|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
 Lainaus: 
 En näe estettä sille jos vaihtaa vapariin turbon pako- SEKÄ imusarjan, jäi kyllä kokeilematta kun kerkesin hävittämään turbon imusarjan asennukseen mennessä että varmaksi en kuitenkaan pysty sanomaan. 
 | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			turbon imu ja pako sarja ja imu sarjaan saa väli laipalla kiinni vaparin kaasu läppä sydeemin,tosin miten hyvin se toimeen ennen turboa niin en pysty sanomaan mitään. sillin saa vaparin pumpun käyttöön. | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Tämmöstä on havaittu, jakopää eri hammastuksella jos eri öljysuodattimet eli vanhempi moottori patruunalla ja karkeampi hampainen jakopää, hammasrattaat vaihtokelposia. Vaparin ja turbon syöttöpumpun pyöräsä eri keskipakoennakot. Turbosa isompi öljynlauhdutin, öljypumppu ja kytkin. Turbosa paksumpi kannentiiviste ja muutama vesireikä enempi. Eli kaikki muut osat vaihtokelposia paitsi vaparin ja turbon imu/pakosarjojen sekotus ei onnistu muokkaamatta. Omasta mielestä paras sekotus tähän mennesä vaparin lohko, alimmat männänrenkaat pois, vaparin kannentiiviste, turbon syöttöpumppu+ennakkopyörä, öljypumppu, vauhtipyörä+kytkin ja garretin t3 issoimmilla siipikoilla. Vnt turbo ois parempi mutta kestävyys ongelmat kärsi liikaa. Vaparin pumpulla saa paremmat tyhyjäkäyntiväännöt ja hj60 toyotan pumppuki passaa reikään, vaparin elementti 6mm, turbon 6.5mm ja hj 7mm. http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=236 | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			täytyypäs suunnitella miten tekee.Vois olla paras konsti laakeroida ja rengastaa tuo turbo mylly ja ettiä jostain hyväkuntoinen isompi turbo ja jättää vapari kone varalle.
		 | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			mitä eroa noilla vaparin ja turbon ennakon säätimillä on? itsellä vaan heitetty kaikki rojut turbosta vapariin, siis tuohon vaparin ennakon säätimeen pumppu.  mielestäni aivan hyvin toiminut 40tkm, ennakkoa kun laittoi hiukan lisää tuosta vakiosta niin ylös sai enemmän eloa mutta alhaalta hiukan kärsi joten tuo vaparin vakio oliko nyt 14 astetta on aika hyhvä kompromissi. eli minä ainakin voin suositella suoraan noita turbo hilujen heittoa vapariin, ei se pumpun vaihto siinä iso homma ole. | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			En muista mistä kahtoin tuon ennakonsäätimen eron mutta turbosa pitäs antaa enempi tai siis vähempi ihan miten aattelee. Siirtää vaan tosiaan kaikki turbon hilut vapariin niin pääsee helpoimmalla, turbokonneet on järkiään enempi kärsineitä.
		 | 
|  | 
| Luokat | 
| patrol moottorit | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | 
| Näkymä | |
| 
 |