Lainaus:
quote:Viimeisimpiä 42:sia on tehty myös nappinelivedolla.
|
Tuota en usko ilman huhupuhetta tukevampaa todistusaineistoa, nimimerkillä nappinelivedon BJ-42:een sovittanut (peräisin HJ-61:stä) - jos siinä on käytetty samaa alipainekalvoa kuin muissa Cruisereissa (60/60/75, miten on LJ-70:n laita?), ei se yksinkertaisesti mahdu runkopalkkien väliin. Uudemmissa on kyllä nelivedon kytkennästä kertova valo. Eihän HJ:ssakaan tainnut olla nappinelivetoa alkuvuosina?
Lainaus:
quote:Viimeisissä nelivaihteisissa oli puolkevennettyä taka-akselia ilman lukkoa.Jakolaatikko on sama kun samanikäisessä hj:ssa.Etujarrut jäähdytetyillä levyillä,lienevät samat ku hj:ssa.
|
Itse asiassa HJ:ssa on samat jarrut kuin FJ-40:ssä, jos katsotaan sen mukaan missä ne on ensin esiintyneet. Vuodesta 1975 oli Amerikan FJ-40:ssä levyt vakiona, käytännössä samat osat olivat käytössä ainakin vuoteen 1990. Korvasiko uudet jarruosat 90-luvun alussa nuo vanhat (esim. PZJ-75 -> BJ-75) vai olivatko nuo käytössä vielä siitäkin pidemmälle? Varaosaohjelmahan sen osaisi kertoa. J8:ssa on tiettävästi omanlaisensa jarruosat.