Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.09.2008, 09:28
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Ebaystakö ostit laturin?
ite just viikko sitten 170A laturin sieltä ostin, oli niin naurettavan halpa (104€ postikuluineen)
Toi on kyllä halpa minkä ostit. Miulle tuli muitakin osia samalla kun laturikin, ja tilasin ne täältä http://www.4wd.com/ . Toimitus hieman kesti, koska heillä ei ollut kaikkia tilaamiani osia hyllyssä. Lisäksi lähettivät UPSilla, vaikka nimenomaan pyysin mitä tahansa muuta toimittajaa. UPS onnistui sitten ryssimään Suomen päässä ja osat oli vielä viikon jumissa heillä.

Löytyykö muuten Jeeper kaksneljäkakkoseen sopivaa takakardaania ja/tai HO koneen viskoa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.09.2008, 19:08
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti

Löytyykö muuten Jeeper kaksneljäkakkoseen sopivaa takakardaania ja/tai HO koneen viskoa?
ei löydy kartaania, kun kaikki muutettu sopiviks
eikä ylim. viskoakaan ole........
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.09.2008, 22:41
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Uudet renkaat ensimmäisen hiekkamontulla suoritetun koeajon jäljiltä. Vaikka ajettiin 1,5 barin paineilla niin pitoa tuntui olevan enemmän kuin vanhoilla renkailla.



Etuvinssiin tuli laitettua reilusti, 30 metriä, narua. Rumpu ehkä vähän turhankin täynnä. Releboksiksi jätin X9:n laatikon. Virta tuntuisi nyt riittävän hyvin pitempääkin vinssin käyttöön.



Takavinssiksi tuli ainakin toistaiseksi kaverilta lainattu T-max 9500. Sähköt ja narun asennus puuttuu vielä. Naru kulkee pohjan läpi puskurin takana olevalle rullakidalle ja siitä puskurin putkien välistä ulos. Luulisi noiden putkien toimivan yhtälailla kuin liukukitakin. Takakontti alkaa olla aika täynnä kun tunkki ja tarvikelaatikko on paikallaan. Laatikon alle jäi vielä tilaa joskus tulevaisuudessa ehkä asennettaville paineilmalaitteille.





Jarrut on päivitetty vanhampaan tekniikkaan, eli ilmeisesti sitten paremmiksi. ABS-osat poistettu kokonaan, kuten kaikki Bendix jarruihin liittyvät osatkin johtosarjaa myöten. Alipainetehostajan ja pääsylinterin otin ensin pihalla seisovasta varaosa-autosta, mutta totesin sylinterin vuotavien kumien olevan niin arvokkaat että kannatti ostaa kokonaan uusi sylinteri. Nyt jarrut pelaa hienosti ja aion muutoskatsastaa ne seuraavan vuosikatsastuksen yhteydessä. Takajarrukenkien kuluminen on melko voimakasta, edelliset kengät kesti 900km lähestulkoon pelkkää metsäajoa. Lisäksi vasemmalta puolelta tahtoo käsijarruvaijeri lähteä jatkuvasti irti linkusta, vaikka mitään silminnähtävää vikaa ei löydy?



Lämmityslaitteen vesiventtiili räjähti kun lämmöt pääsi hieman nousemaan viallisen viskon takia. Nyt visko on laitettu jumiin eli pyörii koko ajan, mutta lämmöt on silti aika ylhäällä. Termostaatti on 72 asteinen ja vesipumppu kunnossa sekä syyläri kokolailla puhdas. Vaihteistoöljylle asennettu oma suurempi lauhdutin ja syylärin päässä oleva kierto poistettu, joten ainakaan se ei kuumenna jäähdytysnestettä. Miten olette saaneet lämmöt pysymään aisoissa?



Sit on rakennettu tilapäiskiinnitystä tuollaisille ihme härveleille. Nuo ei jää kiinni pelkällä teipillä.





Bensatankki tuli tiensä päähän kun oiottiin paineilmalla ties kuinka monetta kertaa. Terävä vekki ruosteisessa tankissa oikeni ja siihen kohtaan tuli reikä. Tällä kertaa pääsi tekemään kauppaa Koskisen purkaamon kanssa, jossa uuden tankin hinta ja toimitusaika oli parhaiten kohdallaan. Tarvii varmaan viimeinkin tehdä tankillekin panssari.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.09.2008, 20:50
-pajero- -pajero- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 506
Perusasetus

Miks et paikkaa tinaamalla kestää niin kauan ennekö uusiks kolhit samast kohtaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.09.2008, 20:24
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -pajero- Näytä viesti
Miks et paikkaa tinaamalla kestää niin kauan ennekö uusiks kolhit samast kohtaa
Tankki alkaa olla jo aika muodoton kun on oiottu niin monta kertaa, ettei siitä enää saa oikein hyvää. Ruosteisen tankin tinaaminen on melko turhaa puuhaa jos siitä haluaa varmasti kestävän. Uusi tankki löytyi Suomesta ja se sopii miun aikatauluihin hyvin, joten korjataan silleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.09.2008, 07:50
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Omassa XJ:ssä pysyy maantiellä lämmöt normaalina, mutta metsässä hiljakseen ajellessa lämpesi.

Ei lämpiä enään liikoja, kun laitoin lisäksi ilmastoidun XJ:n sähköflektin.

/Joukka
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.09.2008, 20:26
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka Näytä viesti
Omassa XJ:ssä pysyy maantiellä lämmöt normaalina, mutta metsässä hiljakseen ajellessa lämpesi.

Ei lämpiä enään liikoja, kun laitoin lisäksi ilmastoidun XJ:n sähköflektin.

/Joukka
Miulla on tuo flektikin, mutta meinaa silti nostaa lämpöjä välillä. Lämmöt tuntuisi pysyvän melko hyvin kohdallaan silloin kun malttaa olla avaamatta kaasuläppää kokonaan auki. Isompi syylärikään ei oikein mahdu.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.09.2008, 21:15
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Paljos sulla oman mittarin mukaan lämpöjä?

Mulla pyörii sadan nurkilla, sitä oon pitänyt normaalina HO:lle
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.09.2008, 10:33
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Paljos sulla oman mittarin mukaan lämpöjä?

Mulla pyörii sadan nurkilla, sitä oon pitänyt normaalina HO:lle

Normaalisti hieman alle sata, mutta välillä nousee reilusti punarajan yli.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Projekti Mall Crawler #2 - Cherokee moggiakseleilla Timo_L Maasturiprojektit 295 03.05.2013 10:53
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 15:02 (GMT +2).