![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() vittuako viistoista kesäset kirjottelee tähän palstalle alottavansa projektia.... mitään eivät kuitenkaan hanki kun ei ole rahaa eikä mitään millä tehdä sitä...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
KYM#5 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nyybi taitaa itsekkin olla alle viistoista kesäinen persaukinen projektin rakentelija
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sehän on hyvä ettei oo liikaa rahaa, joutuu improvisoimaan ja opettelemaan.
Ketä kiinnostaa lukea projektitopikkia jota päivitellään sitämukaa kun bolt-oon osia on laiteltu tms. Ite tekemällä oppii, ja tietää miten se korjataan kun se kuitenkin kaukana kotoa rikkuu. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Jeep tottakai
Jeep
TJ wrangler mallissa kierrejouset. ZJ Grand Cherokee mallissa myös.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 19.06.2008 20:41 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja johan se tuossa yläpuolella oli tämäkin projektiauto hankittu. Ja mitä väliä sillä on minkä ikänen tänne kirjottaa, eihän täällä mitään ikärajoja oo. |
#9
|
||||
|
||||
![]() PÄIVITYSTÄ JA TAKAISIN TOPIC:n pariin...
Noniin hyvät herrat (ja tietenkin naiset, sekä märkäkorva nyybit hameissaan), pieni päivitys juhannuksen tauolla...
Range siis tallissa ja pienen remontin jälkeen menossa leimalle, jonka jälkeen aloitetaan "bolt on" osien laittaminen. Eli nyt korjattu "pikkujutut": - eteen tehty kaikki jarruputket uusiksi + laitettu teräspunokset oodottamaan 2" korotussarjaa - etujarrut uusittu kokonaan (levyt ja palat Motonetistä halvalla ja jarrusatulat Englannista TOSI halvalla) - etunavat putsattu ja tilkitty öljyvuotojen osalta (eli laitettu LR:n "mäskit" murrokseen, ettei öljyt valu käännön tiivisteistä) - perien öljyt vaihdettu (vanha olikin jo kivan harmaata, joten vesi% oli melko suuri) - jakopään tiiviste uusittu, jotta pysyy ELINTÄRKEÄ JÄÄHDYTYSNESTE oikeassa paikasa - virranjakaja korjattu (pyörijä liikkui yli 30astetta????) - venttiilikoppien tiivisteet uusittu - valojen sähköt korjattu (parkit päällä oikean puoleinen sulake paloi "hitaasti" ja isomman nallin kun laittoi, niin ajovalot syttyivät) --> valokatkaisija oli rikki ![]() ![]() - öljynpaineen merkkivalo korjattu - laturin merkkivalo (ja samalla kierroslukumittari) syttyi kovassa kallistuksessa --> herätevirtajohto hankaantunut puhki ja maadoittui ajoittaain sitä kautta - konehuoneesta poistettu n. 1km ylimääräistä johtoa - lämppärin moottori uusittu (hel.......nen homma --> kojelauta vex...) ![]() ![]() ![]() - ohjaustehostin huollettu (uudet tiivisteet) vuoTOJEN takia (baxxter --> sen alapään tiivisteen saa laitettua ENNEN sektoriakselia, kun laittaa vaseliinia SAIRAAN PALJON booreille !!! JA ILMAINEN VINKKI jos laitat O-rengasta johonkin akselille, jossa terävä/viiltävä reuna, LAITA FOLIOTA ko. kohdalle, jolloin reuna hivenen pyöristyy! Ja siitä parantaen (jos tilaa on) laita vielä sähkömiehen teippiä päälle kierros!!! ) HAUSKAA JA RATTOISAA JUHANNUSTA KAIKILLE (paitsi hamettaan nyplääville nyybeillle) TULOSSA: - kuvat - Miten käy härmäläisen äijän kanssa AKE:n muutoshakemuksessa (haetaan poikkeuslupaa 35/12,5/15" renkaille) ja samassa hakemuksessa esitetty auton muut tulevat muutokset (joista myöhemmin ((lukijoiden kiusaksi) tällä samalla kanavalla)) ![]() Ja vielä yxi: (tuli äsken TXT) - KALJAN HINTA LIIAN KORKEA, hidastelkaa kaupan kassajonoissa. VÄLITÄ viestiä eteenpäin... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#10
|
|||
|
|||
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa tarkoittaa jonkin olennon verbaalisen ilmaisukyvyn ristiriitaa alhaisen alykyyden kompensoimana.
Eikö nämä nyypipostaukset voisi kokonaan bannata, oikeasti, hyötyykö tästä ominaisuudesta joku? Lukuunottamatta yllä olevaa puperteetti iän partaalla (tai siihen jämähtänyttä) olevaa ässää. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Miiissäää viipyyy kuuvaaatt
![]() ![]() Ystävävämme Tapani ( ![]() ![]() Ja onnea uudelle projektille!! |
#13
|
||||
|
||||
![]() Kuvat Vihdoinkin!!!!
ELI tästä (oli jo) aloitettiin:
Tästa oli ehditty tehdä uudet etujarrut putkineen ja kaikkine pyöränosineen. Tilanne näytti TOISTAISEKSI hyvältä (katsastuksen suhteen) Konehuoneessakin oli jo "remppaemppu" kyläillyt, ja jakopään koppa on saanut "puhdistautumisen"uuden tiivisteen kera. Oikeanpuoleinen venakoppa irti (pesussa) ja vasen tekee lähtöään. Samalla purkuun menossa ohjaustehostin, joka (ei paljoa, mutta ei tekemättäkään parane) vuotaa "kuukautisvuotoaan" jokaisesta tiivisteestään. Tässä samalla pikku huomautus: - kannattaa kokeilla ennen imukotelon aukaisua onko pultit hapettuneet kiinni --> murtui oikeasta kämmenestä luu kun oli kotelon pultit HIVENEN TIUKASSA!!! Yllättävän puhdasta, vaikka koneella ajettu 18vuotta ja 195.000km Lämppärin moottorin vaihto menossa, joutuu vähän purkaamaan, jotta saa vaihdettua. Samalla huomioikaa adion johtojen "mitta". Irroittaessa sai radion vedettyä kattoon saakka, kun "paikallinen" asentaja laittanut vähän pelivaraa... Ei muuten, mutta radio ei oikein meinaa moisen kasan sekaan mahtua... Ja sama toiselta puolelta, huomaa "tuunattu" vaihdekeppi. Alunperin nahat irronneet ja rauta oli "pikkuruosteessa". Uuta ei löytynyt ja "korvike" sirisi kuin ampiaispesä --> tuuninkia ja automaatin nuppia odotellessa Jos engelsmannit osaa tuon sohvan napituksen tyylillä, niin härmäläisen "napitus" kattoverhoiluun on "hivenen" karumpi (nitojalla paukutettu kiinni) ATF-öljylähde (korjaussarja 37€, uusi 2700€ --> kannattaa yrittää muutaman kerran...) Pikkumätää, helppoa... Toinen puoli, sama juttu Korin takapalkki, katsastusmiehen "poraama" reikä (vaikka pyysin ettei tekisi) Vähän kopistelua, ja alkoi isänmaata ja englantilaista entistä Fe:tä tippumaan sankoin joukoin maahan (englantilaista ENEMMÄN) Alkoi VAIKUTTAMAAN pahalta... Ja VIELÄ pahemmalta Korinkiinnike alkoi antamaan tunteen poistumisesta, ja näkökyvyn tarkentumisesta --> ISOMPAA VASARAA PELIIN... Alkoi mätäraja nousemaan huolestuttavan korkealle... - jotenka lopetin hommat tälle kohtaa, ja hain vauhtia seuraavalle päivälle... (kuvat vielä kamerassa, jäi caabeli verstaalle...) Mutta innovaation saatua tainnuttavan iskun, piti jotakin sitten miettiä 37" ei ihan heittämällä mene, ja luvat 35" on sisällä, tarttee varmaan "jotakin" tehdä. AIKA hottentotti, jos laittais vaan taakse (edessä org. 205 R16)--> takana seisoo "tallipäälikön" kilpuri, saa arvata mikä... ILMISELVÄ vinssin releen sijoituspaikka, tällä hetkellä lisäpitkien releet paikoillaan (sisustan purkamisen yhteydessä saa vedettyä muutkin lisävalojohdot todella nätisti omien johtosarjojen yhteyteen!!!) Ammattitaitoista renkaan asennusta (kuitin mukaan Euromaster...) Vanha "mälli", korjattu vain piiloon... Ammattitaitoisesti "kitillä" se kuntoon tulee.... Toisella puolella oli VIELÄ isompi "karies" jemmattu pakkelilla... 100 varmaan poistuva osa Mitäköhän löytyy johdon sisältä Turbonneesta osasta), vahvasti epäilen "swartsvegaa", kuivattuna kylläkin... Tunkin käyttöohje --> mitenköhän "ameriikassa" kävis tän kanssa???? Toi laitetaan näkyvälle paikalle, kun melkein kaikki on korjattu... Palaamme astialle pian uusien kuvien kera... (takapalkki putos lattialle???)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 25.06.2008 21:55 Perustelu: kuvat asennettuina |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Hienoa jälkeä rakentelussa! Hauskaa huomata, että parikytvuotta uudempi range ruostuu juuri samoista paikoista ja edelleen jarrusatulat jumittaa
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Auton hankintaan neuvoja | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 01.04.2007 15:28 | |
apuja suzukin jousten hankintaan.. | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 23.07.2006 20:45 | |
Kumpi gepsi? | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 21.03.2005 07:38 |
Kumpi kone | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.06.2004 20:00 |
kumpi liittymä? | leivos | Helpdesk | 3 | 19.04.2004 08:46 |