![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Pää- ja jakolaatikossa hammaskosketusten paineet eivät ole kovin suuret verrattuna perien hypoidivälityksiin, joissa vaaditaan juuri paineenkeston vuoksi paksua ja lisäaineistettua (GL-5) öljyä (vetopyörästö-öljyä).
Vaihteistoja suunnitellaan myös varsinaiselle vaihteistoöljylle (GL-4, likimain sama viskositeetti kuin vetopyörästö-öljyssä, mutta vähemmän lisäaineita), automaattilaatikkoöljylle (ohuempaa, käytetty esim. 5-vaihteisessa LT77:ssa) tai näissä uudemmissa erityiselle "Manual Transmission Fluid", joka ei ole punaista ja on automattiöljyä paljon kalliimpaa, mutta hyvin samankaltaista. Tietääkseni Range Roverin suunnittelussa otettiin huomioon myös vähän vaatimattomammalla infrastruktuurilla olevat alueet (esim. Afrikka), missä moottoriöljyn saatavuus on paljon parempi kuin vaihteisto- tai vetopyörästö-öljyn. T, Antti |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rangen simpukka oksensi öljyt mäelle! | Watti | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.09.2006 12:08 |
Rangen tehostimen öljyt | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.12.2005 01:14 | |
Rangen A tuen pallonivel ja jakolootan öljyt | Rankku-76 | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 17.11.2005 10:50 |
KALENTERISSA VÄÄRÄT PÄIVÄMÄÄRÄT??? | Tapahtumat | 2 | 13.04.2005 05:42 | |
Rangen transfer boxin öljyt | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.12.2004 00:11 |