Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.07.2008, 19:03
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 382
Talking

Kyl toi huumoria tartee ku menee naperolla mettän. Olen nimittäin onelinen pajeron omistaja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2008, 19:29
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Eiköös ne kaikki merkit hajoo aikanaan ja sinne kiinaan ne kaikki palautuu
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.07.2008, 21:02
-pajero- -pajero- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 506
Perusasetus

täytyy nyt kysyy että kuinka helposti mettässä pajeron auraukset muuttuvat?
toiset kun väittää et ne muuttuu heti mutta multa ei ole muutteneet, onko tämäkin luulo puheita risukeulista????
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.07.2008, 07:36
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Lainaus:
täytyy nyt kysyy että kuinka helposti mettässä pajeron auraukset muuttuvat?
toiset kun väittää et ne muuttuu heti mutta multa ei ole muutteneet, onko tämäkin luulo puheita risukeulista????
Ex-omistaja sai pajerostani apusimpukan kieroon, ja välitangon hiukan mutkalle. Apusimpukan suoristin, ja välitangolle en tehnyt mitään. Vauriot tulivat 39.5" renkailla, ja "yritteliäällä" ajotavalla kivikossa. Itse en ole saanut 33" kummeilla mitään rikki, joten uskoisin risukeulan kestävän ihan hyvin.

Onko kukaan saanut pajerosta etu- tai takaperää rikki? Tai jakolaatikkoa? Vaihdelaatikoita on varmasti mennyt usempiakin, mullakin kakkonen naputtaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.08.2009, 07:27
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Ex-omistaja sai pajerostani apusimpukan kieroon, ja välitangon hiukan mutkalle. Apusimpukan suoristin, ja välitangolle en tehnyt mitään. Vauriot tulivat 39.5" renkailla, ja "yritteliäällä" ajotavalla kivikossa. Itse en ole saanut 33" kummeilla mitään rikki, joten uskoisin risukeulan kestävän ihan hyvin.
Kuinka niin "yritteliäs ajotapa"?

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.08.2009, 08:36
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

No vähän tuollainen reipas-henkinen...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.09.2009, 13:02
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
No vähän tuollainen reipas-henkinen...
yritystä näkyy ainaski olevan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.08.2009, 22:16
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Retku


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -pajero- Näytä viesti
täytyy nyt kysyy että kuinka helposti mettässä pajeron auraukset muuttuvat?
toiset kun väittää et ne muuttuu heti mutta multa ei ole muutteneet, onko tämäkin luulo puheita risukeulista????
Juu,mä olen se kuningas retku.Retku keulalla oon ajanu nyt kaheksan vuotta.Ei sitä mun mielestä oikeen voi suoraan verrata putki akseliin,se vaan käyttäytyy eri lailla.Ajotapakin on vähä eri.Monet monituiset kerrat on putki axeli miehet/naiset äimistelly etenemis kykyä.Oma kehun lisäksi vetoan esim.WARN trophy -05 yleisö EKlla kun volvo 303 tuli narun perässä taka perin ni siitä retkukeulalla laulaen yli.Toki kaiken maailman jossittelijoita ja mutku mutkua kuultiin sitte jälki ajoissa.Samaisella reissulla appari väänsi apusimpukan kaheksikolle,määrätyissä paikoissa se antautuu herkästi.Joustot on kanssa aika heikot,itteä eniten ahistaa ku ei sihen saa lukkoa.Eli siis siinä on hyvät ja huonot puolensa mut porukka taitaa eniten vaan tietämättömyydestä sitä vieroksua.Onhan näitä epäilijöitä aina niinku japsi/britti/jenkki/saksa/venäjä/rungottomat/lukottomat/latijouset/kierrejouset jne jne.Onhan siinä autossa muutaki ku ne rojut,niinku kuski,olosuhteet,tuuri ja miljoona muuta tekijää.Ja toiset ei paljo panosta koko rotteloon,ne vaan tykkää touhuta ja nauttia hyvästä seurasta.Alku aikoina pidin touhua vähä hifistelynä kunnes näin eräänki vehkeen jonka persiissä luki paskarottelo!Omistaja kehui auton olevan iivana jossa oli joku mitsun kone ja loota on kai jostain petfoortista.Eihän ne sihen sovi mut tollai väkisin...Eli ainaki mun puolest sinne mettään mahtuu mitsut ja kaik muutki.Annetaa kaikkien autojen kukkia/hapettua!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.08.2009, 22:27
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Kyllä tuollakin pääsee
Eikä jäänyt edes tuohon kiinni,kyllä siitä kitkalukosta jotakin hyötyä on.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/

Viimeksi muokannut elhapero : 29.08.2009 11:37
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.08.2009, 23:33
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus



Juu, kyllä pajerollakin pääsee. Joskus kun ajopäivillä nostin Easterbunnyä kyytiin, niin Land Rover-mies tuli kysymään multa että onko mulla lukkoja. Juu, ovissa on, vastasin. Ei meinannut uskoa että akseleissa ei ole. Takana on tietysti kitka, mutta etuperä on rehellisesti avoin. Hänellä oli lukot molemmissa akseleissa, mutta 3 bar paineet renkaissa, mulla 1 bar...

Enkä tässä hae mitään vääntöä eri merkkien välille, ne on lapsellista kinastelua.

Risukeulassa on se huono puoli, että etupää menee kivestä/kannosta yli, mutta takaperä nappaa siihen kiinni.

Pajerolla kun ajaa maastossa, niin helposti joku alkaa ihmettelemään sen kykyä. Ennakkoluulot ovat tiukassa.

Mutta pakki saisi olla tiuhempi.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.09.2009, 15:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Juu,mä olen se kuningas retku.Retku keulalla oon ajanu nyt kaheksan vuotta.Ei sitä mun mielestä oikeen voi suoraan verrata putki akseliin,se vaan käyttäytyy eri lailla.Ajotapakin on vähä eri.Monet monituiset kerrat on putki axeli miehet/naiset äimistelly etenemis kykyä.Oma kehun lisäksi vetoan esim.WARN trophy -05 yleisö EKlla kun volvo 303 tuli narun perässä taka perin ni siitä retkukeulalla laulaen yli.Toki kaiken maailman jossittelijoita ja mutku mutkua kuultiin sitte jälki ajoissa.Samaisella reissulla appari väänsi apusimpukan kaheksikolle,määrätyissä paikoissa se antautuu herkästi.Joustot on kanssa aika heikot,itteä eniten ahistaa ku ei sihen saa lukkoa.Eli siis siinä on hyvät ja huonot puolensa mut porukka taitaa eniten vaan tietämättömyydestä sitä vieroksua.Onhan näitä epäilijöitä aina niinku japsi/britti/jenkki/saksa/venäjä/rungottomat/lukottomat/latijouset/kierrejouset jne jne.Onhan siinä autossa muutaki ku ne rojut,niinku kuski,olosuhteet,tuuri ja miljoona muuta tekijää.Ja toiset ei paljo panosta koko rotteloon,ne vaan tykkää touhuta ja nauttia hyvästä seurasta.Alku aikoina pidin touhua vähä hifistelynä kunnes näin eräänki vehkeen jonka persiissä luki paskarottelo!Omistaja kehui auton olevan iivana jossa oli joku mitsun kone ja loota on kai jostain petfoortista.Eihän ne sihen sovi mut tollai väkisin...Eli ainaki mun puolest sinne mettään mahtuu mitsut ja kaik muutki.Annetaa kaikkien autojen kukkia/hapettua!!
Kyssä siihen saa lukon. Jos Pajerosta on kyse niin ARB:ltä löytyy täysi lukko Pajeron keulaan. Vanhemissa Pajeroissa vaan oli se pienempi 7,5" etuperä, mutta se on vaihdettavissa bensamallin isompaan 8" etuperään kohtuullisen helposti ja siihen täysi lukko löytyy. Hintavahan se harmillisesti on. Ja eiköhän se lukko mene L200:eenkin. 2-Gen mallista eteenpäin vissiin ollu se isompi perä yleisempi. Ja 2 gen mallissa taakse tuli SS laatikollisiin oikea kytkettävä lukko vakioksi, joka kompensoi erittäin hyvin pieniä jouston puutteita.

Ja on retkukeulassakin etunsa, siinä on yleensä enempi maavaraa vrt. jäykkään akselin keskellä. Ja toisekseen, ei lähes vakiossa ole mitään valtavaa merkitystä akselityypeillä. Jos ihan oikeasti vertailee joustoja n. vakiomaasturien keulasta, niin ei erillisjousitus paljon häviä. Ja sitä joustoa voi tietyin muutoksin lisätä vakiosta.

Onhan se vähän tietämättömän puhetta väittää ettei niillä tee mitään. Kyse on siitä, mihin autoaan käyttää. Jos aikoo rakentaa paljon, korottaa reilusti ja laittaa isot renkaat, on jäykkäakselinen helpompi lähtökohta. Mutta lähes vakioissa, ei mitään merkitystä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.09.2009, 10:58
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Jonkin verran tonne mitsubishi 4x4 foorumille on sentään jäseniä tullut, mutta
enempikin varmasti mahtuisi.
Laitoin sinne myös osion jossa voi jutella mitsu kuskeille yhteisiä tapaamisia, ajopäiviä jne.
myös mahdollisesta mitsubishi 4x4 yhdistystä voisi suunnitella.
__________________
www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.09.2009, 21:47
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mietiskelin vain...


Tuntuu vähän turhalta uudelta foorumilta, kun Offipalstalta ja Mitsubishi Club sivuilta löytää jo nykyäänkin kaiken tarvittavan...
Kyllähän Mitsu club järjestää maastoauto ajotapahtumia pelkästään Pajeroille ja offroad henkistä porukkaa pyörii sivuilla paljonkin.


Jos halutaan parantaa Pajeron mainetta, niin pitää käydä oman alueensa ajotapahtumissa näyttämässä miten se kulkee!


Kunhan ajattelin taas ääneen.....
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.10.2009, 08:35
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Mitä tuota Pajeroa muinoin tuli omistettua niin kyllä täältä ja mitsu clubista löytyi se kaikki tieto mitä tarvi. Ei oikeen olisi kaivannut sitä kolmatta paikkaa etsiä tietoa. Täältä tosin löytyi se tieto ettei pajerolla tee yhtään mitään, mutta se on vaan noiden kateellisten toitsu miesten puhetta. Cruiseri kun on niin perseestä ajaa kuin voi olla vaan (jos verrataan Pajeroon tai melkein mihin vaan) ja vakio cruiserilla ei siellä metsässä tee yhtää mitään. Ainakin itse olin ihan tyytyväinen Pajeron metsä ominaisuuksiin. Tuli sillä vakio cruiserillakin metsässä ajeltua ja voi sitä tuskaa.. Se lahna ei mahdu yhtään mihinkään, se ei käänny yhtään mihinkään, tehoa ei löydy edes mikroskoopilla etsiessä ja joka reissulla puolet autosta katosi jonnekin kun se oli niin mätä.. Mitä noita maastureita on tullut omisteltua niin kyllä se toitsu on yksi paskimmista laitteista mitä on tullut omistettua. Pajeron suurin ongelma oli helvetinmoinen dieselvero, joka koskee kaikkia painavia henkilöautoja ja vakuutusmaksutkin oli kalliit. Tosin cruiserissa oli liikennevakuutus vielä kalliimpi. Tosin kun autoa lähdetään rakentaan niin kyllä se toitsu taitaa olla ihan omaa luokkaa jos verrataan Pajeroon, eikä se Pajero taida sen jälkeen päästä kovin lähelle toitsun etenemiskykyä Mutta silti en lämpene pätkääkään toitsuille, mikä ei taida olla ylläri..

Mutta juuri noiden kalliiden ylläpito kustannuksien takia en omista tällä hetkellä maasturia. Mönkkäri tulee halvemmaksi. Vakuutus on melkein ilmainen maasturiin verrattuna, sitä ei tarvi hitsailla/korjaa joka reissun jälkeen ja parasta on se että saa ajaa ihan uudella pelillä, eikä sillä 30v vanhalla paskalla.

Ja tämähän liittyi todella paljon tähän topikkiin
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.11.2009, 10:46
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Tuolla aikaisemmin njp racing kirjoitteli kaikkea potaskaa, niitä en ala täällä kommentoimaan, vastasin jo
tuolla 4x4 foorumilla ja jokainen järkevä ihminen näkee miten MCF:llä homma toimii.

1-2 ajopäivää vuodessa on joillekin riittävästi, en usko että offipalstalaisille monellekaan, mutta
kaikki on silti tervetulleita mitsu 4x4 foorumille, kunhan oikeesti tykkäävät mitsumaastureista.
__________________
www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.09.2013, 01:22
Uahu Uahu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.07.13
Sijainti: pieksämäki
Viestit: 5
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja awd Näytä viesti
Tuolla aikaisemmin njp racing kirjoitteli kaikkea potaskaa, niitä en ala täällä kommentoimaan, vastasin jo
tuolla 4x4 foorumilla ja jokainen järkevä ihminen näkee miten MCF:llä homma toimii.

1-2 ajopäivää vuodessa on joillekin riittävästi, en usko että offipalstalaisille monellekaan, mutta
kaikki on silti tervetulleita mitsu 4x4 foorumille, kunhan oikeesti tykkäävät mitsumaastureista.
HOLA! ..Ostin L 200:sen..vm-90..korin ja rungon väliin nylokki 50mm pätkät,onko mitä suuria muutoksia edessä..mm.ohjausakselin jatkoa?..pankaas vinkkejä muitakin miten ehostella alustaa..takaiskarit ny vaihtuu pitempiin mut tuolle risukeulalle,mitäs sille?..
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.09.2013, 18:36
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.394
Blog Entries: 5
Red face

....Meniköhän tämä jotenkin vahingossa väärään ja aika vanhaankin topicciin...?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 07.09.2013, 23:09
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Juu kannattaa varmaan haeskella vanhoja juttuja, l200 ja pajerossa sama alusta ni samat pajeron korotus vinkitkin käypi..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Foorumi taas toiminnassa offroadjouni Uutiset 0 25.05.2008 11:38
Rc Formula Offroad foorumi Linkit 2 17.10.2006 20:09
uusi foorumi Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 0 08.02.2004 15:37
Frendit foorumi Lars TV / Series 0 14.01.2003 10:33


Sivu luotu: 09:22 (GMT +2).