Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 31.03.2006, 13:18
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Lainaus:
quote:Viimeisimpiä 42:sia on tehty myös nappinelivedolla.
Tuota en usko ilman huhupuhetta tukevampaa todistusaineistoa, nimimerkillä nappinelivedon BJ-42:een sovittanut (peräisin HJ-61:stä) - jos siinä on käytetty samaa alipainekalvoa kuin muissa Cruisereissa (60/60/75, miten on LJ-70:n laita?), ei se yksinkertaisesti mahdu runkopalkkien väliin. Uudemmissa on kyllä nelivedon kytkennästä kertova valo. Eihän HJ:ssakaan tainnut olla nappinelivetoa alkuvuosina?

Lainaus:
quote:Viimeisissä nelivaihteisissa oli puolkevennettyä taka-akselia ilman lukkoa.Jakolaatikko on sama kun samanikäisessä hj:ssa.Etujarrut jäähdytetyillä levyillä,lienevät samat ku hj:ssa.
Itse asiassa HJ:ssa on samat jarrut kuin FJ-40:ssä, jos katsotaan sen mukaan missä ne on ensin esiintyneet. Vuodesta 1975 oli Amerikan FJ-40:ssä levyt vakiona, käytännössä samat osat olivat käytössä ainakin vuoteen 1990. Korvasiko uudet jarruosat 90-luvun alussa nuo vanhat (esim. PZJ-75 -> BJ-75) vai olivatko nuo käytössä vielä siitäkin pidemmälle? Varaosaohjelmahan sen osaisi kertoa. J8:ssa on tiettävästi omanlaisensa jarruosat.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 08:55 (GMT +2).