![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() täytyy nyt kysyy että kuinka helposti mettässä pajeron auraukset muuttuvat? toiset kun väittää et ne muuttuu heti mutta multa ei ole muutteneet, onko tämäkin luulo puheita risukeulista????
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Onko kukaan saanut pajerosta etu- tai takaperää rikki? Tai jakolaatikkoa? Vaihdelaatikoita on varmasti mennyt usempiakin, mullakin kakkonen naputtaa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No vähän tuollainen reipas-henkinen...
![]() ![]() ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
yritystä näkyy ainaski olevan
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Retku
Juu,mä olen se kuningas retku.Retku keulalla oon ajanu nyt kaheksan vuotta.Ei sitä mun mielestä oikeen voi suoraan verrata putki akseliin,se vaan käyttäytyy eri lailla.Ajotapakin on vähä eri.Monet monituiset kerrat on putki axeli miehet/naiset äimistelly etenemis kykyä.Oma kehun lisäksi vetoan esim.WARN trophy -05 yleisö EKlla kun volvo 303 tuli narun perässä taka perin ni siitä retkukeulalla laulaen yli.Toki kaiken maailman jossittelijoita ja mutku mutkua kuultiin sitte jälki ajoissa.Samaisella reissulla appari väänsi apusimpukan kaheksikolle,määrätyissä paikoissa se antautuu herkästi.Joustot on kanssa aika heikot,itteä eniten ahistaa ku ei sihen saa lukkoa.Eli siis siinä on hyvät ja huonot puolensa mut porukka taitaa eniten vaan tietämättömyydestä sitä vieroksua.Onhan näitä epäilijöitä aina niinku japsi/britti/jenkki/saksa/venäjä/rungottomat/lukottomat/latijouset/kierrejouset jne jne.Onhan siinä autossa muutaki ku ne rojut,niinku kuski,olosuhteet,tuuri ja miljoona muuta tekijää.Ja toiset ei paljo panosta koko rotteloon,ne vaan tykkää touhuta ja nauttia hyvästä seurasta.Alku aikoina pidin touhua vähä hifistelynä kunnes näin eräänki vehkeen jonka persiissä luki paskarottelo!Omistaja kehui auton olevan iivana jossa oli joku mitsun kone ja loota on kai jostain petfoortista.Eihän ne sihen sovi mut tollai väkisin...Eli ainaki mun puolest sinne mettään mahtuu mitsut ja kaik muutki.Annetaa kaikkien autojen kukkia/hapettua!!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuollakin pääsee
![]() Eikä jäänyt edes tuohon kiinni,kyllä siitä kitkalukosta jotakin hyötyä on.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ Viimeksi muokannut elhapero : 29.08.2009 11:37 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Juu, kyllä pajerollakin pääsee. Joskus kun ajopäivillä nostin Easterbunnyä kyytiin, niin Land Rover-mies tuli kysymään multa että onko mulla lukkoja. Juu, ovissa on, vastasin. Ei meinannut uskoa että akseleissa ei ole. Takana on tietysti kitka, mutta etuperä on rehellisesti avoin. Hänellä oli lukot molemmissa akseleissa, mutta 3 bar paineet renkaissa, mulla 1 bar... ![]() Enkä tässä hae mitään vääntöä eri merkkien välille, ne on lapsellista kinastelua. ![]() Risukeulassa on se huono puoli, että etupää menee kivestä/kannosta yli, mutta takaperä nappaa siihen kiinni. Pajerolla kun ajaa maastossa, niin helposti joku alkaa ihmettelemään sen kykyä. Ennakkoluulot ovat tiukassa. Mutta pakki saisi olla tiuhempi. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja on retkukeulassakin etunsa, siinä on yleensä enempi maavaraa vrt. jäykkään akselin keskellä. Ja toisekseen, ei lähes vakiossa ole mitään valtavaa merkitystä akselityypeillä. Jos ihan oikeasti vertailee joustoja n. vakiomaasturien keulasta, niin ei erillisjousitus paljon häviä. Ja sitä joustoa voi tietyin muutoksin lisätä vakiosta. Onhan se vähän tietämättömän puhetta väittää ettei niillä tee mitään. Kyse on siitä, mihin autoaan käyttää. Jos aikoo rakentaa paljon, korottaa reilusti ja laittaa isot renkaat, on jäykkäakselinen helpompi lähtökohta. Mutta lähes vakioissa, ei mitään merkitystä. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jonkin verran tonne mitsubishi 4x4 foorumille on sentään jäseniä tullut, mutta
enempikin varmasti mahtuisi. Laitoin sinne myös osion jossa voi jutella mitsu kuskeille yhteisiä tapaamisia, ajopäiviä jne. myös mahdollisesta mitsubishi 4x4 yhdistystä voisi suunnitella.
__________________
www.mitsubishi4wd.com |
#11
|
|||
|
|||
![]() Mietiskelin vain...
Tuntuu vähän turhalta uudelta foorumilta, kun Offipalstalta ja Mitsubishi Club sivuilta löytää jo nykyäänkin kaiken tarvittavan...
Kyllähän Mitsu club järjestää maastoauto ajotapahtumia pelkästään Pajeroille ja offroad henkistä porukkaa pyörii sivuilla paljonkin. Jos halutaan parantaa Pajeron mainetta, niin pitää käydä oman alueensa ajotapahtumissa näyttämässä miten se kulkee! ![]() ![]() ![]() Kunhan ajattelin taas ääneen..... ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/MCF_Seitseminen_5_2009/ ps. Itselläni juurikin tuo musta L-200:nen |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Minun mielestä taas oma foorumi 4x4 mitsuille on hyvinkin tarpeellinen ja oma yhdistys olisi myös.
Muutamia pointteja. Siellä ei voi kirjoittaa viestejä anonyymisti (heitellä tarpeettomia/tyhmiä kommentteja), keskitytään asiaan, ilman shitchattiä, tärkeät asiat löytyy nopeasti, kun ei ole viesti tulvaa ja tietoa jaetaan tarvitseville. Minusta on ihan ok ottaa mallia ulkomaisita pajero/4x4mitsu foorumeista, niistäkin on varmasti hyötyä jäsenilleen? Erityisesti olisis hienoa saada tehtyä yhteistilauksia, ajopäiviä jne. MCF:in ongelma on se että siellä yritetään olla kaikkien mitsuilijoiden yhdistys, mikä on ajatuksena ok, mutta se vaan ei käytännössä toimi, mikä näkyy siinä ettei tapahtumiin riitä porukkaa. Jos suomesta ei löydy 4x4 mitsuilijoita yhdistykseksi asti, niin sille ei sit mitään voi. Nyt ainakin tarjotaan mahdollisuutta siihen, pajeron ei tarvitse välttämättä olla se ensimmäinen (halpa) maasturi jolla opetellaan offia ja sit ku huomataan et siinä ei ole edessä paljoa joustovaraa ja haukutaan se ja ostetaan joku jäykkäakselinen. ![]() tässä viel loppukevennykseksi mun rojekti. ![]() ![]()
__________________
www.mitsubishi4wd.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Foorumi taas toiminnassa | offroadjouni | Uutiset | 0 | 25.05.2008 11:38 |
Rc Formula Offroad foorumi | Linkit | 2 | 17.10.2006 20:09 | |
uusi foorumi | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.02.2004 15:37 |
Frendit foorumi | Lars | TV / Series | 0 | 14.01.2003 10:33 |