Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.08.2025, 09:35
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Saisko arvoja alemmas jos syöttöä vähän tiputtais siihen mittaukseen.

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.08.2025, 21:09
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Eihän siinä videolla kengitty konetta rajoitinta vasten.
Minkähän videon sitten katsoit? Kyllä tuosta mulle aukeaa ihan oikea video, jossa poljetaan rajoitinta vasten.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Saisko arvoja alemmas jos syöttöä vähän tiputtais siihen mittaukseen.
Jos arvot on ollut samoilla säädöillä edelliset 12 vuotta aina alle sallitun rajan, niin miten päästöt voisi yhtäkkiä olla kolminkertaisesti yli sallitun ja se muka korjaantuisi syöttöjä vähän tiputtamalla?

Mutta auto on nyt katsastettu ja viaksi on todettu katsastajan mittalaitteet. Autolle ei tehty yhtään mitään, ja toisella konttorilla meni alle sallitun, kuten normaalistikin.

Viimeksi muokannut Catrik : 05.08.2025 21:57
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.08.2025, 17:25
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Mutta auto on nyt katsastettu ja viaksi on todettu katsastajan mittalaitteet. Autolle ei tehty yhtään mitään, ja toisella konttorilla meni alle sallitun, kuten normaalistikin.
Itelle käyny lj.n kanssa samoin. Konttorilla ajokieltoon ja siitä ajelin suoraan tien toiselle puolelle korjaamoon ottamaan päästöt ja päästöt ok. Takaisin konttorille ja keskustelua et pitäiskö heidän välillä niitä laitteitaan puhdistaa, viimeistään siinä vaiheessa kun tulee ensimmäinen hylkyyn johtava tulos. Uusinta näyttö ei luonnollisesti maksanut mitään, koska heidän laitteen puhdistustyö oli laiminlyöty.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.08.2025, 19:17
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Itelle käyny lj.n kanssa samoin. Konttorilla ajokieltoon ja siitä ajelin suoraan tien toiselle puolelle korjaamoon ottamaan päästöt ja päästöt ok. Takaisin konttorille ja keskustelua et pitäiskö heidän välillä niitä laitteitaan puhdistaa, viimeistään siinä vaiheessa kun tulee ensimmäinen hylkyyn johtava tulos. Uusinta näyttö ei luonnollisesti maksanut mitään, koska heidän laitteen puhdistustyö oli laiminlyöty.
Hyvä kuulla, etten ainoa ole jolle näin käynyt. Eniten tuossa hommassa vitutti, kun kasturi piti minua asiakkaana valehtelijana. Totesi vain suoraan, että syötöt pitää ruuvata pienemmälle. Vastasin, että ei voi olla syötöistä kiinni kun yli 10 vuotta oon auton omistanu, koskaan en oo niitä ruuvannu ja aina menny päästöistä. Nii ei ku äijä inttää että pitää ruuvata syöttöjä pienemmälle, "laita sit kastastuksen jälkeen takas". Ei puhettakaan, että vois olla virheellinen mittaus tai edes tekninen vika autossa, asiakas se vaan valehtelee.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.08.2025, 14:39
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.014
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Hyvä kuulla, etten ainoa ole jolle näin käynyt. Eniten tuossa hommassa vitutti, kun kasturi piti minua asiakkaana valehtelijana. Totesi vain suoraan, että syötöt pitää ruuvata pienemmälle. Vastasin, että ei voi olla syötöistä kiinni kun yli 10 vuotta oon auton omistanu, koskaan en oo niitä ruuvannu ja aina menny päästöistä. Nii ei ku äijä inttää että pitää ruuvata syöttöjä pienemmälle, "laita sit kastastuksen jälkeen takas". Ei puhettakaan, että vois olla virheellinen mittaus tai edes tekninen vika autossa, asiakas se vaan valehtelee.
Mullekin sanottiin et tupruttelee kuulemma ja just monel yrityksel läpi. Sama juttu et en ite ole havainnoinnu lakritsin tuloa.

Joskus nuorena oli moottori rikki ja poliisi pysäytti rankan tuprutuksen takia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.08.2025, 22:29
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Itelle käyny lj.n kanssa samoin. Konttorilla ajokieltoon ja siitä ajelin suoraan tien toiselle puolelle korjaamoon ottamaan päästöt ja päästöt ok. Takaisin konttorille ja keskustelua et pitäiskö heidän välillä niitä laitteitaan puhdistaa, viimeistään siinä vaiheessa kun tulee ensimmäinen hylkyyn johtava tulos. Uusinta näyttö ei luonnollisesti maksanut mitään, koska heidän laitteen puhdistustyö oli laiminlyöty.
Mun mielestä ne pitää puhdistuksen lisäks kalibroida, oliko vuosittain ja omaan laitteeseen piti myös vaihtaa joku happianturi yms. (en nyt muista niiden tarkkoja nimiä) aina huollon ja kaibroinnin yhteydessä. Tosin toi mun on vaan bensavehkeelle, mut luulis et diesel mittareissa sama tai jotka mittaa molempia päästöjä.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.08.2025, 22:34
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Jos arvot on ollut samoilla säädöillä edelliset 12 vuotta aina alle sallitun rajan, niin miten päästöt voisi yhtäkkiä olla kolminkertaisesti yli sallitun ja se muka korjaantuisi syöttöjä vähän tiputtamalla?

Mutta auto on nyt katsastettu ja viaksi on todettu katsastajan mittalaitteet. Autolle ei tehty yhtään mitään, ja toisella konttorilla meni alle sallitun, kuten normaalistikin.
No ei varmaan sitten jos ei niihin ole koskettu.

Ja ajoituksen heitto voi myös lisätä savutusta, esim P38 Rankuissa kun nokkaketju tuppaa siinä Bemarin koneessa ajan saatossa venymään, siinä joutuu sit ajoitusta rukkaamaan/kääntämään pumppua. Mutta sullahan ei ollu tätä(kään) ongelmaa, kun kerta konttorin mittalaitteessa oli selvästi vika.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.08.2025, 08:27
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Mun mielestä ne pitää puhdistuksen lisäks kalibroida, oliko vuosittain ja omaan laitteeseen piti myös vaihtaa joku happianturi yms. (en nyt muista niiden tarkkoja nimiä) aina huollon ja kaibroinnin yhteydessä. Tosin toi mun on vaan bensavehkeelle, mut luulis et diesel mittareissa sama tai jotka mittaa molempia päästöjä.
Dieselissä mitataan vain pakokaasun valonläpäisyä...

Tai ainakin niissä mitä tuli 90-luvun lopulla käyttöön, erinäisistä syistä tuli jokuseenkin kurkistettua sisälle, kun mittausyksikön juuresta tahtoi kaapeli katketa. Tai siis yksittäinen johtimen katkeaminen kaapelin sisältä riitti ettei mittausta enää saanut tehtyä. Kyllä huvitti kun tuli tutkittua miten sillä mitattiin kahden desimaalin tarkkuudella päästöarvoa, laitteessa kun on pieni puhallin mikä laittoi anturin sisäänmenosta "sopivasti" virtaamaan pakokaasua, tämä johdettiin välitilaan jossa toisella puolella hehkulamppu ja toisella sitten valokenno johon muodostunutta jännitettä sitten käytettiin päästöarvon lukeman saamiseksi. Siis täysin optinen laite, jonka läpi johdettiin nokista pakokaasua, ja tämmöisellä sitten ollaan saavinaan vakavasti otettavia mittausarvoja...

Jostain syystä koskaan diesel -autoiluni aikana, en saanut katsuria suostumaan siihen että mitattaisiin kahdella laitteella samanaikaisesti. Vaikka kuinka perustelin akateemista uteliaisuuttani, sekä mainitsin että "tehdään vaikka katsastuksen jälkeen enkä kerro kenellekään vaikka miten arvot poikkeaisivat mittareiden kesken", niin jäi toteutumatta tuo testi. Ne kenellä nykyään on pääsy kahteen samanlaiseen testilaitteeseen, kokeilkaa ja jos ei arvaa tuloksia julkaista niin yksityisviestillä ottaisin vastaan tulokset, joista niin halutessa lupaan olla hiiskumatta. Lähinnä tyydyttäisin uteliaisuuttani tuolla kokeilulla...

Loppukanoottina vielä, joskus oli hitusen pumppuruuvattu auto leimalla, josta saatiin vähän semmoinen rajatapaus tulokseksi, niin mittaus meni kerrasta läpi kun kysyin oliko mittalaite millonka kalibroitu, katsuri vain hymyili leveästi...

Ja, korjatkaa mikäli mittaustekniikkaan on tullut merkittäviä muutoksia, olisin mielelläni väärässä omissa uskomuksissani tuohon aiheeseen liittyen..!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan kun jaksetaan 2022 Catrik Chit-Chat 106 22.01.2023 00:05
Kysy mitä vaan, vastataan kun jaksetaan 2021 33SD Chit-Chat 280 15.01.2022 19:21
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2018 Mika_T Chit-Chat 441 02.01.2019 14:32
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017 Nikuzai Chit-Chat 680 31.12.2017 23:06
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55


Sivu luotu: 07:15 (GMT +2).