Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.08.2006, 08:39
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Ja tosiaan ennenvanhaan valmistajan sallimista massoista ei välitetty tuon taivaallista, siksi on niin kirjavia vetopainoja samanlaisissa autoissa.

Esim. LJ70 valmistajan sallima on 2000 kg, mutta kovin monella lukee 3500 kg otteessa.

Jos massat tuntuu liian pieniltä, voi soitella katsastuskonttorille että onko valmistajan sallimat mitkä. Ne pitäisi saada muutoskatsastettua otteelle muutamalla kympillä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.09.2014, 09:53
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ja tosiaan ennenvanhaan valmistajan sallimista massoista ei välitetty tuon taivaallista, siksi on niin kirjavia vetopainoja samanlaisissa autoissa.

Esim. LJ70 valmistajan sallima on 2000 kg, mutta kovin monella lukee 3500 kg otteessa.

Jos massat tuntuu liian pieniltä, voi soitella katsastuskonttorille että onko valmistajan sallimat mitkä. Ne pitäisi saada muutoskatsastettua otteelle muutamalla kympillä.
Eli -90 valmistettuun Hodariin (henkilöauto) saattaisi saada 3500 kg koukun ilman suurempaa riitaa, kun nyt on vajaa 3400 kg ? Tai ehkä korkeintaan joutuu HJ:stä lainaamaan koukkua?
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.09.2014, 10:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

HDJ:saa on 3500 kg valmistajan sallima koukkupaino ja voidaan merkata otteelle, olipa koukkua tai ei.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.09.2014, 10:48
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Ite asentelin ex kzj:hin vetokoukun ja konttorilta kyselin merkintää otteeseen, niin sanoivat, että ei sitä tarvi merkitä. Olivat sitä mieltä, että valmistajan ilmottaman mukaan menee.
Otteella ei siis lukenu vetopainoa ollenkaan.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.09.2014, 13:46
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Mites kun mulla on tossa pajerossa otteen etusivulla 3300kg koukkupaino, ja kakkossivulla lukee lisäteidoissa 3500kg. Kumpaakohan näistä pitäs uskoa?
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.09.2014, 14:56
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

No mites sitten kuin on kyseessä kevyt-ka ja otteessa lukee max vetopaino 2000kg?! Saako muutettua isommaksi jotenkin?

Kyseessä ducato 2

Konttorilla leiman yhteydessä olivat huulipyöreänä.... Eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata.

Käytännössä tuo vetää PALJON paremmin vaikka 3tn kuin esim. transhit sille sallitut maximit.

-sami-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.09.2014, 17:02
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja D_Bar Näytä viesti
Ite asentelin ex kzj:hin vetokoukun ja konttorilta kyselin merkintää otteeseen, niin sanoivat, että ei sitä tarvi merkitä. Olivat sitä mieltä, että valmistajan ilmottaman mukaan menee.
Otteella ei siis lukenu vetopainoa ollenkaan.
No se valmistajan ilmoittama olis syytä lukee otteella. Sitä varten se lokero otteessa on. Jos ei lue, valmistajankilvestä saa sen laskettua (yhdistelmämassa-kokonaismassa), mutta vanhemmissa ei ko. kilpeä tarvii olla tai voi olla ettei siinä lue mitään muuta kuin valm.nro. Olis niitten pitäny se sinne merkata.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Mites kun mulla on tossa pajerossa otteen etusivulla 3300kg koukkupaino, ja kakkossivulla lukee lisäteidoissa 3500kg. Kumpaakohan näistä pitäs uskoa?
3500 kg on vanhaan ristiinkytkentäaikaan siunattu, joten sitä saa edelleen käyttää.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
No mites sitten kuin on kyseessä kevyt-ka ja otteessa lukee max vetopaino 2000kg?! Saako muutettua isommaksi jotenkin?

Kyseessä ducato 2

Konttorilla leiman yhteydessä olivat huulipyöreänä.... Eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata.

Käytännössä tuo vetää PALJON paremmin vaikka 3tn kuin esim. transhit sille sallitut maximit.

-sami-
Se on Fiiatti sanellu ton 2000 kg ja se on siinä ja pysyy, valmistajan edustajan todistuksella lisää jos sellaisen saa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.09.2014, 20:29
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
No mites sitten kuin on kyseessä kevyt-ka ja otteessa lukee max vetopaino 2000kg?! Saako muutettua isommaksi jotenkin?

Kyseessä ducato 2

Konttorilla leiman yhteydessä olivat huulipyöreänä.... Eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata.

Käytännössä tuo vetää PALJON paremmin vaikka 3tn kuin esim. transhit sille sallitut maximit.

-sami-
Varmasti vetää, kun woimaa on...
Mutta, katoppas missä se on kiinni ja kuinka paksua tuo palkki on.... Sitten selviää välittömästi miksi fiude rajoittaa painon 2ton rajaan!

Ja kaikenkukkuraksi takariiputhan on kiinnityspisteiden takana, jolloin revetessä saattaa tulla äiteetä ikävä!!!
Ja Ducato 2 on kuuluisasti mädäntyvä juuri takahelmastaan!!!

Ei provosoiden vaan jokapäiväisesti näitä autoja (poistuu koko ajan vahvuudesta) skruuvaillen...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.12.2014, 20:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
No mites sitten kuin on kyseessä kevyt-ka ja otteessa lukee max vetopaino 2000kg?! Saako muutettua isommaksi jotenkin?

Kyseessä ducato 2

Konttorilla leiman yhteydessä olivat huulipyöreänä.... Eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata.

Käytännössä tuo vetää PALJON paremmin vaikka 3tn kuin esim. transhit sille sallitut maximit.
Tuossa jo yllä tulikin joku maininneeksi, että katso niitä palkin irvikuvia missä se koukku on kiinni (jopa 90- luvun Jeepissä ne on vahvemmat, ja ne on sentään heikot ).

Meillä on työpaikalla EHDOTON ohje, että alustamallin Ducatoja mihin voidaan laittaa irtonainen lava, kusikoppi tjsp. päälle, ei saa missään nimessä ajaa pelkällä tyhjällä alustalla kovempaa kuin 10km/h, ja laivan rampeissa/ kuopissa/ töyssyissä sitäkin hitaammin. Ennenkuin tämä ohje tuli voimaan, niin useampikin Ducaton takapää nitkahti hytin takaa lehmänselälle - eikä niillä sentään ajettu 30km/h kovempaa nopeutta Tuo uusi Ducato on muuten kamalimpia ajokokemuksia elämäni aikana - ajoasento on niin järkyttävä ja ergonomia sitäkin huonompi, ettei mitään rajaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 21.12.2014 20:19
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Peräkärryn kierrejouset BJ45 Tekniikka & Jutustelu 7 12.10.2007 12:51
Jos peräkärryn rakentaisi Masu Chit-Chat 6 23.03.2007 22:02
Peräkärryn talvirengastus hector Tekniikka & Jutustelu 17 14.11.2006 23:46
OT:Peräkärryn rengaskoko ? Jyri Tekniikka & Jutustelu 2 09.07.2005 21:44
OT: peräkärryn vääntösauvajousituksesta -MaTTi- Tekniikka & Jutustelu 10 29.05.2005 18:42


Sivu luotu: 02:26 (GMT +2).