Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.10.2005, 02:38
NKH:n Avatar
NKH NKH ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: Pälkäne, Finland.
Viestit: 1.685
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Tuohon nivan laatikko/jakispakettiin laitoin aikanaan 1200 (2101?) vaihelaatikon, jolloin vaiteet tiheämmät kuin alunperin(4.suora edelleen).
perävälityksetkin vois varmaan vaihtaa combiladasta. (etuperästä ei varmaa tietoa sopiiko)

-J-
Joo tossa 2101 laatikossa on 1,2,3 ja R tiheemmät kuin muissa lootissa:
2101 1-vaihde 3,75
2105 1-vaihde 3,67
2106 1-vaihde 3,24

Lennyn Nivaan tosiaan just vaihettiin 2106 tilalle toi 2101 ja sillä saatiin jo kokonaisvälitys (1-vaihde tietenkin) muuttuun 29,74 => 34,43 - pieniä muutoksia mutta jostainhan se on alettava!

Perävälityksiähän tosiaan löytyy Ladalta 3,9 - 4,1 - 4,3 - 4,44
Toi 4,44 ois hyvä vielä maantieajossakin mutta miltei mahoton löytää esim. käytettynä kahta 4,44 välityksellä olevaa murikkaa kun tota on laitettu vaan siihen 1200 combi-malliin ja niitä ei enää juurikaan suomen maaperällä oo, mulla ois yks murikka jossa 4,44 - toinen tarvis vielä löytää. Noita 4,3 välityksiäkään ei enää ihan joka nurkalla tuu vastaan - siis käytettynä.

Uudet palikat jos viittii panostaa niin sinne Ladan murikkaan saa jopa 5,357 välitykset esim. www.rallysystems.fi ja hinta on 400€/vetopyöräpari mut tollasilla perillä ei taija toi maantieajo enää olla kauheen mukavaa kun mulla itellä nyt 4,3 perät ja 5-vaihteella (0,819:1) n.95-100km/h vauhdissa kierrokset huutaa päälle 3000RPM.

Täytyy tota nyt selvitellä että kuinka tiheeks sen Nivan oman jakiksen saa välitettyy ja jos ei onnaa riittäviin lukemiin niin silloinhan ois järkevämpää ruveta miettiin just vaikka Zukin jakiksen sovittamista. Toi ois varmaan yks hyvä vaihtoehto näille UAZ-miehille jotka noita volvon koneita ja laatikoita sinne sovittaa (siis Zukin jakis)

Ja vielä - Nivaan käy eteen ja taakse samat palikat!

VAZ 2121 Niva
SORONÒ Off-Road Team @ www.sorono.tk
Suomen Niva Clubi @ www.suomennivaclubi.tk

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
välityksistä Tekniikka & Jutustelu 10 14.04.2008 22:31
vaihteistojen välityksistä mettäsika Tekniikka & Jutustelu 4 19.11.2007 18:12
Välityksistä vepele Tekniikka & Jutustelu 4 27.08.2007 15:34
välityksistä Antte Tekniikka & Jutustelu 0 10.01.2007 12:52
välityksistä miksu1 Tekniikka & Jutustelu 6 05.12.2004 09:35


Sivu luotu: 01:06 (GMT +2).