![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jee tähänkin hommaan, ostin viime viikon torstaina emännälle HDJ80:sen ja siihen verot on vcaatimattomat 822€ vuodessa, taitaa ens viikolla muuttua huoltoautoksi, toisaalta olis kiva 9-paikkaisena, mutta...
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lueskelin noita eduskunnan juttui tossa ja tuli tollaine.. Mitäs tää käytännös meinaa...: http://www.parliament.fi/faktatmp/ut...0_2007_p.shtml Ymmärrän kyll älukemaani, eli esim passat olis tuon mukaan taulukossa 2 kohdassa 1601-1700kg, joka olis 34snt/pv, joka olis vuodessa 124e.. Ei toi paha olis. Mut koska moine tulee voimaan? Kun en nii kauheesti ole seurannu noita eduskunnan juttuja, niin meinaako toi "Tämä laki tulee voimaan valtioneuvoston asetuksella säädettävänä ajankohtana." ny sitä,että kukaan ei tiedä, koska moinen.. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
meillä on passat tdi farmari nelivetoinen, ja sen vero on yhteensä 650 euro vuodessa, ja nyt kun naftan hinta on melkein sama kun bensa, se on siinä ja siinä jos se enää on mitään hyötyä ajaa dieselautolla vaikka tässä talossa tulee ajettu reilu 25tkm vuodessa..
Mutta jos tuo uusi laki tulee voimassa se voi sitten olla eri asia.. Lueskelin noita eduskunnan juttui tossa ja tuli tollaine.. Mitäs tää käytännös meinaa...: http://www.parliament.fi/faktatmp/ut...0_2007_p.shtml Viimeksi muokannut jonas_k : 17.07.2008 20:58 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
auto on vuosimalli -02
omamassa: 1710kg, kokonaismassa: 2220kg Ja kokonaismassasta vissiin tulee laskettu se vero? Viimeksi muokannut jonas_k : 17.07.2008 21:23 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mun Sprintterin matkailuautomuutos keskeytyi, kun törmäsin tuohon samaiseen lakiehdotukseen. Silloisten tietojen perusteella vero oli tullut menemään kokonaismassan mukaan eli 3500kg= 485€/vuosi ja tämä vain siksi että sais rajoittimen pois...jäi muuttamatta
Tuon linkin mukaan kuitenkin pakettiautot ja matkailuautot verotetaan kaikki 35sen/päivä eli 128€/vuosi mikä on kohtuullista.... Paljos olikaan kantavuus bensakoneissa Chevy vanissa missä on pehmeet penkit ja on rek. h-a:ksi.... Ja eikös tässä ole kysymys ajoneuvoverosta? Käyttövoimavero on eriasia ja tulee vielä tuon päälle dieselautoissa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nythän (minäkin) maksan veroa autosta ja polttonesteestä. Huomasin hauskan homman (OT), Rangessa saa muutettua todella helposti Efi:n LPG:lle (kaasulle), mutta Suomen ah niin hienon verorakenteen, maksaisin KÄYTTÖVOIMAVEROA (eli suomeksi dieselveroa) bensiinimoottorista, josa poltetaan maakaasua (ja pienennetään päästöjä) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ei tässä kohta tiedä, että itkeäkkö vai nauraako
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ja diisselin kannattavuudesta, ite ajelisin diisselillä mieluummin vaikka se olis kalliimpaa kun bensalla ajelu. Sen verran mukavempia koneita ajella. ![]() Edit: Tähän vielä lisäyksenä että maakaasulla moisia hirmu-polttoainemaksuja ei tule. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 20.07.2008 09:53 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja noita ei eroteltais enää, koska on tosiaan tuo nafta ja bensa nii lähellä toisiaan hinnassa.. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ehei.... Valtio ei luovu niin hyvästä tulonlähteestä kuin käyttövoimavero. Tuon muutoksen on tarkoitus tuskin on halventaa autolla ajamista....
Linkissä puhutaan kokoajan "perusverosta". Haiskahtaa kovasti että "dieselvero" napsahtaa päälle... No 2010 se viimmeistään selviää. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Meillä emännän kans sama pala purtavana: ajellakko tuolla "suurella verolla" vaiko laittasko "pikkuverolliseks". Tarviiks huolto autoon muuta kun yhen ns. kiinteän työkalun? ja takapenkit tietysti veks..? ...Kyllä, Ihanan kallistahan tämä on... ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Jep, samasta syystä on puittu vähän vastaavanlaisen bensamallin hankkimisen, mutta toistaiseksi jää ihmettelemisen puolelle...
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Olen tässä ihmetellyt, että miksi ei maastureita ole rekisteröity enempää esim. 3+3 pakuiksi silloin, kun se oli vielä mahdollista. Nykyään tuntuu olevan esim Hj-60/61 enemmän 3h huoltoautoina kuin 3+3 pakuina. Onko vero noussut nykyään niin paljon vai? Niin ja eikös sillä hj-pakulla saa ajaa 80km/h, kun ha saa 120km/h?
Viimeksi muokannut allu-85 : 20.07.2008 16:53 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
henkilöautolla saa ajaa 120km/h jos rajoitukset antaa myöten
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
ot -MaTTi- muute vois selvittää sen et kui painava paku saa olla et ei tuu 80 lätkää persiisee missä menee rajat ja onko muuta rajaa niillä esim mulla on nyt -92 t4 ni sillä saa päristellä minun tietääkseni tie kohtaisten rajotusten mukaa ja se painaa 1630kg omamassa ja suurin sallittu kokonaismassa 2800kg ja mite ne satasen lätkät jaetaa?? vai onks ne vaa linja-autoille
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Siis saako uudehkon maasturin katsastettua kahden hengen pakuksi?
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ennen se oli ainakin niin että jos omamassa pakettiautolla on alle 1800kg ei tarvitse olla 80 lätkää..
Lainaus:
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Olikohan se niin ettei tule painavampaankaan autoon lätkää jos on ABS-jarrut...sellainen muistikuva on jäänyt jostain.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maasturit ja sota | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 05.03.2007 22:52 | |
Maasturit turvallisia? | Uazmies | Linkit | 34 | 07.01.2007 10:36 |
Maasturit hengenvaarallisia | sjeeppi | Chit-Chat | 1 | 25.11.2006 11:58 |
Nykyajan maasturit | Cruiser2005 | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 05.11.2006 00:26 |
ex.maasturit | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 01.02.2004 21:10 |