![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo, kaikenlaista on sinne runkoaisojen sisään laiteltu. Nuo "poikittaiset kulmaraudanpätkät" on käsittääkseni tukemassa aisojen läpi tulevia liitoksia, estämässä ettei aisa painu kasaan kiristäessä..? Noita kun on sattuneesta syystä päässyt näkemään, enemmän vaikuttaisi ikä kuin ajokilometrit, aika tarkkaan parin kymmenen vuoden iässä näkyi menevän, niin 180 kuin 600 tonnia ajetuista, ja hyvin vastaavanlaisesti oli kaikista materiaalia hävinnyt ruostuessa. Olikohan kolmeen runkoon mihin kaveri viime kesänä ruostekorjauksia teki? Ja ainakin yksi runko pari satkua ajetussa autossa vaatisi samaa, jos siitä vielä liikenteeseen auton rakentaisi... Jännä sitten, kun ei tuommoisia vielä ole tullut nähtyä P38 ja Classic Rangen, ei Series 2:n eikä vuostuhannen vaihteen Defen rungoista? Orastavaa pientä oli ykkös-Discon rungossa, mutta ei tuossa mittakaavassa mitä kakkos-Discoissa esiintyy. Jotain tehty aivan toisin..?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuo oli siitä mun 2004 4.6 jenkkituonnista, mikä seissy varmaan koko 7 vuotta jossain Paimelan pusikossa ennen kilvitystä Suomeen aikanaan.
No, oli siellä sen verta tervettä että sai takarungon uuden sulateltua kiinni, vaikka paikoin niin ohutta harsoa että reikien teon jälkeen täyttelin "saumausaineella" syntyneitä vahinkoja. Onneks se harso loppu aika hyvin tuohon poikkipalkkiin. Toki meinasin vielä loppurunkoa käydä neulaimella läpi josko sieltä ny muuta löytyy. Jos ei muuten niin saapa pintaa siistittyä ja ruosteenostoa ja massaa pinnoille. Olis komee kun sais koko alustan jossain pihallettua puhtaaks kerralla ja mömmöt pintaan, mutta ei tolleen auton alla maaten kyllä kiinnosta puhaltelut. Soodaa vähän kokeilin ja se ny o semmonen että ravat saa pinnasta pois mutta...
__________________
-- Kuvia moottoriurheilusta sun muusta... Tai ainakin joskus oli, enää ei jaksa. http://www.partanen.net/ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Toiseen discoon taasen pitäis varmaan kattella jotkut oikeat iskarit noiden terrafirmojen tilalle.
Etupäästä oon jo toiseen vaihtanu puslat kun oli ihan holot ja takapäässä näkyy jo toinen vuotavan. Sen pari vuotta ne ny o sit alla jo ollukkin eikä ne oo kyl kummosta kurmootusta saanu osallensa. OME olis varmaan hyvä valinta, mutta en ny löytäny että niillä olis +3" iskareita..
__________________
-- Kuvia moottoriurheilusta sun muusta... Tai ainakin joskus oli, enää ei jaksa. http://www.partanen.net/ |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Päivittäis discon onnistuin kaivamaan pehmeään nurmikkoon painavalla kuormalla varustetun jarrullisen kärry perässä.
Sopivasti aamulla ennen sitä meni ohjaustehostimesta putki puhki, kun hangannut öljypohjan kulmaan. Nurmikosta koitin irrottautua (ja loputpa pääsinkin, jäi vaan aika mojovat spoorit) niin kytkinkin päätti päästää savuja maisemaan. No, ei kais siin si hittoikaan. V8 discon käytin tänään leimalla kun leima menny alkuvuodesta pitkäks, hylsy pyöränlaakerista, korjuu ja uudestaan leimalla, hyväksytty. Välissä reilu 3h ja pyöränlaakerin vaihto, tunti ajoihin ja ruokailu. Poltellaan sitten bensaa taas talvi ja pajotetaan diisseliä. Loota rempatkin sovittu, enää siitä kiinni että saan ne irti ja vietyä pajalle. Joku muu patentti pitänee viritellä kuin tavan tunkki pienellä lautasella, kun näkyy olevan aika painavia noi LT230 ja R380 lootat... Sen verran painoa, että ei ihan viitti vattan päälle puottaa jne.
__________________
-- Kuvia moottoriurheilusta sun muusta... Tai ainakin joskus oli, enää ei jaksa. http://www.partanen.net/ |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ite erotellu noi laatikot toisistaan ennen irroitusta/takaisin laittoa. On niin paljon helpompi pudottaa alas ja nostaa paikalleen että työ joka menee vaihteistopaketin katkaisuun korvautuu kyllä. Vaihteiston ja jakiksen välisissä ruuveissa käytän kahta ylimmäistä "asennusruuvia" jotka noin 15cm pitkät, ilman kantaa. Kun vaihteisto on paikallaan niin helppo liuuttaa niitä pitkin jakis paikoilleen stefaa tuhoamatta, samoin jakiksen irroituksessa. Tämän jälkeen asennusruuvit pois ja oikeat ruuvit tilalle.
__________________
T: Harri |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pitää koittaa muistaa tuo pitkien kannattomien pulttien käyttö, hyvä vinkki, kiitos.
__________________
-- Kuvia moottoriurheilusta sun muusta... Tai ainakin joskus oli, enää ei jaksa. http://www.partanen.net/ |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mä oon koko paketin tiputtanu parista Rangesta ja Discosta tollasella moottoripyöränostimella, jonka joskus Torista ostin parilla kympillä.
Puupalikoilla piti vähän tukea et pysyy oikeassa asennossa eikä keikahda. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=116296 Hallitunkki kuvassa piti konetta paikoillaan ja pysty säätää irrotuskulmaa. Nää kikkailut kun ei ollu vielä isoa tallia/nostinta kun ulkona tuli tehtyä edellisessä paikassa.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Traktori-topic | baxxter | Chit-Chat | 482 | 30.05.2024 22:46 |
topic poisto | Heguli | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 2 | 11.05.2011 08:28 |
Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |
Uusi topic | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 02.12.2003 22:20 |