![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
No niin, nyt on Imprezan TD04 turbo paikallaan ja kyllähän tuo suupieliä hymyyn vetää, kello taitaa tuossa olla 0,5bar mutta tuokin on jo huima parannus entiseen. Meinasin laittaa ahtopaineen säätöventtiilin hukkaportin letkuun jos sitä tarvii dynossa vielä säätää, mikähän siihen olis hyvä? Muutama ongelmakin on, käynnistäessä pössäyttää vaaleaa savua, osa varmaan palamatonta diisseliä,syöttöä ruuvattiin vähän isommalle, osa haisee öljylle, ajossa ei juurikaan savuta edes vedättäessä. Turbo jäi semmoseen asentoon että öljyn paluuletku lähtee aavistuksen yläviistoon ennenkuin putoaa alas, voisiko tuo johtua siitä, kuvassa punainen liitin. Toinen juttu on että tuntuu starttaavan laiskemmin, edellisellä turbolla pyöri ihan normaalisti kun sitä aika kauan koitettiin käynnistellä, mistähän tuo johtuu?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
kyllä turbon öljynpaluun pitäsi olla esteettömästi virtaava. mikä tuossa punaisessa liittimessä on sisäreiän halkaisija? jos paluulinja ahdistaa niin varmasti tulee ongelmia, ahtimen tiivisteet on pakopuolella sellaiset, että ne laskee öljyn läpi ja sitten savuaa.
jouduitko asennuksen takia tekemään johtotehtäviä, laiskasti starttaaminen voisi viitata huonoon kontaktiin jossakin liitoksessa. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Sitä vähän pelkäsinkin, täytyy ehkä vielä muuttaa tuota asentoa, liitin on 12mm sisältä. Sähköhommia en muistaakseni tehny mutta täytyy tarkistaa ne liitokset.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Varmasti savuttaa ja saattaa ottaa hullutkin turbon laakerointi vähän kuluneena jos tolleen tulvivaan asentoon jättää paluupuolen. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Juu, on se sitten otettava vielä kerran irti ja muutettava, edellisellä turbolla se olikin alaspäin ja vähän ahdas paikka on kääntää mutta jospa se onnistuis. Paluu on jo öljypohjan yläosaan.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
No niin, nyt on turbo oikeassa asennossa ja muutkin ongelmat lienee selätetty. Yksi haljennut akunkenkä vaihdettu, maadoitusliittimet putsattu, päävirtakytkin vaihdettu ja sitten vielä uudet akut, nyt lähtee laakista käyntiin savuttelematta. Tällä hetkellä ahdot on 0,6 ja sekin vetää jo suupieliä ylöspäin, katotaan sitten myöhemmin tarviiko vielä nostella.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Nyt on tämä rojekti saatu onnellisesti päätökseen, viime viikolla leimasetä hyväksyi turbon asennuksen ja samalla kirjasi otteeseen nykyiset renkaat kun sain levikkeet asennettua. Kiitoksia vaan kaikille projektissa auttaneille!
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Toyota 3b:hen turbotus paketti | reiska | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 04.09.2021 19:10 |
| Toyota hj60 turbotus | kingkong78 | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 05.09.2018 19:44 |
| Ostetaan 2l2 turbotus | Hilux777 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.12.2017 11:35 |
| Myydään Turbo / Turbotus setti Toyota Hilux, LJ70 | Fourmotion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 15.06.2013 13:54 |
| hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |