![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Peltipohja on mulla ainakin 2l2-koneessa, eikä tiivistettä. Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Niin, jatkeetaan aiheella elikkä sama homma edessä,mutta teen oman peltisarjan ahtimelle. Tarkoitus olisi hiluxin vakio (2l) konetta piristää vähäsen ahtimella.
Ahtimeksi olen näin kolmen erilaisen Turbo ajokin perusteella valinnut Ct20.sen,jota kaikki vähän moittii.Tästä tulee nyt kuiteski tälläinen kokeilu : Kuvista on nähtävistä vähän pitempi peltisarja ahtimelle, jonka tarkoituksena olisi jättää tilaa vällärille moottorin päälle. olen kyseisen version nähnyt livenä kahvittelu tapahtumassa Veijo shellillä pääkaupunkiseudalla, jonkun kaverin hiluxsissa, en muista kylläkään nimeä ![]() Sarja on vasta hepeillä kiinni, niin tarkkavainen huomaa ahtimen olon vinossa:
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 Viimeksi muokannut Greenday : 07.09.2011 22:04 Perustelu: kuvaa ja tekstii |
#3
|
|||
|
|||
![]() Öljypohjista..
Hilukseissa öljy pohja vaihtu muistaakseen -89 jolloin siitä uudemmat on aina liimalla,sitä vanhemmat kumi tiivisteellä. Sit tiiviste ei istu kunnolla liimattavaan malliin,eikä tiivisteellistä taho saada pitämään liimalla. Johtuu siitä et niissä on aavistuksen korkeus ero,muistaakseen myös se kannas laakeri kaulan kohdalla oli eri levynen. Kuitenki L,2L ja 2L2 öljy pohjat käy ristiin,lohko on sama. Sillä ei oo merkitystä onko turbolla vai ei,lohkoon ei oo stanssattu turboa erikseen mutta erottaa oikean puolen moottori korvakkeen välissä olevasta öljyn paluu reijästä. Muistaakseen 65 ja 110 ÖP on sama paitsi tiiviste eri,170 on eri mut käy 110 mut ei 65. 65 käy 110 en oo 100%varma. Taka tuupparista ei käy koskaan 4wd. Kuhunkin ÖP kuuluu oma imuputkensa,paitsi 170 käy 110 mut ei toista päin,kuitenkin 170 imee alempaa joten ei oo hyvä sotkea keskenään. Läjässä on oma ÖP mut käy muistaakseen 65 mut ei muihin. Nää nyt näin äkkiä...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siinä tuli asiaa, niin tarkoitus oli laittaa poisto mahdollisimman ylös öljypohjaan.
Täytyy miettiä yllä olevan perusteella olisiko imuputki ja ö-pohja vaihdettava? Voi olla,jos kokeilisi hydraliikka tiiviste ainetta tiivisteen pitämiseen...
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
tuota minne asti tuo turbo tulee konehuoneessa? ja siitä dp:n pyörittely alas voi olla jo haaste tai sitten pelkkä hidaste, voi kyllä olla että tuo kuva vaa vääristää
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei se kyllä paljon vääristele..mutta lyhenee 5cm.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
mikä on käyrien sisähalkaisija? näyttää aika karkeen kokoiselta....
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Edit: Jos kerran tavoittelet koneen päälle tilaa niin mikset laittais turboo pakosarjan alapuolelle? Viimeksi muokannut -MaTTi- : 08.09.2011 09:09 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Samaa mieltä MaTTin kanssa et lyhyemmmät putket ois paremmat ja noi pakoputkikäyrät ei kestä ku pyhättömän päivän jo sitäkään. Itte tekisin niistä valmiista vesijohtomutkista tais olla seinämävahvuus jotain 3-4mm luokkaa
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Niin, 12 vuotta käsissä pyöritellyt niitä lämpöputkenkäyriä...niistä sais paremman.
Tämä on kokeilu miten pitkään kestää Bilteman huippu käyrät :=). Itseasiassa peltisarja lyhenee niin,että on ainoastaan 35cm Ahtimen takaosaan, siirettäväksi tulisi tuulilasin pesusäiliö. Arvelin laitaa tukea ahtimelle kannesta tai lohkosta...se miten pitkään menee kun peltisarja syöpyy läpi tulee kokeiltavaksi. Tämä vois olla versio 1
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 Viimeksi muokannut Greenday : 08.09.2011 13:23 Perustelu: kirjoitusvirheet |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |
3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |