Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #19  
Vanha 23.11.2005, 14:21
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Kun nyt ette sitä searchia osaa käyttää, niin sanottakoon että ainakin BJ oli parempi ajaa palalukolla kuin kitkalukolla talviolosuhteissa. Kyllähän se perä irtoaa kun polkaisee, mutta paljon hallitummin kuin tasauspyörästöllä, jolla useimmiten vain toinen pyörä sutii.

Pitävällä pinnalla kaartaessa on hyvä huomioida, että kun lukko ei mene päälle, niin kaarteeseen nähden vain sisempi pyörä vetää, eli pyrkii vastustamaan kääntämistä. Nätisti kun ajaa niin tämä ei haittaa, mutta vauhdikkaammassa ajossa auto kampeaa vastaan. Tietysti jos hönkä olisi vapaastihengittävällä koneella riittänyt kumin polttoon, olisi voinut ajaa hienossa sivuluisussa lukko kiini.

Nämä pätevät siis kun on lukko taka-akselilla. Etu-akseliltaan palalukolla varustetun auton olen vain kerran nähnyt tositoimissa, ja oli se lumisessa metsässäkin aika kankea kääntymään.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Automaattilukko Hiluxiin Löyty jo HiluMiks O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 29.06.2007 08:58
Kääntöjarrut ja automaattilukko Rojota Tekniikka & Jutustelu 2 21.11.2006 02:01
Automaattilukko ja pienempi vararengas KariS Tekniikka & Jutustelu 13 09.04.2006 12:43
chevy talvella Tekniikka & Jutustelu 8 05.09.2005 12:03
SJ:n peräöljyt talvella Suizaman Tekniikka & Jutustelu 6 02.12.2004 12:18


Sivu luotu: 22:02 (GMT +2).