![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ja nuo TGB numerothan ovat vain ja ainoaastaan Ruotsin armeijan luokituksia ajoneuvoille. Eli Volvon omia mallimerkintöjä ovat vain C30? mallista riippuen. Yleisesti puhutaan kaikista "isoista" Laplandereista mallilla C303, mutta voidaan eritellä myös jos tarkempaa lukua halutaan. Pikkuinen eli Valp on sitten C202. Pahoittelen avautumistani.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Paitsi että C202 B20 koneella, eri laatikoilla ja päivitetyllä korilla 903-sarjan "valppeihin" verrattuna.
Tuo Valp on kylläkin yleisnimitys kaikille 903-sarjan vanhoille pikku-laplandereille eli ei kai se paljoa mene metsään vaikka C202:stakin Valpeniksi kutsutaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
jatketaan aiheesta:
Seuraava on omaa, aikojen kuluessa muotoutunutta käsitystä jota ei välttämättä kuitenkaan 100% faktana kannata pitää... Valp (pentu, penikka) nimitys kuuluu tulleen Ruotsin armeijalta. Ajoneuvokolonnan hännillä kulkeneet Volvon 902 / 903 "pikkuautot" muistuttivat lauman hännillä kulkevia poikasia. Ahtaasti tulkiten siis vain näitä malleja kutsutaan Valpeiksi. C202 on edellisestä upgreidattu siviilimarkkinoille tarkoitetu malli joka valmistettiin Unkarissa -70 ja -80 luvulla. Tekniikka kuten LaaLaa listaa ja suorilla akseleilla kuten edeltäjänsäkin. Porttaaliakselisten tuotantoversioiden valmistenumero alkaa aina C03 ja numerosarjassa seruaavana on vetotapa 4x4 tai 6x6, jonka jälkeen juokseva sarjanumero. C303, C304 ja C306 on siviilimarkkinoille tarkoitettu mallinimistö jonka viimeinen numero viitannee kokonais massaan. Vastaavat Ruotsin armeijan mallit TGB11xx (4x4), TGB13xx(6x6) ja TGB2x (6x6). Siviilimarkkinoille on ollut myös tarjolla C304 4x4 mallina. 6x6 C304 ja C306 eroaa kantavuuden, vaihteiston ja välitysten lisäksi akselivälillä joka on jälkimmäisessä pitempi. Mutta edelleenkään en ole löytänyt mistään tietoja C303 mallista 6x6 vetoisena jos sellaiseksi ei sitten katsota C304sesta kantavuuden kustannuksella henkilöautoksi yksityisenä muutoskatsastettuja malleja. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin tämän sivun mukaan: http://www.tgb-sidan.se/c3modeller.html ei ole olemassa C303 6x6. "C303an finns enbart som tvåaxlig.."
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
juu mulla oli c303 joka oli 3-akselinen (siis rekisteri otteen mukaan 303).
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Otteseen on viisas katsuri varmaan kopioinut aken tietokannasta osan tiedoista ja malli sattunut tulemaan 2-akselista...ehkä?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Onko jollakin jokin muu, kuin 303, tuosta irroitettavalla kopilla olevasta 6x6-mallista? Kaikki mitä minä tiedän on olleet 303sia?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Volvo C303 -77 | Mutter | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 16.02.2008 08:59 |
M: Volvo C303 vm.75 | Holst | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 12.10.2007 16:23 |
M: Volvo tgb 11 C303 | waild | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 11.10.2007 14:06 |
M: Volvo C303 avo | Pauli | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 24.04.2006 14:39 |
O: Volvo c303 | TomppaV | O/M/V Muut | 0 | 01.03.2004 08:49 |