![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kauan sitten laitoin kyselyn AKEen asiasta. Tänään tuli vastaus: Perusrakennan/entisöin Toyota Land Cruiser BJ-40 mallista maastopakettiautoa (vm 80), joka on varustettu irroitettavalla katolla. Kattohan on tässämallissa luvallista ottaa pois ja käyttää autoa avona ilman turvakaaria. Mutta kuinka on turvaväiden laita? Nehän on kiinnitetty alkuperäisesti tuohon irtoavaan osaan. Täytyykö minun siis nyt tehdä ja asentaa turvakaaret, joihin on tehtävä kiinnitys turvavöitä varten. Turvallisempaa se toki on, mutta onko se lainmukaan välttämätöntä? "Pahoittelen vastauksen myöhästymistä. Tapaus vaatii poikkeusluvan. Turvakaaret on asennettava. Turvavöiden kiinnityspisteet voidaan tehdä turvakaariin. Katsastaja tarkistaa kiinnitykset ja hyväksyy/hylkää ne. Vuodesta 1981 eteenpäin turvavöiden kiinnityspisteet on määritelty direktiivissä 76/115/ETY" eli poikkeuslupa.....ja kaaret pakolliset. Eipä sikäli, kaaret tulis muutenkin. mutta poikkeuslupa, pitääköhän se anoa, vai onko kyseiseen malliin poikkeuslupa tehdä näin olemassa automaattisesti. " TOYOTA ja laskuun voit luottaa" SLCK #73
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ohjaustehostimen pakollisuus | JakeHammer | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 23.07.2005 13:07 |
Turvavöistä... | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.12.2004 12:40 |