![]() |
patrollin moottori(t)
eli alkaa olla sd33t remonttia vailla ja pihassa olisi hyvä kuntoinen vapari kone kysymys kuuluu kestääkö vapari jos siirrän nykyisestä koneesta turbon,ja käykö syöttöpumppu turbollisesta vapariin.
|
kestää oman aikansa,turbo, imu pako sarjat,syöttö pumppu vaan vapariin niin pääset helpoimalla,pitäis käydä kaikki paikoilleen ilman ihmeempiä virityksiä.
|
olikos vaparin ja ahdetun kansissa eroja?onko ahdetussa enempi vesireikiä
|
Lainaus:
|
itse tarviisin kans vähän neuvoja, tuli just haettua alkup. turbo patrolli pihaan tarkotuksena siirtää turbo hilut vapariin. onko mitään mahdollisuuksia saada toimimaan vaparin vakio pumpulla? jos on niin mitä silloin joutuu tekemään, mahd yksinkertaiset ohjeet jos joku osais kirjotella
|
kaikkein helpoin ja nopein ratkaisu sun tilanteessa on laittaa koko moottori siitä turbosta vapariin se käy sinne ihan suoraan kaikki johdot ja liittimetkin käy.painelaakerin sekä kaasuvaijerin joudut laittamaan siitä turbollisesta näin olen itse pariin patrolliin tehnyt. Huhu puheitten mukaan pumppu sekä pako/imusarja ei mene ihan heittämällä siihen vapariin.mutta varmaks en voi sanoa.
|
Lainaus:
En näe estettä sille jos vaihtaa vapariin turbon pako- SEKÄ imusarjan, jäi kyllä kokeilematta kun kerkesin hävittämään turbon imusarjan asennukseen mennessä että varmaksi en kuitenkaan pysty sanomaan. |
turbon imu ja pako sarja ja imu sarjaan saa väli laipalla kiinni vaparin kaasu läppä sydeemin,tosin miten hyvin se toimeen ennen turboa niin en pysty sanomaan mitään.
sillin saa vaparin pumpun käyttöön. |
Tämmöstä on havaittu, jakopää eri hammastuksella jos eri öljysuodattimet eli vanhempi moottori patruunalla ja karkeampi hampainen jakopää, hammasrattaat vaihtokelposia. Vaparin ja turbon syöttöpumpun pyöräsä eri keskipakoennakot. Turbosa isompi öljynlauhdutin, öljypumppu ja kytkin. Turbosa paksumpi kannentiiviste ja muutama vesireikä enempi. Eli kaikki muut osat vaihtokelposia paitsi vaparin ja turbon imu/pakosarjojen sekotus ei onnistu muokkaamatta. Omasta mielestä paras sekotus tähän mennesä vaparin lohko, alimmat männänrenkaat pois, vaparin kannentiiviste, turbon syöttöpumppu+ennakkopyörä, öljypumppu, vauhtipyörä+kytkin ja garretin t3 issoimmilla siipikoilla. Vnt turbo ois parempi mutta kestävyys ongelmat kärsi liikaa. Vaparin pumpulla saa paremmat tyhyjäkäyntiväännöt ja hj60 toyotan pumppuki passaa reikään, vaparin elementti 6mm, turbon 6.5mm ja hj 7mm.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=236 |
täytyypäs suunnitella miten tekee.Vois olla paras konsti laakeroida ja rengastaa tuo turbo mylly ja ettiä jostain hyväkuntoinen isompi turbo ja jättää vapari kone varalle.
|
mitä eroa noilla vaparin ja turbon ennakon säätimillä on? itsellä vaan heitetty kaikki rojut turbosta vapariin, siis tuohon vaparin ennakon säätimeen pumppu.
mielestäni aivan hyvin toiminut 40tkm, ennakkoa kun laittoi hiukan lisää tuosta vakiosta niin ylös sai enemmän eloa mutta alhaalta hiukan kärsi joten tuo vaparin vakio oliko nyt 14 astetta on aika hyhvä kompromissi. eli minä ainakin voin suositella suoraan noita turbo hilujen heittoa vapariin, ei se pumpun vaihto siinä iso homma ole. |
En muista mistä kahtoin tuon ennakonsäätimen eron mutta turbosa pitäs antaa enempi tai siis vähempi ihan miten aattelee. Siirtää vaan tosiaan kaikki turbon hilut vapariin niin pääsee helpoimmalla, turbokonneet on järkiään enempi kärsineitä.
|
Kannentiiviste 2.8td GR60 -90
Morjens.
Auttakaahan keltanokkaa, mistä tiedän ilman kannenaukaisua, mikä tiiviste on kyseessä. Kun näyttäis olevan tarjolla 1-3 lovista mallia. Ja vinkki edullisimmasta 4" korotussarjasta otetaan vastaan! Australiasta näyttää löytyvän sopu hintaisia, onko kukaan tilannut sieltä? -Huge |
kokeile käydä nissanilta runkonumero/moottorin numero kysymässä .
|
Lainaus:
Tiukassa paikassa summassa kaksilovinen hankintaan,toimii valtaosassa moottoreita(edellyttäen ettei lohkoa ole oikaistu jälkeenpäin). Virallisestihan tuo paksuus määräytyy sen mukaan paljonko männät tulee yli lohkon tasosta. |
Sivu luotu: 06:42 (GMT +2). |