"2. Mitenkä toteutetaan ahtopaineiden säätö ohjaamosta? Kuinka paljo ahtoja olisi hyvä pitää?"
Omaan värkkäsin "paineen säädön" joka oikeastaan tarkoittaa muuten vakiokoneessa joko vakio 0,5bar tai max 0,7-0,8bar (on-off). Varmaan riippuu justiinsa tuosta syöttöpumpun kellosta että ei nouse enempää.En ole syöttöä ruuvannut ollenkaan.
Hukkaportin letku on haaroitettu ja kabiiniin tulee haarasta letku säätöhanikalle. Säätöhanikalta lähtee hiukan väljempi paluuputki, joka menee ilmanputsarin koppaan suodattimen "takapuolelle".Säätöhanikan ollessa täysin auki painetta on max 0,7-0,8bar. Kiinni ollessa vakio 0,5bar. Minulla on lisäksi hukkaportin haaran imusarjanpuoleisessa haarassa kuristinventtiili jonka tarkoitus on vaikuttaa kellolle menevän ilman määrään. Tuossa virityksessä se perstuntumalta tarkoittaa sitä että paineet nousee hiukan nopeammin. Vehje on jokapäiväisessä käytössä ja ajelen noilla maximipaineilla, 07-0-8, koko ajan. Tuntuisi että enempää tuosta ct-20 ahtimesta ei järkevästi oikein saa. Luulisin että jos ruuvaa syöttöä niin paineet nousee kyllä mutta ilmakin rupeaa lämpeämään ja pakopuoli ahdistaa varmasti.
En ole minkäänsortin turboasiantuntija, kokeilin vaan omaani tuollaista systeemiä.