Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.05.2008, 23:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

No niin.. piti vaihtaa tähän kikottimeen termostaatti, vesipumppu ja syyläri. Termostaatista ei ollut tietoakaan (ts., sitä ei ollut), vesipumppu oli aivan finaalissa ja vuoti, ja kiitos jonkun saksaisen idiootin koneessa ei ollut kuin pelkkää vettä joten syylari myös sen mukaisessa kunnossa.


Noh, termarin koteloa irrottaessa katkesi toinen kiinnityspultti kannen sisään - ei hätää, ajattelin, mutta vituiksi meni homma. Ei jaksa vaivata päätä kun on toinen auto vieressä.. joten homma vähän sitten lähti käsistä. Katotaan nyt milloin tää taas tulee ajoon, mutta jos vain rahat riittää niin kaipa tuo pannu täytyy stroukata 4,7 litraiseksi niin ei lopu puhti kesken.


Mall Crawler #2:n konehuone nyt:




Mall Crawler #1:n konehuone, sieltä on hyvä kaivaa osia. Vaikka kone kävi ylösalaisin joitakin sekunteja, niin ihan ehjältä kaikki vaikutti. Kummallista tai ei, mutta näissä on kokonaan metallinen kansipahvi tehtaan jäljiltä.




Kansi veks:



Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.05.2008, 06:18
Unregistered
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kansi veks:

Hei, sulla kun on tuo lohkolämppäri/pakkasproput noin hyvin näkysällä, niin viitsitkö mitata halkaisian.
Pitäis omaan laittaa lohkari. On vain se pakosarja mukavasti tiellä. Niin tietäisi ostaa etukäteen oikean kokoisen.
Kiitän, etukäteen.
-Jeep-Ukko-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.05.2008, 09:36
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Jeeppi-ukko, minulla olisi tuollainen. En aio laittaa omaani takaisin eli jää ylimääräiseksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.05.2008, 14:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Jees, voin mitata heti kun taas ehdin duuneilta auton kimppuun.. tod.näk. torstaina ehdin, mutta en ole ihan 100-varma.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.05.2008, 21:16
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Jeeppi-ukko, minulla olisi tuollainen. En aio laittaa omaani takaisin eli jää ylimääräiseksi.
Meillä töissä on erinäinen määrä DEFA:n lohkareita.
Kun tiedän mitan, niin täytyy ensin ne mittoo, onko mikään sopiva.

Sitten jos ei ole, niin täytyy hommata, eli pidän asian mielessä.

----
EDIT:
En tarvitse enään mittoja.
Viikonloppuna eks temporee, rupesin tukkimaan öljyvuotoja, ja purin koko keulan palasiksi.
Totesin ettei sinne mitään lohkaria saa helposti mahtumaan. Peltipakosarja tulee propun eteen sopivasti.
Muutenkin niin ahtaasti piilossa.

Taidan tyytyä letku lämppäriin.

Vähän vastoin käymisiä öljyvuotojen tilkinnässä. =)
http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1211311347 =(

Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 01.06.2008 20:19
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.06.2008, 21:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

No niin, otetaas vähän updatea tähänkin projektiin välillä.. Hommat on enemmän ja vähemmän seisoneet kun pihalla pitää kysätä ja ukkoset & monsuunisateet on haitanneet harrastusta.

Takajouset ja riipukkeet sain ruuvattua paikalleen pienen taistelun jälkeen, tämä Jeep- yksilö ei halunnut helpolla luovuttaa vanhoja jousia pois joten joutui rälläköimään koripalkkia vähän auki että sai hitsattua uudet mutterit koripalkin sisälle kun vanhat antautui. Samalla pari ruostekohtaa tuli paikattua mitä paljastui - näköjään ne autot mätii Saksassakin, mutta ei niin pahasti onneksi.

Takapää siis istuu tyylikkäästi omilla tassuilla, tarttee vain vielä iskarit ruuvata kiinni ja sitä ennen jollain ilveellä poistaa vanhojen iskarien katkenneet pultinjämät korista pois. On se kumma kun Saksasta tuodussa autossa kaikki pultit on pahemmin jumissa kuin 18-v vanhassa suomiautossa! Etupäästä on tukivarren kiinnikkeet rälläköity jo pois, nyt tarttee enää kuusi reikää koripalkkeihin ja panssari + tukivarret kiinni niin saa etuakselin myös kiinni.

Kansi tuli tänään koneistamolta ja menee huomenna kiinni jos sää sallii.. täytyy taas kerran kehua ST-motorsin työnjälkeä. Katotaan kunhan stroukkikonetta alan rakentamaan niin pitää sitten ottaa kuviakin.

Lukollinen etuakseli sitten saakin odotella hetken - kun ARB meni talvella paskaksi niin luulin että jäi välitykset ehjäksi, mutta toisin kävi. Pinionin hampaista yli puolessa on murtumia joten en sitä ala käyttämään. Nyt täytyy sitten odotella uutta settiä Saksasta ja toivoa että ehtii asentamaan/ asennuttamaan ennen FJDC:n kesämiitinkiä. Täytyy toistaiseksi tulla toimeen tuolla lukottomalla aksulalla ja olla käyttämättä nelivetoa..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.07.2008, 21:46
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Takapää siis istuu tyylikkäästi omilla tassuilla, tarttee vain vielä iskarit ruuvata kiinni ja sitä ennen jollain ilveellä poistaa vanhojen iskarien katkenneet pultinjämät korista pois. On se kumma kun Saksasta tuodussa autossa kaikki pultit on pahemmin jumissa kuin 18-v vanhassa suomiautossa!
Mää laitoin taakse vähän uutta (vanhoja taottuja) jousta.
Sain perseen normaali korkeuteen.
http://kuvablogi.com/nayta/1232120/
http://kuvablogi.com/nayta/1232130/

Katkes kans molemmista iskareista yläpään kiinnitys pultit
En ruvennut temuamaan katkenneita pois, kun kierteet kuitenkin olis ihan vituiks.
Niin hitsasin sinne pultit pystyyn. Iskarit paikoilleen ja mutterilla kiinni.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.07.2008, 02:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

No mutta helvetti, miken minä tuota keksinyt.. täytyypä kötöstellä sinne joku sovelias viritys niin ei tarttee alkaa poraamaan & kierteitä tekemään. Helpompaa se tosiaan on tuolla lailla!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SHREK (Cherokee projekti). 454SS Maasturiprojektit 476 12.12.2015 17:26
Myyty KössiKenguru O/M/V Ajoneuvot 3 02.06.2008 08:10
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 18:15 (GMT +2).