Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.09.2008, 05:29
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

2,3,4
itelläni on kastrolin SAF-XO ja sitten oli se toinen oisko ollu X1? Tietävät varaosa liikkeessä. Toinen on kitkalukko lisäaineistettu toinen ei. Noi on täys synteettisiä, mitkä kyllä kannattaa ehottomasti laittaa. Maksaahan toi liki 20€ / L, mutta vaihto on 100.000tkm välein. Että kannattaa ostaa hyvät. Ja ite teen öljyjenvaihdon yhteydessä niin että ajan auton montun päällä hieman kallelleen, jolloin perät valuvat kokonaan tyhjiksi öljystä, tyhjennysroppu kun on sivussa, niin osa öljyistä jää perään jos auto on tasamaalla.
Etuperään, päävaihteistoon, jakovaihteistoon, menee sama öljy. Mutta taakse sitten tuo kitkalukon vaatima lisäaineistus. Ja kyllä jakolaatikko on omassa öljyssään, mutta siis samaa kun päävaihteistossa.

5.
uus putsari kiinni, ilmaruuvi auki ja lutkutetaan pumpusta niin kauan että ruuvista rupee tulee tieseliä.

6.
ilmansuodatin on ihan ok, katsoo patruunan vaan tarkasti kotelon keskelle... ettei ilma kierrä jostain raosta putsarin ohi.

8.
en muista antaako toyota mitään huoltoväliä, mutta omalla vm.91:llä oli ajettu 300.000tkm, jolloin laitoin vasta vesipumpun. Sukulaiselta hajos tuossa vähän jälkeen 300.000km. Että pumpun suhteen ei pitäis olla hätiä vielä. Jos vaihdat nesteen niin laita punanen, ns. long life neste. Kallista mutta parempaa.

+
venttiilit on itselläni 2L2 koneessa ainakin palasäätöiset, kartaanit kandee tietty rasvata, ninku ite teen aina 10.000km välein, samalla ku öljyroppua aukoo ja tulee auton alla oltua.
Kato nyt vetareiden suojakumit, ettei ole häikkäää... tuhoutuu vetarit nopeesti jos pääsee talvella kura ja paska sisään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.09.2008, 21:06
hifilux hifilux ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.09.08
Sijainti: Finland
Viestit: 33
Perusasetus

Mitäs tuo palasäätöiset venttiilit meinaa? Eikö niitä voi tavallisen rakotulkin avulla säätää?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.09.2008, 21:24
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Palasäätöiset tarkoittaa, että välys säädetään erityisellä säätölevyllä. Jos liian suuri välys, niin pannaan paksumpi säätölevy entisen tilalle jne. Samaa välystä edelleen säädetään, mutta vähän eri tavalla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.09.2008, 08:18
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Jeeez, juuri noin... sinne tarvii heitellä sellasia paloja, kovemmat jätkät varmaan hitsaa nöölin ja pyyhkäsee viilalla oikeeseen korkeuteen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.10.2008, 06:44
hifilux hifilux ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.09.08
Sijainti: Finland
Viestit: 33
Perusasetus

Pari viikkoa sitten laittelin kaikki muut mitä tässä viestiketjussa on mainittu, mutta vielä olisi voimansiirron (perät ja laatikot) öljyt vaihtamatta. Mistähän saisin selville öljytilavuudet jotta osaisin mennä ostamaan sopivan määrän eri öljyjä? Huoltokirjassa taitaa jotain olla, mutta se on Güntheriksi kirjoitettu näissä Saksan tuliaisissa... ehkä siitä sanakirjan kanssa saisi selvää

Kardaanin rasvaus oli jännä operaatio, tähän asti kun on henkilöautoja vaan tullut laitettua. Paikalle onneksi sattui 30 vuotta raskaskalustoa huoltanut appiukko, niin sain hyviä vinkkejä. Kuulemma on Sisussa sama periaate
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.10.2008, 21:49
hifilux hifilux ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.09.08
Sijainti: Finland
Viestit: 33
Perusasetus

Nyt on öljymäärät abouttia rallaa selvillä ja litkut on ostettu. Viikonloppuna pitäisi ruveta vaihtohommiin. Lueskelin ulkomaalaiselta foorumilta, että esim. peräöljyä tulee Hiluxissa täyttää 5mm täyttöaukon alapuolelle, miksi näin? Olen aiemmin mm. Bemareissa täyttänyt perä- ja laatikkoöljyä täyttöaukkoon asti kunnes öljyä alkaa tulla ulos.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.10.2008, 23:56
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ihan samalla lailla vaan täyteen,tuskin on muuta ajatusta tuossa ohjeessa kuin se ettei sotke paikkoja täyttäessä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.06.2011, 05:58
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hifilux Näytä viesti
Nyt on öljymäärät abouttia rallaa selvillä ja litkut on ostettu. Viikonloppuna pitäisi ruveta vaihtohommiin. Lueskelin ulkomaalaiselta foorumilta, että esim. peräöljyä tulee Hiluxissa täyttää 5mm täyttöaukon alapuolelle, miksi näin? Olen aiemmin mm. Bemareissa täyttänyt perä- ja laatikkoöljyä täyttöaukkoon asti kunnes öljyä alkaa tulla ulos.
Voisitko valottaa, että paljonko se öljyjen tilavuus oli?

Joudun vianhaku mielessä laskemaan luultavasti etuperän (ainakin) tyhjäksi, ja tuskin tekisi huonoa vaihtaa öljyjä myös takaperään ja vaihteistoihin...

Kiitoksia etukäteen! Saa toki joku muukin vastata, jos tietää noin bauttiarallaa LN170 Hiluxin etuperän, takaperän, jakovaihteiston ja päävaihteiston öljytilavuudet..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Toyota Hilux O/M/V Ajoneuvot 0 04.04.2007 13:08
toyota hilux 4x4 -84 kivari O/M/V Ajoneuvot 6 23.03.2007 21:34
M: Toyota Hilux 4x4 V-P O/M/V Muut 2 02.11.2005 14:02
Denson laturin huolto-ohjeita (HYVÄ!) Toyota ym. -MAKE- Linkit 1 04.09.2005 12:13
O: Toyota hilux 4x4 O/M/V Muut 0 28.11.2003 00:15


Sivu luotu: 14:50 (GMT +2).