Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.07.2008, 22:16
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.971
Red face

Heh, voi vee mikä oikosulkuasentaja mäkin oon! Hauska juttu et joskus jo kauan sitten olen huoltanut vinssini eli käytin vaihteiston auki, vaihdoin rasvat ja käytin vinssin päätykopan auki todetakseni että on kun tehtaan hyllyltä vaikka on uitettu ja paljon. No kehuin sit vielä että kannatti rasvat vaihtaa kun vinssistä tuli "tupla" nopee kelaamaan ja äänikin muuttu jännästi. No perskele nythän se syykin selvisi. Olin kytkenyt ne kolme paksua piuhaa vinssille väärin niin että hiilisiltaan menevä piuha oli väärä. Käsittämätöntä että täl on kuiteski ajettu mm. finland trophyt, talvieksytykset ja monet safarit. Ainoo ongelma oli välillä et uloskelaus tilttaili ja lopulta yks piuha oli pikkasen hitsannu moottorin runkoon. Sisäänkelaus taas toimi moitteettomasti. En tiedä minkälaiset oikosulku viritykset tuol on ollut mut pyörii väärin kytkettynä aika paljon äkäsemmin ja ääni oli paha. Purku suuntaan oli vaan melkonen oikosulkuvinssi kun valotkin himmeni kun kelas vaik kuormaa ei käytännössä ole juuri koskaan. Onneks uloskelausta on harrastettu tosi vähän ja muutenkin takavinssi on sellanen katumusvinssi luonteeltaan. Nyt kun laitettiin piuhat oiken niin on tosi hiljanen ja pyörii nätisti. Eikä mitään ollu menny rikki, piti vaan eristää yks piuha uudestaan ja taas on kaikki rok ant roll. Melkein ostin jo uuden moottorin tohon. Eipä siis tämän tarinan valossa ole ihme kun multa se yks hj-61 laturikin kusahti oudosti.


Viimeksi muokannut mikjus : 10.07.2008 22:19
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.08.2008, 20:47
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.971
Perusasetus

TML trophyssä kyykähtänyt GEW10000 näyttää tältä

Isoimpien rattaiden päätylevy vääntynyt ja reiät soikeet. Rattaat melkeen putoo jo pois.



Se onki vieny hampaat rungosta

¨

akselikin vähän pyöristynyt
¨

Apuva mistä varaosia. Jos tiedät niin ilmoita tai jos jollain myynnissä hajonnut vastaava josta saisin osat niin ottakee yhteyttä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.08.2008, 21:14
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.290
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Apuva mistä varaosia. Jos tiedät niin ilmoita tai jos jollain myynnissä hajonnut vastaava josta saisin osat niin ottakee yhteyttä.
En hirveän monesta vinssistä tiedä, mutta jäänyt sellainen tuntuma että tuo vaihteisto useammin jää ehjäksi ja muut osat (moottori, päätypalat, rumpu ja jarru) hajoaa. Uusi vinssi, johon tuon GEWin osat sopii varaosiksi?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.08.2008, 21:47
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.972
Perusasetus

MakeO? Hältä sai ainakin moottorin, jonka turhaan ostin omaani(ompahan varalla). Pitäis kai kuvia laittaa korjauksesta...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2008, 20:03
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

ei nyt niinkään liity huoltoon mut kuiteski. oma kew8000 sanoi tsup ja päästi savut moottorin päästä, ei niinkään kovassa rasituksessa. purin sit motin irti ja sieltä oli magneetit irronnu ja halennu ja kaikkee, jumiinhan se oli mennyt ja polttanu kääminsä. eikä ole kauheen vanha vekotin mut takuuta ei satu olee... kattelin tarkemmi ni ei ne magneetit oo tuos yksilös ku jollai olemattomal liimal kiinni, gew10000:a ruuveilla, eli jos omaat kyseisen laitoksen(kew/muut kiinalaiset 8000lbs?) ni pura ihmeessä kone atomeiks ja liimaa kunnol ne kalut sinne sisälle kiinni, tuo 10 minuutin toimenpide säästää käsiäsi 2 tunnin taljauksen verran... enkä ole vinssiä millään hakannu tai muuten pahoinpidelly, joku sitä kysyy kuiteski..
pimee kuwa:
http://i52.photobucket.com/albums/g1...l/ABCD0009.jpg
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.09.2008, 20:16
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.349
Perusasetus

makeO:lta ostin omaani aikoinaan koko vaihteiston päädyn kun meni kanssa tosta rummusta hampaat aikoinaan luciferin pick-uppia vinssaillessa ei ollut kovin kallis investointi, ja ymmärtääkseni toi noista aina ensimmäisenä hajoaa, tai ainakin täällä päin on jo pari muutakin hampaatonta rumpua nurkissa lojumaassa jos joku sattuu noita muita osia vaihteistosta kaipaamaan....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.10.2008, 14:45
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.971
Cool

Fabritiuksen Mäyriksen keulilta ABT 10000 meni tämmöseen kuntoon. Vähän samoja oireita kun mulla mutta tuho paljon pahempi. No tosta akselista saa hienon saunakauhan varren kun on kierretty valmiiks







Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.10.2008, 15:59
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.315
Perusasetus

Joo tuli omaa vinssii vaihdettua "rasvat" ja malli Gew 8000.
ja vielä ihmeteltii kun ei pelannu talvella. pientä kosteuden poikasta löyty.









prekleenillä ja löpöllä sai putsattua hyvin ja uudet rasvat tupaa.
__________________
KYM#5

Viimeksi muokannut karvanoppa : 12.10.2008 16:02
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
sähkövinssi


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sähkövinssien top10??? repo Tekniikka & Jutustelu 48 19.06.2008 21:56
Mihin porukka on sijoittanut sähkövinssien ohjausb Tekniikka & Jutustelu 10 15.05.2007 05:20


Sivu luotu: 13:41 (GMT +2).