Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #19  
Vanha 16.06.2008, 21:40
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Ennemminkin vaikuttaa siltä että Simply Stupid mutta asiaan.
Eihän sitä ketjua tarvita välttämättä autoissa ajeluttaa vaan samanmittainen järjestäjän kiinteä ketju jokaisella rastilla. Vaarana tietty on, että autokunnat sabotoi senkin kun poistuu rastilta. Pieni kiusa sekin perässä tulijoille kun ei ole enää ketjua ollenkaan
Ei ollenkaan huono idea. Jokaisella rastilla, jonka järjestäjä on valinnut, on ketju jota saa (ei ole pakko) käyttää apuvälineenä. Järjestäjä voi myös laittaa rasteille erilaisen/erivärisen ketjun, jolloin autokunnan on hankalampi käyttää omaa pidempää ketjua Tuskin ne ketjut kokee sabotaasia, eihän ne rastilaputkaan ole sitä kokeneet?
"Uusista" säännöistä tätä rastien ottamista helpottavaa ketjua ehkä kaipaan kaikkein eniten ja rehellisesti uskon sen parantavan kisojen turvallisuutta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Mitä tuohon lija-autolliseen appareita tulee niin väittäisin, että apujoukoista on rastin etsinnässä ja varsinkin rastillemenoreitin valinnassa huomattava apu
Tasapuolisempaa olis jos apujoukkojen ei sallittas ollenkaan juoksennella ympäri metsiä rasteja etsiskelemässä. Jukolanviestit on sitten eri asia ja nehän suunnistetaan ilman autoa Vasta kun ensin on ajamalla rastille suunnistettu sais apuja (esim ajolinjojen etsinnässä) käyttää kun ollaan riittävän lähellä rastia (esim 20m rastilta)
Kyllä tuo OKA:n ehdottama 2henkilöä/auto olis ihan hyvä sääntö. Vois niitä muitakin sääntökohtia tuolta AS:n puolelta soveltaen käyttää Offi-suunnistuksessakin
Inhorealisti
Kuitenkin se linja-autollinen appareita vaatii linja-auton, antaa vähän tasotusta. Kolmas ukko vielä mahtuu kohtuullisella vaivalla pieneenkin autoon ja onhan siitä varmasti hyötyä joissain tilanteissa. Mutta kyllä kahden miehen autokunnat on tähän asti pärjänneet ihan hyvin (paremmin?) joten aika turha rajoittaa. Mielestäni on kuitenkin tärkeämpää että tämä harrastus pysyy hauskana ja on edelleen mahdollisuus harrastaa vaikka porukalla. Esimerkiksi meidän eksytysreissu (4 ukkoa suzukissa) olis mahdollisesti jäänyt tekemättä kahdestaan.
Tähän asti meidän kilpailureissuilla ei huonon menestyksen syynä ole olleet löytämättä jääneet rastit. Rastien valinta, ajolinjojen valinta ja kaluston kestävyys on ollut ongelma eikä näihin auta vaikka olis 10 ukkoa neuvomassa.

Vielä tahtoisin mainostaa ajatusta verrata hydrauliohjattua maastoautoa liikennetraktoriin, jolloin maksiminopeus 50km/h
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 19:14 (GMT +2).