Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.05.2008, 21:56
ari:n Avatar
ari ari ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.03
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Unregistered Näytä viesti
juu kuuntele tarkkaan ku viisaat neuvoo!!!! minkä v-tun takia sinne turbiiniin pitäs laittaa öljyä ku siellä on ÖLJYPUMPPU mikä pumppaa öljyä turbiiniin!luultavasti ku otat turbiinin irti ni sieltä tulee myös kappaleita ulos jotka ovat lohjenneet turbiinista lähtevästä holkista joka pyörittää ÖLJYPUMPPUA. tuho on tullut kun turbiinia asennettaessa se ei ole mennyt pohjaan saakka
Nyybi puhuu asiaa... Pumppua epäilen itsekkin

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.05.2008, 17:04
Höpö:n Avatar
Höpö Höpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Turku/Mynämäki, .
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ari Näytä viesti
Nyybi puhuu asiaa... Pumppua epäilen itsekkin
Joo, täytyy ottaa toi laatikko vielä pois ja tutkailla. Jutussa on vielä semmonenkin koukero, että turbiini on eri laatikosta alunperin. Muistaakseni tutkailin niitä vierekkäin ja totesin samanlaisiksi, mutta jos niissä oli kuitenkin eroa. Täytyy kerätä vielä vähän motivaatiota ennen purkua.

Kiitos kommenteista!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.06.2008, 18:58
Höpö:n Avatar
Höpö Höpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Turku/Mynämäki, .
Viestit: 124
Perusasetus

Nyt on palattu taas lähtöruutuun: Kone ja laatikko on taas irroitettu. Syy laatikko-ongelmaan sentään löytyi: Väärän mallinen turbiini ei uponnut tarpeeksi laatikon sisälle, eikä se siis yltänyt pyörittämään ö-pumppua. Tämä turbiini asennettiin laatikkoon siksi, koska paikalleen menevän laatikon mukana tullutta turbiinia ei saatu millään uppoamaan laatikon akselin rihloihin. Tänään taas käännettiin ja väännettiin eri näköisissä asennoissa turbiinia laatikkoon, mutta ei se sinne uponnut. Kaikkien pitäisi mittausten mukaan sopia toisiinsa, mutta turbiini tökkää kuin seinään puolen välin jälkeen. Vääränmallinen turbiini sopii hyvin rihloihin ja uppoaa paikoilleen heti. Tämä toinen ei! Turbiinin sisuskalut liikkuvat ja kolisevat hieman, mutta ei mitään dramaattista. Akselin päässä olevan viisteen pitäisi kai hakea turbiinin rihlat oikealle kohdalle. En tiedä olisiko turbiinissa sitten jotakin häikkää?!

Apuja tarvitaan!



Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.06.2008, 19:04
Höpö:n Avatar
Höpö Höpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Turku/Mynämäki, .
Viestit: 124
Perusasetus

Donitsia Pihalla!!


Uusi nuorempi laatikko ja turbiini löytyi halvalla (20€) ja kävin heti hakemassa sen pois. Moottorin kokoaminen alkoi jo käydä rutiinilla ja pannu saatiin taas tulille sunnuntaina. Samalla vähän maalailtiin syyläriä ja muita rakennettuja osia. Parasta oli kyllä vaihteiden löytyminen!!!! Pääsi hieman tuuletushuutoja kun vehje liikkui niin eteen kuin taaksekkin päin! Jotain pikkuhommia vielä jäljellä mutta käytönnössä ajokuntoinen.

Viimeksi muokannut Höpö : 09.06.2008 19:07
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.06.2008, 04:36
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Hieno homma!

Sitte kunnon koeajolle, ja kuvia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.06.2008, 09:04
Höpö:n Avatar
Höpö Höpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Turku/Mynämäki, .
Viestit: 124
Perusasetus



30km maantietä ajettuna. Yhtään pienemmillä kierroksilla ei auto kolmevaihteisella laatikolla liiku omaan moottoriin ja vaihteistoon verrattuna. 80 km/h on ihan riittävä nopeus niin äänen ja tärinänkin puolesta! Etujousitusta täytyy vielä korottaa: Öljypohjan ja akselin väliin jää sisäänjoustossa tod. vähän tilaa.

Vielä säätöä: Lisämittarit (rpm ja automaatin ö-lämpö), etujousitus, vinssi takaisin, pakokaasujen mittaus ja seoksen säätö, ajoituksen säätö (nyt 0:ssa) virranjakajaa täytyy siirtää yhdellä hampaalla, pohjapanssari takaisin ja ehkä sen jatko laatikon alle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.06.2008, 18:30
Höpö:n Avatar
Höpö Höpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Turku/Mynämäki, .
Viestit: 124
Perusasetus

Etupää nostettu


Jousiksi tuli Old Man Emun korottavat ja iskarit on Hiluxin etupäästä. Ajotuntuma parani suunnattomasti kun keula ei painu enää maata kohden joka kaarteessa. Samalla akselin ja ö-pohjan väliin saatiin lisätilaa.

Vanhat:




Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mutiaiset ruotsista? Jukka4x4 Tekniikka & Jutustelu 11 19.02.2009 20:00
ruotsista Linkit 1 14.08.2006 12:27
Kumia Ruotsista? kimmop Tekniikka & Jutustelu 7 06.01.2006 18:05
O: Maasturi ruotsista????? tossu O/M/V Muut 2 02.10.2005 15:53
vanteet ruotsista Tekniikka & Jutustelu 10 22.06.2005 15:36


Sivu luotu: 13:55 (GMT +2).