![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tokihan vakio autollakin voi osallistua, sitä vartenhan se Original luokka kai on , vinssiä kyllä suosittelisin nopeuttamaan ja varmentamaan matkantekoa.Eikä siellä pakko ole uida kainaloita myöten mudassa naama virneessä, aina voi valita minne haluaa mennä ja minne ei, takaisin kääntyminenkään reitillä ei ole ennenkuulumatonta eikä varsinkaan häpeän aihe. GPS hommiin en osaa mitään sanoa kun en niistä mitään tajua.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
TML trophyssä oli paljon rasteja joita sai ilman vinssiä ja erikoisrenkaita. Rohkeasti vain mukaan kokeilemaan, mutta tuo vinssi on kyllä sinänsä hyvä olla jos auto jää kiinni liian rohkeassa yrityksessä. Käytännössä 5- 10 pisteen rastit olivat haettavissa miltei takaveto deeäxällä, joten hyvin sielä ilmankin pärjää.
Ei kaikkien vehkeiden tarvitse olla ruttusia rankeroovereita monsterirenkaiden kera varustettu jotta kisassa pärjää. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Amatöörinä voin laittaa omat suunnistussydeemit tähän, eli käytetty halvahko perusläppäri jossa OZI-suunnistusohjelmana ja katolla töllöttää semmonen GPS-mokkula.
Nämä ei yhteensä mitään hirveitä maksa. Läppärille on invertteri tekemässä sähköä. Vaikka autona on amatöörin käsissä ehkäpä hukkaan menevä tiiliskivi Ruotsista, niin ajetaan hupimielessä eikä silläkään ryskätä ihan mahdottomiin paikkoihin. Siinä mielessä tämä on mukavaa ajelua että voi melkein aina valita meneekö vai ei jos tuntuu että rikkoutuminen on enemmän kuin todennäköistä. AVRO-nyyminen, työn orjana |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() ![]() Amatööri![]() ![]() ![]() Eikös täällä ole kaikki ammattilais suunnistajia ![]() ![]() ![]() Eiköhän joku vanha penakakkonen oo perusläppäri eikä perus garmin ny kauheesti maksa etrex n:80-100elukkaa.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Löytyykö jostain suunnistuskisoihin tarkoitettujen maastoautojen rakentelua koskeva tekninen säännöstö?
Esim. ajoneuvon maksimi- ja minimimitat, saako moottorin/voimansiirron/akselit vaihtaa minkälaisiin jne. 4x4cupin sivuilta löytyneissä säännöissä oli Standard, Modified ja Prototype - luokissa eroa lähinnä rengaskokojen ja katsastuksen välillä. (toki tuo katsastuspykälä rajaa jo paljon teknisiä muutoksia pois) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ei ole mitään formula tyylisiä pilkunviilaus sääntöjä. Kuka jaksaa vääntää 350 sivuisen sääntökirjan jossa määrätään auton pituus ja akseliväli. Lyhyt ja kapee on hyvä... mahtuu joka välistä ja kääntyy näpäkästi.Ajaahan jotkut volvollakin ja ajaa hyvin.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tässä onkin se,jokaiselle luokalla omat rastit tai kaikki hakee kaikkia rasteja,kysymys.
Vakioautolla kun ei vaan voi mennä edes alueelle jos ojassa on ensin möyrinyt porttaali peli. Eksytykseen kun valmistaudut huolella,kysy,kahtele ja kuuntele,niin ei mitään ongelmaa. Paitti ehkä pakkanen. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Jos ei ole mitään käsitystä tietokoneella pyörivistä suunnistus ohjelmista niin melkein kannattaisi ottaa käyttöön rodeo drive. Palstalta löytyy paljon keskustelua ohjelmasta, lisäksi se on varsin yksinkertainen verrattuna vaikkapa oziin.Lainaus:
![]() Lainaus:
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Suunnistussääntöjen hienous perustuukin juuri sääntöjen vapauteen, mitään muita sääntöjä ei cupin sivuilla mainittujen lisäksi ole. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
porttaaliakselien vuoksi? Vaikka ne ovat "original" - henkinen ominaisuus. Tästäkin varmaan on jo aiemmin keskusteltu mutta en haulla onnistunut löytämään. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Täysin vakiolla C303 joutuu prototypeen. ~35" vakiorenkaat pelkästään nostaa luokan modifiediin ja portaaliakselit vielä siitä prototypeen.
james_III tapauksessa land roverin vakiopyörät määräävät luokaksi standardin. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Alikoko renkailla eli 33" pääsee Volvolla modiin ja 31" renkailla stanuihin, ainakin sääntöjen mukaan. Siis jos on portaaliakselit alla
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Kysellääs sitten vielä pöllöjä...
Eli mihin luokkaan istuu Suzuki jos siihen ajetaan: -Kierrejousi alusta -mahd. Tekniikan vaihto johonkin kivaan -Leima rengastus -31" -"- -33" -"- Eli siis mikä vaikuttaa mihinkin? Ja entäs jos otetaan mukaan vaikka Tojon LJ, mitä siihen voi sääntöjen puitteissa tehdä että pysyy orkkiksessa? Vai onko sellainen yritys edes järkevää? |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Tuollainen suzuki löytyy pihasta ja luokka on aina stanu 33" ja pienemmillä kumeilla.
Orggis läjään saa laittaa sen 2" korottavan alustan ja max 31" renkaat. Lainaus:
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
Suzuki kierrejousilla menee katsastettuna stanuihin ja katsastamatta modiin.
http://www.4x4cup.com/index.php?sivu=ukk LJ max 51mm korotuksella ja max 31" renkailla on orkkiksessa, muutoskatsastettuna tai muutokset mahdollisia muutoskatsastaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Sääntömuutoksia suunnistuskisoihin? | Tekniikka & Jutustelu | 110 | 22.01.2006 18:59 | |
| Erikokoisrengaspaperi suunnistuskisoihin ????? | Rassi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.10.2005 20:49 |