![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Piti välissä hitsailla hiacea että sai leiman mutta nyt pääs taas paneutuun tähän. Venttiilijousi vaihdettu ja uskalti taas alkaa starttaileen, nyt siis uudet hehkut, suuttimen kärjet, venttiilit säädetty, puristukset mitattu ok, pumpun kyljestä luukusta katsottu että elementit liikkuu kun edic vipua kääntelee normaalisti, mikään ei ole jumissa, pumppua testattu ylimääräisellä suuttimella+putkella että avautuu ja ruiskuttaa ainetta mutta ei vieläkään lähde käyntiin, ei edes pilotilla yritäkkään. Tänään vielä pistettiin joka sylinteriin kompuralla hehkun reijästä painetta että vuotaisko pako tai imusarjaan mutta ei, nyt alkaa loppua keinot kesken, huomenna koitetaan vielä hinata käyntiin. Joku koneistamossa muisteli että joskus oli pumpusta katkennut joku säätöjousi jolloin ei lähtenyt käymään, onko tuosta kellään hajua?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
No niin, hinailtiin ja annettiin kaasutohoakin imusarjaan eikä muutosta tilanteeseen. Otin pakoputkenkin irti turbosta jos siellä olis joku tukos, ei muutosta tilanteeseen, tarkistin vielä hehkut uudestaan että toimii, viimeiseksi otin vielä turbonkin raolleen laipasta vaikka se pyöri sormella normaalisti ja savuakin putkesta vähän tuli, auto lähti laakista käymään vahvan savupilven saattelemana! Sitten turbo pöydälle ja ihmettelemään että onko sinne sisälle eksynyt joku hanska tms. mutta ei, pakosiipi oli paksun mustan töhnän peitossa, kone nyt tuntuis kuitenkin olevan kunnossa mutta vähän pitää nyt tuumia että mitä ihmettä sille tapahtui?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä että syyllinen löytyi.
Erikoista kyllä
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ihmettelen, että miten kompurasiivestä pöyrittämällä akseli liikkuu normaalin tuntuisesti käsin mutta pakokaasut ei pyöritä akselia🤔🤔 onko ahtimen akseli poikki, silloinhan yleensä ahtimen voiteluun tarkoitettu öljy menee pakopuollle. Tai sitten ahtimen akselin tiivistys pettänyt, ja öljy vuotaa pakopuolelle. Onko ahtimen öljynpaluulinja millainen, minkä kokoinen ja missä kulmassa? Entäs huohotusjärjestelmä, toimiiko se?
Minulla aikanaan yhdessä dieselahtokamppeessa moottorin huohotus oli toteutettu letkulla litran muovipulloon jossa yläpäässä aukko höyryjen poistumiselle. Maastoajeluissa puteliin oli mennyt vettä, huohotusletkun pää oli jäätynyt veden alle. Laitoin koneen tulille ja valtava öljysavu, ajattelin, että ahdin kaputt. Sitten huomasin letkun olevan jäätynyt umpeen. Se kuntoon ja vehkeet tulille uudelleen. Pienellä lämmityskäyttöön tukossa oleva huohotus riitti työntämään öljyä pakosiivelle ja sitä kautta pakoputkeen, aika pitkän pätkän sai lopulta ajaa, että öljy paloi pois putkistosta. Joku vakava hätä sulla on ahtimen toimintaan liittyen kun se on tuon näköinen. Perusjutut kuntoon niin eihän tällainen voi olla toimimatta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Toyota 3b:hen turbotus paketti | reiska | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 04.09.2021 19:10 |
Toyota hj60 turbotus | kingkong78 | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 05.09.2018 19:44 |
Ostetaan 2l2 turbotus | Hilux777 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.12.2017 11:35 |
Myydään Turbo / Turbotus setti Toyota Hilux, LJ70 | Fourmotion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 15.06.2013 13:54 |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |