![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Hitsaus ja mahdollinen hionta tulee suorittaa niin hyvin, että ylimääräisille tiivisteaineille ei ole tarvetta. Laita pultit sen verran kiinni, että pitää ilmaa.(kts. edellinen kohta). Ota kiristysvehkeet mukaan, jotta voit ensimmäisellä ajoreissulla kiristää tarpeen vaatiessa. Tiukassa pitää olla, ei apinanraivokireydessä. Jos menit epäonnistumaan kohdassa 2, pura rengas vanteelta ja hitsaa/hio mahdolliset vuotokohdat uudestaan. Tässä auttaa, jos olet joskus tehnyt edes jotakin metallipinnan tarkastusta. Jos vuoto on luokkaa kuukaudessa rengas tyhjäksi ja olet laiska kuten minä, laita purkki renkaan paikkausainetta sisään ennen ajoreissua. Ei toimi kovempiin vuotoihin. Just do that, ja noin. www.alanmiehet.com #1
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Edelliset Boggerit vajaantui tasaseen tahtiin eli noin kerran kuusssa sai lisätä ilmaa.
Nykyisistä hioin kevyesti lamellilaikalla renkaan jalkaosan sisäpinnassa olevan rihlauksen pois. Nyt ei oo tarvinnu vuotamisen takia lisätä ilmaa kertaakaan, ja kehiä ei tarvii kiristää lähellekkään niin tiiukkaan ku edellisillä renkailla. Eli toimii tasoitettunakin hienosti.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Aihetta sivuten, ei viitsi uutta ketjua aloittaa... Kenen tekemät kehät kuvassa? Joltain vanteiden aiemmalta omistajalta päässeet ulkokehät hukkumaan, uudet pitäisi jostain hommata.
![]() ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
viime talvena jormalainen teki vanteet mulle, ollu kohta puolivuotta koskematta eikä ole juuri vajonnut kun tarkistin rengaspaineet, yksi rengas vajonnut 0.4bar.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Huutelen taas hulluja mutta jos nollabudjetilla mankeloit ohuesta lattaraudasta lukonpuolikkaat ja hitsaat ne yhteen ja ne on minimilevyiset niin käytössä ne taipuu niin mutkalle että pultit on 30 asteen kulmassa vääntyneinä eikä kehät enää suoristu ilman moukaria.
Jos sellaiset tekee niin väliin pitää tehdä soviterengas jostain ja voi kestää hyvin. Käytännössä ei ole merkitystä onko kierteet vai vastamutterit, keskittäminen on tietenkin tärkeä. Mulla halkaistavat ojarumpulukkovanteet joissa laipat 10mm enmuistamitä ja 52 8mm pulttia. Jäykkyshän riippuu materiaalivahvuudesta vaikka lujuus olisi mitävaan, kiristäessä pulttia vituttaa jos se kääntyy mutkalle vaikka levy kestäisikin. Huollettavuus kärsii jos pultit on mutkalla.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kestäiskö 650 5mm aine kehissä,JOS tekis ulompaan kehään sellasen "rajoittimen" mikä kiristysvaiheessa stoppaisi sisempään kehään ja estäisi näin kehän vääntymisen/veisi puristusta enemmän kumin puolelle??
![]() Paljonko toi väli on mitä jää kehien väliin kun pultit vedetty tiukkaan,oisko 10-12mm? lähelläkään |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tein itelle musitaaakseni 4mm rosterista ekat versiot. Kehällä vähän turhan paljon tavaraa korkeus suunnassa seuraavista tulee ultra kepeet. Nää seuraavat tulee titaanista tai lentokonealumiinistä Voin koittaa mittailla rakoa huomenna pajalla mitä se on bokkereilla muista en osaa sanoa... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:12"teräs vanteet+beadlock kehät-MYYTY- | Maajussi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 10.01.2008 14:37 |
M : beadlock kehät MYYTY | pyykkipoeka | O/M/V Renkaat ja vanteet | 17 | 04.10.2007 07:31 |
Beadlock kehät Jormalaisen 15" h:120e | haapala | O/M/V Renkaat ja vanteet | 7 | 26.06.2007 10:50 |
M:10x15 kehät | RangePisteMies | O/M/V Muut | 10 | 07.08.2005 20:13 |
O: 15" Beadlock kehät | Rabarberg | O/M/V Muut | 3 | 09.11.2004 00:24 |