![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() enhän mää muistanu että siinä oli vie tollanenkin rengas/vanne mukellus edessä
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuleeko siihen nyt sit eriparin vanteet eteen ja taakse? Et tarttisko perjaattees olla sit tulevaisuudes 2 varakummii mukan :|
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
jep, eriparin pyörät tulee...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
offroadtarvikelta löytyy 16x8" ja 8x6,5" jalolla 300€/sarja...mutta 15" vanteet kyllä menee 14bff myös, mutta sitten varmasti täytyy tilaa niitä jossain...tai sitten osta ne summitsta. sitten sun ei tarvitse vaihtaa kaks renkaat
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
mulla on summitista tilatut 10x15 vanteet tossa odottamassa mutta niitä ei voi sovitella vielä ennekuin akseli on alla...
|
#6
|
||||
|
||||
![]() ammuvaari on niin surullisen näköinen tossa pihassa ilman akselia että pitihän mun jotain tehdä sateesta huolimatta ensin mä purin vanhan murikan välityksineen pois ja siivosin perän sisältä, akseliputkien putsaamisessa oli ihan oma hommansa kun vanha seisaantunut öljy oli jonkuverran sitkeessä putken "alapinnassa" missä se on vuosikaudet maannut. seuraavaksi kasailin ton avoimen carrierin, laitoin sinne lukkomurikan sisään ja pudotin lautaspyörän paikalleen, ruuvit laitoin liimalla ja vedin momenttiin heti kun lautanen oli vielä lämmin. pinjonin otin töihin mukaan ja purin sen siellä kun on paremmat lämmitysvehkeet ja mutterimopot, oli toi yoke jonkuverran lujassa vanhassa akselissa, tiivistepinta näytti olevan ihan ok joten sille en tehnyt mitään. lämmitettiin sisempää laakeria muutama kymmenen astetta ja pudotin sen paikalleen pinjonin kaulalle, ja vaikka itse laakeripesälle annoin reilumman lämmön ei ulkokehät menny paikalle ilman pikku naputtelua, en siihen hätään sitten joutanut sorvaamaan sopivaa tuurnaa, mutta laudanpätkällä vähän kun koputeli sain molemmat kehät pohjaan. pudotin krymppiholkin paikalleen, rasvasin laakerit ja kasasin koko komeuden. kun osat oli jäähtynyt laitoin stefan paikalleen, yoke perään ja rupesin kiristään mutteria. on muuten kohtuullisen kankea kiristettävä toi krymppiholkki joten itseäni säästääkseni paukutin tuumasella pyssyllä ensin niin kauan että juuri vielä tunsin laakeri välyksen ja lähdin siitä sitten hitaasti käsin hakeen sopivaa esijännitystä laakereille. iltapuhteina jokin aika sitten tehtailtiin nurkkiin jääneistä 14 bolt laipasta ja levystä (6-8mm) kaverin kanssa tommonen vähän vahvempi peräkopankansi, jos ei sitten ne hajoilevat hampaa tekisi niin helposti reikää niinkuin vanhassa perässä, samoin ylemmässä kuvassa näkyy isäukon suunnittelema kardaaninristikon suojapelli kun sen mielestä vanhoissa yokeissa on vähän liikaa jälkiä... ja laitetaan tähän vielä "kymppiuutisten loppukevennykseksi" kuva blazen vanhasta sydämestä, tai siis 2 sylinteristä jossa on ollut jotain ylimääräistä, muuten kone kone onkin sisältä luvattoman siistissä kunnossa vanhaksi nokilekaksi |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
L-200:sen ropaamista/joustoja | Lavamitsu | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 11.08.2008 19:47 |