![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
"HINNALLA ei ollut japanilaisasiakkaille mitään väliä, sillä he tilasivat neljässä päivässä yli 50 000 Jimny Nomadea. Suzukin oli pakko keskeyttää tilausten vastaanotto. Ajatuksena on ollut, että Intiassa valmistetaan 1 200 viisiovista Jimnyä kuukaudessa Japaniin toimitettavaksi. Toisin sanoen tilausjonon hännillä olevat joutuvat odottamaan omaansa melkein neljä vuotta." ![]() Ja jos he yksin haluavat jotain Maruteja tuohon tahtiin... Kävihän meilläkin (siis pätkä Jimpoista) että kaikki tilauksen sisään laittaneet eivät ajokkeja ikinä saaneet. Ja osalla jotka saivat, oli odottelu reilustikkin yli vuotta, vaikka mistään tehdastilauksesta-/varustelusta ollut edes kyse! Vaan ihan bulkki bilikasta...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
No kyllä se kertoo miun mielestä siitä että tälläiselle konseptille on vieläkin kysyntää. Johon tietysti vastataan, ja siten se pysyy tuotannossa ja hengissä.
Ehkä niitä joskus mekin saamme, muodossa taikka toisessa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Perus pessimistinä vähän epäilen. Jollei sitten jotain näköispainosta patteri vehkeenä, jolla ei välttämättä metsään menemistä.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nyt kun mainittiin tuo sana "patteri", niin joskus on tullut mieleen, että erillisestä rungosta voisi olla hyötyä patteriversiossa siten, että ajoakku voitaisiin sijoittaa sen "sisään" ja siten sille olisi tavallaan valmis paikka, jos/kun tilaa antaa pois jätettävä polttisversion voimansiirto. Eikä maavara välttämättä pienenisi vaikka itse koria ei nostettaisikaan ylemmäs. G 580:n mainostekstiä:
"Tikapuurunko, jossa on integroitu akku matalan painopisteen mahdollistamiseksi Koe edistynyt suunnittelu G-sarjassa. Sen ikoninen tikapuurunko on mukautettu sähkökäyttöön, ja se sulkee akun sisäänsä. Tämä suunnitteluinnovaatio alentaa merkittävästi auton painopistettä, mikä tekee ajosta tasapainoisemman ja tasaisemman." Tarvittaessa sitten Jimnyn 5-ovisen pidemmällä akselivälillä saisi lisätilaa rungonkin sisälle. Mutta joo, sikäli en ole kovin innoissani vaikka tuollainen joskus tulisikin (tai edes nykyisestä 5-ovisesta), koska Jimnyn idea on pieni koko ja keveys. Sitäkin voi toki epäillä mikä into Suzukilla olisi palata Jimnyllä EU-markkinoille, jos kysyntä muualla saavuttaa jo tarjonnan. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tämä. Myyntimäärät kuitenkin euroopassa suh`t marginaalisia. Siis jos verrataan jonkin ajokin mallin myynti voluumeihin noin yleensä.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Muutama kysymys Jimnyn ohjauksesta yms.
Tulipa vasta hommattua toiseksi autoksi tuossa 2005 vuosimallin Jimny. Ihan mukava pieni ja näppärä auto, mutta sellaisen huomasin siinä että pientä ravistusta havaittavissa 60-80 km/h välissä, ja palstaa selatessani tulin siihen käsitykseen että kääntöpään laakerit voisi olla vaihtokunnossa?
Toinen ´´ominaisuus´´ on että ohjaus tuntuu vähän tunnottomalta ihan kun siinä rattia käännettäessä olisi vähän tyhjää liikettä eikä ohjaus tunnu kovin tarkalta ennen kun auto lähtee ohjautumaan. Onko tällainen ihan normaali ominaisuus tällaisessa autossa ja voiko sille mahdollisesti tehdä jotain? Kun ei ole aiempaa kokemusta vastaavasta ohjauslaitteistosta mitä Jimnyssä ja muissa maastoautoissa yleensä käytetään. Näitä voin sitten pohtia myyjäliikkeen kanssa mitä sille tehdään kun selviää kuuluuko asiaan vai ei.. Toinen kysymys että mahtuuko siellä pyörimään vakio alustan kanssa 215/75r15 renkaat ( ei mitkään kovin karkeat ) kun nappuloiden kanssa ilmeisesti tuo koko on jo vähän liian suuri sinne ilman korotusta? Ja mikäli autoa korottaa sen 50mm että renkaat sinne vaikka mahtuisi, niin pystyyköhän sillä enää ajamaan maantiellä ollenkaan siedettävästi? Muutenhan tuo auto tuntuu lujalta, ketterältä ja menevältä peliltä tuo ohjaus nyt vähän tuottaa ihmetystä. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Mikäli korotuksen tekee asiallisella alustasarjalla, ei ajo-omituisuudet huonommaksi muutu. Saattavat jopa parantua huomattavastikkin, varsinkin jos oletuksena että alusta on alkuperäinen 20v vanha. Itse kun korotin, niin kinnerissä taisi olla mittarissa karvan vajaa 20K ja ikää sen kolmevuotta. Uusi oli huomattavasti parempi kaikin puolin niin kadulla, maantiellä kuin "maastossakin". Tuuliherkkyys nyt ehkä hitusen kasvoi, mutta sitä nyt Jimnyistä pois saakkaan.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
![]() |
Luokat |
jimny, jutustelua, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty suzuki jimny | Pönde | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 19.05.2013 09:53 |
Myyty Suzuki Jimny | Smäkä | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.06.2012 08:17 |
Ostetaan Suzuki Jimny | ahola | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.01.2012 20:26 |
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |
M: Suzuki Jimny | raw | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.04.2008 11:07 |