on tehty turbolla, niin laita malliasarjaa vastaava turbo niin ei tarvi mitään lappusia. Selitti myös että jos oikeen tarkkoja ollaan ni joutuis ostaan VTT jonkun pakokaasulapun, mutta en oikeen tajua sehän on aina moottorista ja syöttöpumpusta kiinni.
Kysyin sitten että millä mä todistan että son vastaava ahdin kun LJ70, ukko vaan hymyili ja sano että nooh, kuhan nyt täytät sen lapun. Ja se oli sillä selvä, samalla katasti 31" alle. Laitto että välijäähy lisätty, eikös LJ ole kans joku pikku patteri? Niin sille sanoin. Tehon kohalle tuli LJ tehot, ja kysyin että mites kun ei noista ole varmuutta, ukko sano että luotetaan siihen että on samat =D
Mainitsi vielä että eihän noista niin paljon tehoa saa lisää että menis rosentit yli heheheh... eiku ei. 120hv+20% = 143hv? Nojoo, toi rupee oleen jo sellanen teho että tarvii olla syötöt aika tapissa, tosin käsittääkseni noista 2L2 moottoreista on saatu takapyöriltäkin 140hv, ilman mitään suurempia munklauksia.

Viimeksi muokannut mikjus : 11.09.2008 08:37
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.09.2008, 08:53
mukko mukko ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Viestit: 21
Perusasetus

Eipä jälkiahtamista varten nykyään lupia tarvitse, ellei sitten puhuta vähäpäästöisestä korista mitä ollaan työstämässä.
Jos koppa vähäpäästöinen niin sittenhän se periaatteessa menee VTT-hommiksi, ellei satu saamaan lappuihin juuri tuolla 'no mutta kun se on samanlainen kuin tyypin XXX-motti".
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.09.2008, 09:02
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

hieman ot:nä kadehdin tuota teidän tapaanne selvitä konttorilla käynnistä.... meilläpäin ei ihan noin helpolla saa muutoksia otteeseen
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.09.2008, 10:54
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

kyllä siitä sen lapun joutu täyttämään, ja tuo vm.91 hilux ei ole vähäpäästöinen...
Heh, joo ja 26€ otti hintaa, turbosta ja renkaista =D
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2008, 12:58
pumo pumo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 43
Perusasetus

käykö kone millasilla öljynpaineilla esim mikjus:lla turbon kanssa?
omani bj40 sekin (vm80) oli turbotettu jollain fiuden pikku turbolla ilmeisesti uunosta.
siitä katkes siipien akseli ja loppu meno siihen.
tuli mieleen olisko voinut olla vika tuossa alhaisessa öljyn paineessakin.
kylmällä koneella n. 4-5baaria ja lämpösellä koneella häthätää 1baria
yksi vika löyty että turboruuville menneistä letkuista toinen oli irronnut ja lyönyt ilmeisesti paineet täysille ja ei fööni sitä kestäny.
turbo hittoon ja putkea tilalle.

nyt jo kuitenkin menossa uuden turbon asennus (1.9tdi garret t2).
etteivät ota leimalla pois merkintöjä :-)

niin leimalle riitti dynopaperit ja fj40 vertailu paperit, jälkeenpäin harmittaa ettei tullut laitettua välijäähyä olisi samalla vaivalla sekin mennyt.

Viimeksi muokannut pumo : 11.09.2008 13:00
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
HJ-60 turbotus Nerd-O Maasturiprojektit 64 17.03.2009 18:14
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 04:40 (GMT +2).