![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo, täytyy ottaa toi laatikko vielä pois ja tutkailla. Jutussa on vielä semmonenkin koukero, että turbiini on eri laatikosta alunperin. Muistaakseni tutkailin niitä vierekkäin ja totesin samanlaisiksi, mutta jos niissä oli kuitenkin eroa. Täytyy kerätä vielä vähän motivaatiota ennen purkua.
Kiitos kommenteista! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on palattu taas lähtöruutuun: Kone ja laatikko on taas irroitettu. Syy laatikko-ongelmaan sentään löytyi: Väärän mallinen turbiini ei uponnut tarpeeksi laatikon sisälle, eikä se siis yltänyt pyörittämään ö-pumppua. Tämä turbiini asennettiin laatikkoon siksi, koska paikalleen menevän laatikon mukana tullutta turbiinia ei saatu millään uppoamaan laatikon akselin rihloihin. Tänään taas käännettiin ja väännettiin eri näköisissä asennoissa turbiinia laatikkoon, mutta ei se sinne uponnut. Kaikkien pitäisi mittausten mukaan sopia toisiinsa, mutta turbiini tökkää kuin seinään puolen välin jälkeen. Vääränmallinen turbiini sopii hyvin rihloihin ja uppoaa paikoilleen heti. Tämä toinen ei! Turbiinin sisuskalut liikkuvat ja kolisevat hieman, mutta ei mitään dramaattista. Akselin päässä olevan viisteen pitäisi kai hakea turbiinin rihlat oikealle kohdalle. En tiedä olisiko turbiinissa sitten jotakin häikkää?!
Apuja tarvitaan! ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Donitsia Pihalla!!
Uusi nuorempi laatikko ja turbiini löytyi halvalla (20€) ja kävin heti hakemassa sen pois. Moottorin kokoaminen alkoi jo käydä rutiinilla ja pannu saatiin taas tulille sunnuntaina. Samalla vähän maalailtiin syyläriä ja muita rakennettuja osia. Parasta oli kyllä vaihteiden löytyminen!!!! Pääsi hieman tuuletushuutoja kun vehje liikkui niin eteen kuin taaksekkin päin! Jotain pikkuhommia vielä jäljellä mutta käytönnössä ajokuntoinen.
Viimeksi muokannut Höpö : 09.06.2008 19:07 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hieno homma!
Sitte kunnon koeajolle, ja kuvia. |
#6
|
||||
|
||||
![]() ![]() 30km maantietä ajettuna. Yhtään pienemmillä kierroksilla ei auto kolmevaihteisella laatikolla liiku omaan moottoriin ja vaihteistoon verrattuna. 80 km/h on ihan riittävä nopeus niin äänen ja tärinänkin puolesta! Etujousitusta täytyy vielä korottaa: Öljypohjan ja akselin väliin jää sisäänjoustossa tod. vähän tilaa. Vielä säätöä: Lisämittarit (rpm ja automaatin ö-lämpö), etujousitus, vinssi takaisin, pakokaasujen mittaus ja seoksen säätö, ajoituksen säätö (nyt 0:ssa) virranjakajaa täytyy siirtää yhdellä hampaalla, pohjapanssari takaisin ja ehkä sen jatko laatikon alle. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Etupää nostettu
Jousiksi tuli Old Man Emun korottavat ja iskarit on Hiluxin etupäästä. Ajotuntuma parani suunnattomasti kun keula ei painu enää maata kohden joka kaarteessa. Samalla akselin ja ö-pohjan väliin saatiin lisätilaa.
Vanhat: ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mutiaiset ruotsista? | Jukka4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 19.02.2009 20:00 |
ruotsista | Linkit | 1 | 14.08.2006 12:27 | |
Kumia Ruotsista? | kimmop | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.01.2006 18:05 |
O: Maasturi ruotsista????? | tossu | O/M/V Muut | 2 | 02.10.2005 15:53 |
vanteet ruotsista | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 22.06.2005 15:36 |