![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Katkojen kärkien pikku konkka? Itsellä teki kiusaa, kävi hetken ja sit pitkin poikin sytys heitteli.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kuinka alkuperänen johtosarja? Vakiona puolan + napaan menee johto missä on diodi? Tms kiinni sen poistamalla ilemenee kyseistä vikaa, virtalukko ongelma on helppo diagnosoida ottamalla puolan plussan irti ja kytkemällä siihen suoran virran, puolamaadottaa itsensä kärkien kautta. Tuo kyllä kuulostaa enemmän kaasutin vialta kun ryyppy päällä käy, toki voihan se olla jos diodi on särki niin laskee virran läpi sieltä takas virtalukolle tai ei vastaavasti kulje diodinkautta puolalle? imusarjan päällä oleva venttiili aiheuttaa myös harmia mutta pitäs silti käydä vaikkei koko venttiiliä olis, mites bensan saanti? Pumpulta tulevasta letkusta varmaan tulee stratatessa kunnolla ainetta ja kohontasopinta on myös katottu? Joissain f10a kaasuttimissa on "karkea" suodatin ollut kohonkannen banjo pultin alla sellanen pieni siivilä. Varmaan aika mutuilua mutta toivotaan että jotain apua olisi edes
Liitteenä viellä joku vanha keskustelu https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60150
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b Viimeksi muokannut Kettu_ : 16.03.2025 03:50 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Oire, että käy vaan starttiasennossa viittaa aikaisemmin esitettyihin arvailuihin virtalukon/johtosarjan ongelmista. Tämä mahdollinen vika on kuitenkin helppo todeta mittarilla tai pienellä merkkilampulla minkä kytket puolalle tulevaan + johtoon. Tuleeko sähköä virta päällä, mutta ei starttia?
Pyrkiikö vastaamaan kaasuun "startilla käydessä" vai onko käynti vaan epämääräistä köhää? Tässä vielä niitä perusjuttuja jos eivät ole ihan selviä asioita. Ajoituksen asettamisessa ei riitä, että 1:n mäntä ylhäällä ja YKK merkki kohdallaan. Pitää myös varmistaa, että 1:n on työtahdilla eli molemmat venttiilit kiinni. Jos ei niin konetta yksi kierrros eteenpäin. Tässä vielä kuva manuaalista. Perusajoitus asetetaan 6 asteen ennakkoon eikä yläkuolokohtaan. Miten olet katsonut tämän? Tässä ohje miten jakaja muljautetaan paikalleen. Kärkien säädön lisäksi "ähetys-saarnaaja" eli pyöriä pitää olla oikeassa asennossa jotta kytkentä osuu oikeaan johtoon/tulppaan. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Bensansuodatin tukossa?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta en juuri ymmärrä mikä on viallinen? Eli tämän ohjeen suora johto puolalle akulta. Kävi ja otti kaasujakin vastaa mutta sytkä pitää vielä säätää kohilleen lampulla. Tuli paukkuja kaasarista. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joko puolan esivastus, tai sähkönsyöttö esivastuksen kautta. Johtosarjavika, jos virtalukko ja sulakkeet on ehjiä...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Johtosarjasta tulevassa musta/keltainen-johdossa on just ennen puolan +napaa diodi. Selvitä sen kunto.
toisekseen varmista virran jakajan asento. Kun 1-sylinterin yläkuolokohdassa venttiilit "vaihtaa" eli imu- ja pako nostajat vaihtavat suuntaa, niin silloin 4. sytyttää. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tänään taas yritetty.
Diodi kunnossa sähkö menee yhteen suuntaa ei toiseen. Puolan suoralla johdolla toimi hetken sitten suli puola tuli nesteet sieltä pihalle. No huomenna ostamaan puola etuvastuksella ja uutta yritystä joku päivä. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aika jännä että nesteet tuli pihalle ![]() Mulla oli vähä samaa ongelmaa ekalla kerralla kun otin jakajan irti mutta itse laitteli se kohalleen niin että pyöritteli jakajasta ilman sitä kiristyspulttia niin kauan että käynti oli jokseenkin tasasta ja katteli sitten pyöriän mukaan sen jakajan rattaan kohalleen, tosi usein sitten hyvinkin väljä tuo f10a jakaja ja aika mahoton saada pysymään säädetyssä arvossa. Mulla pysy kymmenkunta kilometriä säädetyssä kunnes lämpesi ja näytti ihan mitä halus. Jakaja itsessää aika helppo purkaa ja vaihtaa helat/liukulaakeri vai mikä sen virallinen nimi on? Nettilaakerista saa muistaakseni kyseisen laakerin
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hajonneen auton saaminen pois metsästä | yypy | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 01.01.2012 20:15 |
paperittoman skootterin saaminen rekisteriin | Heguli | Chit-Chat | 8 | 20.11.2011 13:41 |
M Suzuki sj 410 vm 1987 | joojoomies | O/M/V Muut | 2 | 25.10.2005 21:05 |
ECM-koodien esille saaminen. | nepa | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 01.07.2002 07:11 |