![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() olikos vaparin ja ahdetun kansissa eroja?onko ahdetussa enempi vesireikiä
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
On siinä neljä pientä vesireikää enemmän, mutta ei se mitää haittaa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
itse tarviisin kans vähän neuvoja, tuli just haettua alkup. turbo patrolli pihaan tarkotuksena siirtää turbo hilut vapariin. onko mitään mahdollisuuksia saada toimimaan vaparin vakio pumpulla? jos on niin mitä silloin joutuu tekemään, mahd yksinkertaiset ohjeet jos joku osais kirjotella
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
kaikkein helpoin ja nopein ratkaisu sun tilanteessa on laittaa koko moottori siitä turbosta vapariin se käy sinne ihan suoraan kaikki johdot ja liittimetkin käy.painelaakerin sekä kaasuvaijerin joudut laittamaan siitä turbollisesta näin olen itse pariin patrolliin tehnyt. Huhu puheitten mukaan pumppu sekä pako/imusarja ei mene ihan heittämällä siihen vapariin.mutta varmaks en voi sanoa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En näe estettä sille jos vaihtaa vapariin turbon pako- SEKÄ imusarjan, jäi kyllä kokeilematta kun kerkesin hävittämään turbon imusarjan asennukseen mennessä että varmaksi en kuitenkaan pysty sanomaan. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
turbon imu ja pako sarja ja imu sarjaan saa väli laipalla kiinni vaparin kaasu läppä sydeemin,tosin miten hyvin se toimeen ennen turboa niin en pysty sanomaan mitään.
sillin saa vaparin pumpun käyttöön. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tämmöstä on havaittu, jakopää eri hammastuksella jos eri öljysuodattimet eli vanhempi moottori patruunalla ja karkeampi hampainen jakopää, hammasrattaat vaihtokelposia. Vaparin ja turbon syöttöpumpun pyöräsä eri keskipakoennakot. Turbosa isompi öljynlauhdutin, öljypumppu ja kytkin. Turbosa paksumpi kannentiiviste ja muutama vesireikä enempi. Eli kaikki muut osat vaihtokelposia paitsi vaparin ja turbon imu/pakosarjojen sekotus ei onnistu muokkaamatta. Omasta mielestä paras sekotus tähän mennesä vaparin lohko, alimmat männänrenkaat pois, vaparin kannentiiviste, turbon syöttöpumppu+ennakkopyörä, öljypumppu, vauhtipyörä+kytkin ja garretin t3 issoimmilla siipikoilla. Vnt turbo ois parempi mutta kestävyys ongelmat kärsi liikaa. Vaparin pumpulla saa paremmat tyhyjäkäyntiväännöt ja hj60 toyotan pumppuki passaa reikään, vaparin elementti 6mm, turbon 6.5mm ja hj 7mm.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=236 |
![]() |
Luokat |
patrol moottorit |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|