Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.09.2024, 01:38
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

koeajovalmistelua


Näpertelyosastolla oli vielä tekemistä. Kaasu- ja kytkinvaijerit piti liittää polkimiin. Kaasu onnistui helposti, mutta kytkimessä on kuitenkin sen verran voimaa, että 1mm hitsauslangasta tehty lenkki luisti vaijerin nippelin ympärillä. Pitää myöhemmin tehdä parempi osa tuohon.



Aarrelaarin kätköistä sopiva penkki (taitaa olla Maken Samuraista) ja asennus. Senverran pehmee hytti, että penkin kiinityspisteet ei ollu enää ihan mitoissaan. No pientä hienosäätöä.



Kaiken aherruksen jälkeen se jännittävä hetki lähestyi. Uskaltaako lähteä koeajolle? Jarruja kun ei vielä ole niin kaasupolkimen liike rajoitettu noin puoleen.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	kaasu-ja_kytkinvaijerit.jpg‎
Views:	2279
Size:	183,5 Kt
ID:	107863   Click image for larger version

Name:	penkki.jpg‎
Views:	2308
Size:	201,6 Kt
ID:	107864   Click image for larger version

Name:	koeajolle.jpg‎
Views:	398
Size:	232,8 Kt
ID:	107865   Click image for larger version

Name:	kytkinvaijeri_viritys.jpg‎
Views:	426
Size:	167,7 Kt
ID:	107866  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.09.2024, 01:55
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

Suuri päivä on koittanut


Ei tällä työnäytteellä vielä päästä Pinafarinalle korimuotoilijaksi, mutta ei lannistuta. Tästä on nimittäin tulossa tukkikärry.



Ensimmäiset havainnot:
- Hitaat vaihteet ovat hitaita . Välityshän on noin 150:1.
- etuakselin joustos pitää rajoittaa, ottaa kiinni öljypohjaan.
- Äänimaailma on kunnossa, mutta meteli hytissä hirvittävä.
- Ainakaan hitaissa vauhdeissa ristinivelten kolmanopeusvärähtelystä ei tunnu olevan haittaa.
- Bemarin pieni syylari ei tule riittämään metsäajossa. Flekti kyllä toimii, mutta jähtee turhan korkealla lämmöllä (vähän yli sata) käyntiin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	hiano_1.jpg‎
Views:	2309
Size:	293,9 Kt
ID:	107867   Click image for larger version

Name:	hiano_2.jpg‎
Views:	467
Size:	266,0 Kt
ID:	107868   Click image for larger version

Name:	isompaa_syylaria.jpg‎
Views:	489
Size:	128,2 Kt
ID:	107869  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.09.2024, 17:52
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.358
Thumbs up

Onneksi olkoon koeajosta, aikamoinen vehje.

Hevosvoimia tuli nyt vissiin puolet lisää, eli 45 -> 90 hv. Ja vääntö nousi 71 Nm -> 85.8 Nm. Litraista konetta toiseen saman kokoiseen verraten. Yllätyin vähän siitä, että mp moottorissa on vain 2 mm lyhyempi isku kuin Suzukissa. Molemmat pitkäiskuisia.

Moottoripyörän kone on tietysti huomattavasti ylävireinen, mutta kai se alhaaltakin jotain vetää. Ja aina kun mp moottori laitetaan autoon, niin tarpeeksi tiheät välitykset ovat paras varuste.

Koeajo videoita odotellessa. Vaikka pientä täyskaasu kiihdyttelyä, esim maltillisilla 8500 kierroksen vaihdoilla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.09.2024, 21:53
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

koeajoa


Tässä malliksi pari revitystä. Bemarin lootassa kolmonen, Suzuki nelonen ja H4. Lähtee pelottavan sähäkästi. Kaasupoljinkaan ei mene vielä aivan pohjaan. Loppunopeus varmaan 80 luokkaa.

Joo tuo K100:n motti oikeasti herää siinä kuuden tonnin paikkeilla. Prätkän koneessa kun vauhtipyörä- ja kampiakselimassat pienehköt niin hyvin kierrosherkkä peli. Ei tartte odotella vastaako kaasuun.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.09.2024, 22:58
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

Nippelihommia


Kirjaimellisesti nippelihommia. BMW kytkinvaijeri-Suzukin poljin liitos ei miellyttänyt tilaajaa. Sorvi käyntiin ja tekemään nippeleitä. No ei niin pientä hommaa, että ei tulisi yllätyksiä vastaan. Mallina ollut uusi Suzukin vaijeri olikin erilainen mikä myöhemmin läytyi romuista elinluovuttajaksi. Suunitelman vaihto lennossa ja hyvähän tuosta tuli.
Suzukin vaijerin liittämisessä pulttiin tuli kokeiltua uutta menetelmää. Kovajuotos induktiokuumentimelle. Tällaisissa hommissa toimii erinomaisen hyvin. Ei tullu otettua kuvaa itse juotoksesta.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	kytkenta_bmw_vaijeriin.jpg‎
Views:	420
Size:	179,6 Kt
ID:	107897   Click image for larger version

Name:	kytkenta_bmw_vaijeriin_2.jpg‎
Views:	416
Size:	150,6 Kt
ID:	107898   Click image for larger version

Name:	Suzukin_kytkinvaijerit.jpg‎
Views:	430
Size:	119,1 Kt
ID:	107899   Click image for larger version

Name:	osat_valmiina.jpg‎
Views:	422
Size:	113,9 Kt
ID:	107900   Click image for larger version

Name:	ajoon.jpg‎
Views:	2075
Size:	131,9 Kt
ID:	107901  

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.09.2024, 23:05
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

Nitto-ratti


Kuoreton ratti alkoi hajota käsiin heti. Pikaratkaisuna teippiä ympärille. Nitto eristysnauha tuntuu toimivan hyvin tässäkin tarkoituksessa.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Nitto-ratti.jpg‎
Views:	2063
Size:	124,1 Kt
ID:	107902  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.09.2024, 21:58
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

Jarrua


Käsijarrukamathan ei enää mahtuneet alkuperäiselle paikalleen. No ehkä olisi mahtunut, mutta vaijeria ei olisi saanut kiinni. Eihän tuossa muuta kuin profiilia pätkiksi ja jarrukahvalle pintapukki. Siitähän tuli warma käsijarru. Säätöä tai uusia kenkiä vailla kun kahva nousee ihan pystyyn. Pitää kyllä.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Warma_kasijarru.jpg‎
Views:	1946
Size:	149,9 Kt
ID:	107907   Click image for larger version

Name:	kasijarrupukki.jpg‎
Views:	433
Size:	148,7 Kt
ID:	107908   Click image for larger version

Name:	kasijarru_asennettu.jpg‎
Views:	409
Size:	199,5 Kt
ID:	107909   Click image for larger version

Name:	originaali_kasijarrun_paikka_varattu.jpg‎
Views:	420
Size:	133,1 Kt
ID:	107910  

Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 15.09.2024 22:01
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BMW K100RS -86 J0hannes O/M/V Ajoneuvot 0 01.08.2015 11:29
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 00:50 (GMT +2).