Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #19  
Vanha 18.10.2005, 19:51
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

- Oikea maastoauto on yksinkertainen, ilman ylimääräisiä ja rikkoutuvia sähköheebeleitä.
- Maastoautossa on alennusvaihteisto + keskitasauspyörästön lukko (tästä erottaa parhaiten citymaasturit).
- Oikeassa maastoautossa on joko 100% pros aksilalukot tai sitten ei lukkoja ollenkaan (aksilalukkoja tarvitsevat ne ketkä eivät osaa ajaa ja sähköyhtiön miehet). Luistonrajotussysteemeillä ei tee mitään, kuluttavat vain muita paikkoja ja menevät helposti rikki.
- Maastoautossa voi olla joko lehtijousitus tai kierrejousitus, mutta kierre on parempi mm. siitä syystä ettei ole riipukkeita viemässä maavaraa.
- Kaikki akselit ovat jäykkiä. Erillisjousituksessa ongelma on maavaran lisääminen + joustojen vähyys. Jousittamattomalla painolla ei maastoautossa ole merkitystä.
- Manuaali on parempi koska se on tunnokkaampi, ei kuumene, ei aiheuta pomppimisefektiä. Automaattimiehet sanovat muuta, mutta ovat oikeasti vain laiskoja.
- Jos oikeaan maastoautoon laittaa portaalit, siitä tulee maastoauto isolla O:lla.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 60 vm 82 er-controller? mikä on ja mitä tekee? Tekniikka & Jutustelu 1 10.12.2007 08:27
brittiläisen maastoauton ehjäystä (pari kuvaa) velikani Tekniikka & Jutustelu 3 17.05.2007 16:09
Maastoauton Renkaat Tekniikka & Jutustelu 12 04.12.2006 11:13
Haluatko maastoauton omistajaksi? wallu Linkit 1 31.10.2003 08:03
Maastoauton väärinkäyttöä LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 0 22.08.2003 08:40


Sivu luotu: 10:20 (GMT +2).