No niin. Jos ei ole Mussosta kokemuksia, niin en menis kovin muita neuvomaan. Huhupuheita ei myöskään kannata liiaksi uskoa.
Asiaan. Itsellä on Musso ollut vuoden päivät ja täytyy sanoa etten ole kuin tyytyväinen. En vastaa tähän nyt kovin pitkästi, mutta jos joku haluaa lisää tietoa tai vinkkejä, niin saapi ottaa yhteyksiä.
Mussot on tosiaan Mersun LISENSSILLÄ valmistetuilla koneilla ja vaihdelaatikoilla. Ammattilaiselle saattaa laitteista ja alustasta löytyä muitakin tuttuja osia, sillä autotehtaathan on lähinnä kokoonpanotehtaita nykyään.
Erittäin hyvä vaihtoehto (varsinkin edullinen) käyttöautoksi mm. vetokykynsä vuoksi (esim. hevoskärryn vetämiseen) - ei voi verratakaan kaupunkimaastureihin, ennemmin Pajeroon tai Landcruiseriin. Hinta on vaan aivan eri! Saksasta saa todella halvalla ja sieltä niitä on sitten raahattu tänne. Kuten omanikin.
Turboton 2.9 on kyllä varsin laiska, se täytyy myöntää heti kättelyssä. Jos se on henkilöautossa laiska, niin vielä laiskempi se on maasturissa. Mutta kestävähän se on ja varaosia on helppo saada. Muutenkaan varaosien suhteen ei ole ongelmia ollut, yleisimpiä kulutusosia saa helposti liikkeestä kuin liikkestä ja ainakin parissa kolmessa purkaamossa on Musso levällään (joten esim. peltiosia, valoja yms. saa kyllä). Ulkomailta tilaamalla toki löytyy osia, mutta ensin kannattaa selvittää tarviiko oikeasti tilata - nimittäin sama osa saattaa löytyä jonkun toisen automallin kataloogista. Tähän löytyy apua mm. Musso owners -klubista.
Yleisesti ottaen on ihan käypänen peli. Jos et odota Mersun laatua ja pidät korealaista laatua reaalitettina, niin yllätyt positiivisesti!

Ss on korealaisten keskuudessa jonkin sortin luksusmerkki. Jos hankit noin kymmenen vuotta vanhan Musson ja vertaat sitä vastaaviin japseihin tai varsinkin samanaikäisiin koreanrautoihin, niin tuskin petyt. Ja autonhankinnassa säästyvillä rahoilla voit lentää vuosittain seuraavan kymmenen vuoden ajan etelään lomalle...
Jos offista puhutaan, niin sitten jätän foorumin muille, jotka ehkä ovat ko. pelillä offia ajaneet. Itsellä kun tuo kaara on ihan normimaasturikäytössä.
Ai niin. Muista mahdollisista ongelmista. Ruosteensuojaus voi olla kova sana, jos on juuri Saksasta tuotu peli. Nelivedossa on ollut monilla etupäässä ongelmia, mutta siinä on lähinnä kysymys stefojen kovettumisesta Suomen olosuhteissa eli ei kannata alkaa suunnitteleen täysremonttia ennen kuin ottaa asiasta parempaa selkoa.