![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hyvä lähestymistapa on koittaa selvittää mikä toimii ja mikä ei. Koittaa löytää itse vika ja sen juurisyy. Jos juurisyy jää löytymättä niin voi olla, että komponentteja saa vaihtaa useampaan kertaan ja ne menevät saman tien uudestaan paskaksi. Tällaisesta linkistä löytyy ainakin jonkun korttiversion piirikaaviot. https://www.jeepforum.com/threads/vi...#post-41285119 Katso esimerkiksi VFD näytön tyyppi etsi sille datalehti ja mittaa katodin hehkujännite. Kuvissa katodi (hehkulangat) näyttävät pelottavan kirkkaanpunaisilta. Normaalisti CFD näytön hehkut ei näy ollenkaan. Viitaten noihin linkin piirikaavioihin. Irroita vaikka transistori Q2 ja katso putoaako virrankulutus. Q2 irroitettuna tutki skoopilla tuleeko geitille mitään signaalia kontrolleripiiriltä. Seuraavaksi kannattaa tutkia tapahtuuko prossun U5 I/O pinneissä mitään. Samoin kannattaa tutkia värähteleekö prossun kide X1. Jos on lämpökamera niin sillä saa hyvän kuvan mitkä komponentit kortilla lämpenee. Mainitsemasi 3.9A on jo niin paljon, että sauhuakin voi näkyä. Tutkimukset kannattaa tehdä labrapowerilla eikä auton akkusähköllä. Akkusähköllä yksi sopiva vika voi aiheuttaa täystuhon.
|
#2
|
|||||
|
|||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. Viimeksi muokannut hitsaa : 10.09.2024 11:12 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tämä olikin tosi hyvä vinkki. Rupesin kollaamaan piirilevyä läpi, ja sattumalta valitsin helpon tuntuisen maan (gnd) kytkennät aluksi. No mitäs kummaa, +5V ja maa on oikosessa! irroittelin U2:sen ja ei muutosta, sitten EC6:sen, sama ja lopuksi vielä C24 vaikka se onkin pintaliitoskomponentti ja vehkeet aivan liian isot. No, edelleen oikosessa. J2:sen 12 "pinni"/johto irti ja potentiaalit kohdallaan. Kolvasin irroitetut komponentit paikalleen ja huomiselle jää viimeinen oljenkorsi eli tarkistaa VFD puolelta jossa oikosulku on C1, C3 ja C5. Tuskinpa nämä on lyöneet läpi mutta toinen vaihtoehto on U1-U3 joiden saatavuus lienee 0.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Päivitystä tännekin: ärsyttävä ominaisuus laitteessa on nopeusmittarin (neulan) ja matkamittarin suhteellinen virhe, noin 10%. Neula ei näytä sitä arvoa mitä väylästä tulee. Ajattelin ratkaista tämän vaihtamalla tilalle uudemman vuosimallin mittariston. No, 1996 vuosimalli on monella tapaa erikoinen ja kaikki ne tavat on huonoja. ABS-valon ohjaus eri päin kuin 1997-1998. Mittaristoa piti siis hieman muuttaa amerikan forumin ohjeiden mukaan:
Poistetaan diodi ja vastus ja laitetaan pari hyppylankaa ABS-valo toimii kuin junan vessa.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Takalasin pesuri ei toiminut, kun joku
![]()
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Jeep zj 96- ECM ja taka-akseli | JEEPV8 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.07.2018 12:54 |
Myyty Jeep ZJ GrandCherokee -96, diesel | Jeep-Ukko | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 10.11.2015 21:20 |
GC ZJ-96 sähkökaavio? | pfihlman | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.11.2012 07:53 |
Ostettu Jeep Grand Cherokee ZJ V8 -93-96 etujouset | Kepu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 26.10.2010 22:42 |
Annetaan Jeep ZJ kori vm -96 | rhm | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 28.12.2009 22:23 |