Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.07.2008, 01:06
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

paitsi tilapäisesti neljä takana jos ei ole otetta muuteltu


[QUOTE=Cental73;472640]taitavat höpistä konttuurilla omiaan. avona saa olla vain etupenkeillä porukkaaQUOTE]

Missä moinen sääntö? Ei seiskaseiskassa ainakaan tai sitä vanhemmissa tuommoisia rajoituksia tunneta. Jos tuohon menee niin pyydän akelta muutaman tonnin korvauksia autojeni arvon alenemisesta se on vinssi homma se.

Noille katsastuskonttoreille jotka otteita muuttelevat ja muklaavat pitäisi muuten laittaa oma topikki että tietää jengi varoa noita omien sääntöjensä laatijoita & paskapaikkoja. Viitasaaren konttori on yksi valitettavan hankala paikka ja itse en suostu siellä enää asioimaan kun ei tunnu onnistuvan välillä yhtään mikään. Mustaa laitettiin yhdessä läävässä seisontaan (tai siis ajoneuvo oli OFF THE ROAD-statuksessa ja jo oli jäämässä takapenkkitekstit otteesta pois. Totesin, että lappu tähän ja fyrkat takas tai sitten entisenlainen ote ja niin tehtiin että takapenkkimaininta jäi papereihin niinkuin pitääkin ettei tule viranomaisten kanssa tien päällä kommelluksia enää sen enempää. Vaadin vielä alkuperäisen otteen teknisen osan itselleni lisätodisteeksi ettei pääse kukaan kikkailemaan asialla sen enempää. Kyllä tämä elämä on yhtä tinkimistä välillä.

Iisalmessa hoitaa kivirannan katsastusasemalla virkailija erittäin loistavasti & lain mukaan asian kuin asian, siellä ei kuse paperihommat ja lakifaktaa tulostetaan kouraan aina jos sille tarvetta on. Leväsen uusi paikka huippumeininkiä myös.


Viimeksi muokannut Urbancityboy : 02.07.2008 01:11 Perustelu: kirjoitustaidottomuutta mm.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.07.2008, 02:48
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

No miks vitussa sää viitasaarella käytät niitä autojas? Virtanen&co ei oo ennenkään tajunnu yhtään mitään harrasteajoneuvojen päälle.

Vaan käyppä Karstulassa, keski-suomen halvin ja samalla asiantuntevin paikka (minun mielestä). Siellä katsureitten kanssa pystyy OIKEASTI keskustelemaan jonkun tietyn muutoksen aiheuttamista ongelmista katsastuksessa. Kaikki autot mtä mulla on ollu oon käyttäny siellä sen jälkeen ku Virtanen survas sillä hetkellä 4 vuotta vanhan auton täysin ehjästä pohjasta meisselin läpi ja hylkäs koko laitteen...

HJ:ssa on ollu suora putki joka kerralla jä äijät kaasuttelee sillä ihan lämpimikseen vaan kuunnellakseen koneen ääniä joka kerta. Viimeks oli etuakselilta oikealta puolelta olkalaakeri aivan saatanan väljä ja hekselipultit TODELLA löysällä, Palonen kysäs vaan että onko mulla työkaluja mukana? Sanoin notta on, johon palonen laukas rennosti että kokeiles kiristää niitä henkselipultteja sillä välin ku hän käy heittämässä kepillisen... Ja leima tuli, niinku ennenki eikä valittanu mistään pikkuasioista.

Ja ku nyt kevättalvella ostin itekki paku-BJ:n jossa irrotettava katto kävin oikeen asiasta kyselemässä ko. puljussa vaikuttaako katon poisto henkilömäärään. Hetken aikaa miettivät ja vastasivat että ei vaikuta jos kaikille on turvavyöt.
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.07.2008, 05:39
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

AKE:sta on peräisin tuo "tieto" ettei avona saa olla pakussa tilapäisillä penkeillä porukkaa. Perhana kun löytäisin sen mailin/pykälän mikä sieltä tuli, kun asiaa taannoin selvittelin. Soon ihan herra sinitakista kii antaako pikavoiton, suurin osa tulkitsee avopakubertan vain avoautoksi, ei pakuksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.07.2008, 07:36
Markku_66 Markku_66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.06.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 133
Perusasetus

Näissä avo/ paku jutuissa on mielenkiintoisia näkemyksiä. Mä vein pätkä Patrollin katsastukseen Pick Upiks muutettuna, ja sotahan siitä syttyi. Eli tää mun auto on vm. 81 ja se on muutoskatsastettu vuonna -92. Se on sillon katsastettu ainoastaan kakspaikkaseks pakettiautoks. No nyt sitten sanottiin konttorilla että siitä ei saa tehdä Pick Uppia, eikä se itseasiassa saa olla paku ollenkaan. Kantavuudet ja lavan koko ei täytä pakettiauto säädöksiä. PERKELE!!! Auto on katsastettu 16-vuotta pakettiautona, ja nyt sit se ei yhtäkkiä saiskaan olla pakettiauto. Tämä tarina on kokonaisuudessaan pitkä, enkä jaksa kirjoitta koko juttua. Auto on nyt kuitenkin katsastettu ja se on edelleenkin pakettiauto ja nyt myös Pick Up. Asiaa nimittäin puitiin AKE:lla ja ties missä. Sääntö menee pääsääntöisesti kuitenkin niin, että pätkä maastureista sai tehdä pakettiautoja ennen kevättä -93. Eli kun autoni muutos oli tehty -92, se oli laillinen. Näitä laittomia pätkämaastureita kuulemma on liikenteessä. Eli jos teillä on pätkä maasturi muutoskatsastettu pakettiautoks -93 syksyllä taikka sen jälkeen, kannattaa varautua ikävään yllätykseen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.07.2008, 08:08
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Täysverollisen maasturin muuttamisessa pakuksi ei pitäisi kait kyllä lain mukaan olla mitään ongelmaa, oli kuinka lyhyt tahansa? Niitähän ei kuutiomäärät koske. Jotain tyypitysjuttuja voi tietysti olla.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.07.2008, 17:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs down

johan oli


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joske Näytä viesti
No miks vitussa sää viitasaarella käytät niitä autojas? Virtanen&co ei oo ennenkään tajunnu yhtään mitään harrasteajoneuvojen päälle.

Virtanen survas sillä hetkellä 4 vuotta vanhan auton täysin ehjästä pohjasta meisselin läpi ja hylkäs koko laitteen...

.
Sorry vaan nyymeily mutta siinä sitä paikka jossa on tavan älykääpiöporukkaa & katsastusalan alinta kastia josta voisi kertoa varoittavia esimerkkejä vaikka kuinka. ja vanhemmalla virkailijalla aina päällä pienet vaihdevuosihäiriöt joka näkyy kyllä palvelun tasossa. Viitasaarelaiset itsekin käytävät autonsa äänekoskella / jyväskylässä / haapajärvellä ennen kuin menevät ko. rahastus /vittuilupuljuun nolattaviksi. joutaisi mennä jo konkkaan koko paska.

Ainoa plussan arvoinen asia on se, että ruuhkaa siellä ei kyllä koskaan ole aina on vapaita aikoja jostain kumman syystä en käy tuossa paskaläävässä enää ikinä varokaa muutkin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.07.2008, 22:20
Markku_66 Markku_66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.06.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 133
Perusasetus

Tässä täysvero jutussa se ongelman ydin käsittääkseni juuri olikin. Ainakin 80-luvulla maastoautot oli verovapaita. En nyt muista missävaiheessa maastoautoon sitten tuli taas vero, mutta esim. tämä minun vm-81 oleva Patrolli on verovapaa maastoauto ollut alunperin. Tuolla 80-luvulla maastoautoon myönnettiin verovapaus siksi että pelättiin sotaa, ja niinpä nämä verovapaat maastoautot oli mahdollisuus kriisitilanteessa valtion takavarikoida itselleen... Eli näinollen vanhat maasturit eivät siis ole täysverotettuja autoja, vaan verovapaita maastoautoja. Nämä oli just niitä lähtökohtia joita katsastusmies minulle selvitti kertoessaan että autoni ei täyttäisi pakettiautolle säädettyjä pykäliä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.07.2008, 09:41
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markku_66 Näytä viesti
Tässä täysvero jutussa se ongelman ydin käsittääkseni juuri olikin. Ainakin 80-luvulla maastoautot oli verovapaita. En nyt muista missävaiheessa maastoautoon sitten tuli taas vero, mutta esim. tämä minun vm-81 oleva Patrolli on verovapaa maastoauto ollut alunperin. Tuolla 80-luvulla maastoautoon myönnettiin verovapaus siksi että pelättiin sotaa, ja niinpä nämä verovapaat maastoautot oli mahdollisuus kriisitilanteessa valtion takavarikoida itselleen... Eli näinollen vanhat maasturit eivät siis ole täysverotettuja autoja, vaan verovapaita maastoautoja. Nämä oli just niitä lähtökohtia joita katsastusmies minulle selvitti kertoessaan että autoni ei täyttäisi pakettiautolle säädettyjä pykäliä.
Aivan oikein! Eli jos auto on verovapaa maastohenkilöauto on sen täytettävä verovapaan (tai alennetun veron) pakettiauton vaatimukset muutettaessa se pakuksi. Toisin sanoen umpiautosta täytyy löytyä 3 kuitusen kuutiota tai lavasta riittävästi mittaa tai neliöitä (nyky lainsäädännön mukaan). Maastohenkilöautot meni täydelle verolle muistaakseni 93 minkä jälkeen rekatun maasturin voi muuttaa pakuksi vain takapenkit poistamalla. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.07.2008, 11:42
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mut entäs vanhemmat maasturit, jotka ei oo alunperinkään täyttäneet mitään mittoja, mutta ovatpahan vaan 3+3 maasturipakuja? Tartteeko niiden nykyiselläänkään täyttää mitään vaatimuksia, esim. korimuutoksia tehtäessä?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.07.2008, 13:43
Markku_66 Markku_66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.06.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 133
Perusasetus

Joo, tässä on just se juttu, jonkatakia mulla meinas palaa hermot katsastuskonttorilla. Eli tää juttu menee niin niinkun aiemmin tuolla kerroin:" Jos auto on muutoskatsastettu ennen kevättä -93, sitä ei nämä lavan kokojutut niin koskekkaan." Eli kun minun auto oli muutettu -92 syksyllä, se on laillinen laite. Tämä taistelu oli siks lähinnä huvittavaa, että autoni oli siis katsastettu jo 16-vuotta pakuna, ja nyt sit ruvettiin epäileen sen laillisuutta. Mutta konttorin ukko sano että näihin takavuosina tapahtuneisiin virheisiin on määräys puuttua nyt. VITTU!!! Joku hurruuttaa autollaan konttorille vuosikatsastus mielessään, siellä todetaankin että "hähää, sun autos on laiton, ja siitä lähtee kilvet. Ukko Kälviän katsastuskonttorilla on tehnyt virheen vuonna -94, ja se virhe on nyt korjattava." Mut niin huvittavalta ja uskomattomalta kun se kuulostaakin, täällä suomessa meillä tällänen on mahdollista. Joten jos pätkämaasturinne on muutoskatsastettu pakettiautoks kevään -93 jälkeen, kannattaa katsastuskonttorilla vaan yrittää jutella katsastusmiehelle niitänäitä vaikka säätiloista, ettei se huomaa sitä joskus tehtyä virhettä. Se kevät -93 oli tarkemmin muistaakseni toukokuu -93. Ja kun lavan mitoista puhutaan, tarkoitetaan myös umpipakettiauton tavaratilan lattian kokoa. Ei siis pelkästään pick upiks muutettujen lavan kokoa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.07.2008, 16:09
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Cool

Avona mennään


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mut entäs vanhemmat maasturit, jotka ei oo alunperinkään täyttäneet mitään mittoja, mutta ovatpahan vaan 3+3 maasturipakuja? Tartteeko niiden nykyiselläänkään täyttää mitään vaatimuksia, esim. korimuutoksia tehtäessä?
Sen verran on kokemusta että noita korimuutoksia ym. asioita en nyt niin kovin paljoa tiedä mutta muilta osin toivoisin että tilanne pysyy entisellään ja mitään vaatimuksia ei tartte täyttää edelleenkään ja jos nyt vaikka meitsi sattuu lentämään vauhdissa tuon mustan kyydistä niin onpahan evoluutio rodunjalostuksen nimissä hoitanut yhden epäkelvon yksilön pois pyörimästä. Ei kai moottoripyöräkään milloinkaan kovin turvallinen ole.

-Liikkuva A-terassi ilman valomerkkiä ja anniskelurajaa-

noihin juttuihin liittyy käsittääkseni myös melko suuri vastuu itsestään ja lähimmäisistään sekä varovaisuus liikenteessä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
miten rakentaa Tekniikka & Jutustelu 8 20.10.2005 19:04
miten välitykset??? patikka Tekniikka & Jutustelu 1 04.09.2005 08:18
miten tää toimii toppa Chit-Chat 6 05.04.2005 23:05
miten noi menee... las-c Chit-Chat 24 12.01.2005 18:03
Miten SJ:hin lisävaihdelaatikko 4WD Tekniikka & Jutustelu 12 14.09.2004 12:02


Sivu luotu: 14:06 (GMT +2).