![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Muita juttujaIlman korjaus-sarjaa huollettu jarrupääsylinteri tuntuu toimivan ihan hyvin. Jarrut vaativat kuitenkin vielä säätöä. Kengät liian kaukana. Koria duunatessa huomasin, että on sitä syäny muutkin kuin ruosta, Nälkä pitää elukoilla olla kun Suzukikin kelpaa. ![]() Moottorin kiinikeitä taiteillessa jäi huomaamatta, että rättinivelenyksi pultti ottaakin putkeen kiinni. Hirmu tuurilla kuitenkin pyörii. Pitää näyttää Rapoflexiä sille.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() onnettomuus
Korin ruostehommat oli tarkoitus jättää tuleville kesille. Osoittautui kuitenkin, että kuskin lattiaan on laitettava lappu jottei patiinit putoo mettään. Patiineista puheenollen taisin oppia kerrasta, että tällaisia pikkuhommiakaan ei kannata tehdä ilman suojavarusteita. Putos nimittäin klöntti hehkuvaa rautaa kenkään. Tuli ihan hyvä kraatteri.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Kori kiinni
Originaali korin kiinityspisteet hävinneet niin mietin oikotietä miten karossin saisi kiinni ilman, että projekti taas leviää käsiin. Pohjassa oli hyvät jäljet kohdissa missä alunperin ollut kumilappuja välissä. Nämä kohdat vaikuttivat kisäksi "lujilta". Idea kasvoi niiden ympärille. Vähäm uutta palkkia (huonekaluputkea) hungon päälle ja lisää kiinityspisteitä. 50x50 putkella tulee samalla noin 40mm korin korotus kun kumilaput jäivät välistä pois.
Vähän terapianäpertelyäkin mahtui mukaan kun uusien palkkien sisään piti viritellä vastamutterit. Ja yksi etappi saavutettu. Kori kiinni kahdeksalla pultilla. Parannellaan myöhemmin. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Sähköhommia sun muuta näpertelyä
Sähkölaitteiden osasijoittelun määräsi lähinnä Bemarin johtosarja. Kaikki kama kannattaisi tietysti sijoittaa hytin puolelle, mutta ei jaksanut ainakaanan tässä vaiheessa tekemään uutta johtosarjaa. No jotain osia kuten ruiskun aivot pääsi kabiinin puolelle.
Samasta syystä mittaristo asettui siihen mihin johdot riittivät. Siirtyy kyllä myöhemmin oikealle paikalle. Ja sitten jälleen välietappi eli koekäyttö. |
#5
|
||||
|
||||
![]() koeajovalmistelua
Näpertelyosastolla oli vielä tekemistä. Kaasu- ja kytkinvaijerit piti liittää polkimiin. Kaasu onnistui helposti, mutta kytkimessä on kuitenkin sen verran voimaa, että 1mm hitsauslangasta tehty lenkki luisti vaijerin nippelin ympärillä. Pitää myöhemmin tehdä parempi osa tuohon.
Aarrelaarin kätköistä sopiva penkki (taitaa olla Maken Samuraista) ja asennus. Senverran pehmee hytti, että penkin kiinityspisteet ei ollu enää ihan mitoissaan. No pientä hienosäätöä. Kaiken aherruksen jälkeen se jännittävä hetki lähestyi. Uskaltaako lähteä koeajolle? Jarruja kun ei vielä ole niin kaasupolkimen liike rajoitettu noin puoleen. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Suuri päivä on koittanut
Ei tällä työnäytteellä vielä päästä Pinafarinalle korimuotoilijaksi, mutta ei lannistuta. Tästä on nimittäin tulossa tukkikärry.
Ensimmäiset havainnot: - Hitaat vaihteet ovat hitaita ![]() - etuakselin joustos pitää rajoittaa, ottaa kiinni öljypohjaan. - Äänimaailma on kunnossa, mutta meteli hytissä hirvittävä. - Ainakaan hitaissa vauhdeissa ristinivelten kolmanopeusvärähtelystä ei tunnu olevan haittaa. - Bemarin pieni syylari ei tule riittämään metsäajossa. Flekti kyllä toimii, mutta jähtee turhan korkealla lämmöllä (vähän yli sata) käyntiin. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onneksi olkoon koeajosta, aikamoinen vehje.
Hevosvoimia tuli nyt vissiin puolet lisää, eli 45 -> 90 hv. Ja vääntö nousi 71 Nm -> 85.8 Nm. Litraista konetta toiseen saman kokoiseen verraten. Yllätyin vähän siitä, että mp moottorissa on vain 2 mm lyhyempi isku kuin Suzukissa. Molemmat pitkäiskuisia. Moottoripyörän kone on tietysti huomattavasti ylävireinen, mutta kai se alhaaltakin jotain vetää. Ja aina kun mp moottori laitetaan autoon, niin tarpeeksi tiheät välitykset ovat paras varuste. Koeajo videoita odotellessa. Vaikka pientä täyskaasu kiihdyttelyä, esim maltillisilla 8500 kierroksen vaihdoilla ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BMW K100RS -86 | J0hannes | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 01.08.2015 11:29 |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |