Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2025, 11:41
K100 K100 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.04.25
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 2
Perusasetus

OIkein paljon kiitoksia neuvoista

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.04.2025, 20:08
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

My first km / nopeusmittari


Kun kerran on ehjä siivottu mittari ja huollettu vaijeri niin miksi ei laittaisi sitä myös toimimaan. Tässähän ei tuo vauhti niinkään kiinosta, mutta kiva nähdä paljonko kesässä tulee kilsoja.

Tässä ensimmäinen!




Sattuipa sopivasti. Luonto (ruoste) tehnyt reijän juuri sopivaan paikkaan mittarinvaijeria varten.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	my_first_km.jpg‎
Views:	1708
Size:	153,1 Kt
ID:	109171   Click image for larger version

Name:	reika_vaijerille.jpg‎
Views:	1697
Size:	191,2 Kt
ID:	109172   Click image for larger version

Name:	vaijeri_paikallaan.jpg‎
Views:	152
Size:	155,0 Kt
ID:	109173  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.04.2025, 20:26
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

Näpertelyä / wiipparit


Väliin jälleen nollahommia.
Sain lahjaksi 410:n pyyhkijänsulat niin pitihän muutkin osat kunnostaa asennusvalmiiksi.

Moottori saanu vähän kipeetä taivasalla seisomisesta. Ollut jossain vaiheessa näköjään vettä täynnä. No putsaamisella ja rasvaamisella tästä selvittiin.
Tässä moottorissa kaksi nopeusporrasta on toteutettu komutaatiokulman muutoksella. Siksi kolme hiiltä. Alin on maa, ylin on hidas nopeus ja vähän sivussa oleva on täysi teho. Yksinkertainen ja toimiva ratkaisu.
Vaihteistossa on lisäksi "pyörivä kytkin" millä hoidetaan kotiinajo ja jarrutus kytkennät. Tästä ei vaan tullut otettua kuvaa.



Tuli myös pieni virkistävä sorvausharjoitus kun toisesta akselista oli väännetty kiinitysmutterin kierteet paskaksi.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	wiipparit_moottori.jpg‎
Views:	1712
Size:	223,1 Kt
ID:	109174   Click image for larger version

Name:	kierteen_korjaus.jpg‎
Views:	1697
Size:	125,7 Kt
ID:	109175   Click image for larger version

Name:	kampi kunnossa.jpg‎
Views:	119
Size:	118,4 Kt
ID:	109176  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.04.2025, 21:24
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

Jouset / iskarit


Juusolta löytyi solmuun ajetut korottavat jouset. Pienellä korjailulla niistä syntyi tähän projektiin käypäset pakat. Investoin myös uusiin pusliin. Tähänkin sai tehdä pienen sorvaushomman kun ison pään puslista puuttui sisäholkit.



Varsinainen vika näissä oli toisen jousen ison pään silmukka mikä oli vääntynyt auki. Aika lujaa sai painaa, että meni takasin muotoonsa.



Yksi panta oli myös poikki. En jaksanut purkaa pakkaa ja tehdä kokonaan uutta. Katsotaan kestääkö tällainen pikafiksi.



Jousta paikoilleen ja mittailemaan.



U-pultit jäi vähän lyhkäsen puolelle. Iskareissa saisi näköjään olla noin 50mm lisää pituutta. Tästä kohta lisää.
Oleellisinta juttua eli ottaako etubanjo edelleen öljypohjaan kiinni ei päässyt tutkimaan kun alkoi satamaan ja aika loppui. Toisen jousen vaihto jäi tulevaisuuteen.




Hurjalla hakemisella Motonetistä löytyi hyvältä näyttävä ehdokas KYB #343186

Motonetin numero 33-02289. Taitaa olla Daihatsu Rocky:n iskarit?
https://www.motonet.fi/tuote/iskunva...oduct=33-02289

Motonetin ja monen muunkin haun ongelma näyttää olevan, että iskareista ei ilmoiteta mittoja. Hain tänään tilaiksen ja näytti arvaukset osuneen kohdalleen. Pitkänä noin 55mm pidemmät ja kasassa noin 30mm lisää mittaa. Sopivuus selviää kunhan pääsen taas pohjolan tallille duunaamaan.



Tässä vielä linkki KYB partfinder sivulle. Täältä löytyy mittoja.

https://www.kyb.com.au/partfinder-by-dimensions/
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	uutta_jousta.jpg‎
Views:	1679
Size:	269,8 Kt
ID:	109177   Click image for larger version

Name:	silmukan korjaus.jpg‎
Views:	1695
Size:	174,9 Kt
ID:	109178   Click image for larger version

Name:	panta_1.jpg‎
Views:	110
Size:	187,7 Kt
ID:	109179   Click image for larger version

Name:	panta_2.jpg‎
Views:	1699
Size:	135,5 Kt
ID:	109180   Click image for larger version

Name:	panta_3.jpg‎
Views:	151
Size:	392,8 Kt
ID:	109181  

Click image for larger version

Name:	panta_4.jpg‎
Views:	124
Size:	257,1 Kt
ID:	109182   Click image for larger version

Name:	Jousta_paikoilleen.jpg‎
Views:	1725
Size:	237,2 Kt
ID:	109183   Click image for larger version

Name:	lyhyt_iskari.jpg‎
Views:	1687
Size:	141,4 Kt
ID:	109184   Click image for larger version

Name:	Motonet_iskarit.jpg‎
Views:	1692
Size:	176,0 Kt
ID:	109185   Click image for larger version

Name:	Motonet_iskarit_pitkana.jpg‎
Views:	139
Size:	177,5 Kt
ID:	109186  

Click image for larger version

Name:	Motonet_iskarit_kasassa.jpg‎
Views:	113
Size:	160,9 Kt
ID:	109187  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.05.2025, 22:49
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

taas terapia nollahomma väliin


Oikeitakin hommia projektin edistämiseksi olisi, mutta kun tuli korjattua tuo pyyhkijänmoottori niin näpertelin wiipparit K100:seen. En kyllä tiedä tarvitaanko niitä koskaan.



Tässäkin raadossa oli tuo Suzukin tyyppivika. Keskimmäinen laakeripukki murtuu irti pellistä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	wiipparin_moottori.jpg‎
Views:	109
Size:	92,4 Kt
ID:	109480   Click image for larger version

Name:	wiipparit_paikoillaan.jpg‎
Views:	1510
Size:	134,2 Kt
ID:	109481  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.05.2025, 22:59
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

jouset jatkoa


Keula nousi inan enemmän kuin jousien kuormittamaton eromitta on. Mittanauha näytti 50 milliä. Keula nousi 55mm.
Lähtötilanne 40mm ja uusilla jousilla 95mm.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	ero_uusi_vanha.jpg‎
Views:	1496
Size:	137,0 Kt
ID:	109482   Click image for larger version

Name:	tila_lahtotilanne.jpg‎
Views:	116
Size:	179,6 Kt
ID:	109483   Click image for larger version

Name:	tila_uudet_jouset.jpg‎
Views:	122
Size:	84,9 Kt
ID:	109484  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.05.2025, 23:05
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

eka softapäivitys


Nämä temput sopii tähän projektiin kuin peräkoukku Ferraariin!
Mittaristoon tuli ensimmäine softapäivitys. Tarkemmin virta- ja jännitemittareihin liukuvan keskiarvon suodattimet jotta näyttö rauhoittuisi ja olisi helpompi lukea.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	softapaivitys_1.jpg‎
Views:	135
Size:	100,3 Kt
ID:	109485   Click image for larger version

Name:	softapaivitys_2.jpg‎
Views:	1513
Size:	155,3 Kt
ID:	109486  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BMW K100RS -86 J0hannes O/M/V Ajoneuvot 0 01.08.2015 11:29
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 17:34 (GMT +2).