![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Uudet suuttimetEi tullut otettua kaikista vaiheista kuvia, No saksalaiselta romikselta tuli setti suuttimia. Sivuhavainto, että K1200 mallissa on samat suuttimet. Ensimmäinen kokeilu osoitti, että kaikki olivat tukossa ja mykkiä. Tavara vaan oli erilaista mustaa tervaa. Liuotushoidon jälkeen kaikki lähtivät toimimaan ja omalla testerillä mittaus-sarjat 38 ,,, 40ml eli samaa suuruusluokkaa kuin alkuperäiset auki olevat. Korjaus-sarja kun oli hankituna niin vaihdoin näihin suodattimet. Vanhojen irroitus on brutaali toimenpide. Ruuvi hanuriin ja vääntää filtteri ulos. Ei vaan kannata ruuvata liian syvään. Sitten finaali pesu. Carb Cleaneria läpi. Putelissa on sen verran kovempi paine kuin omassa testerissä, että suihkun kuvion näki hyvin. Kaikki kunnossa. Netin "opetusvideoissa" filtterit hakataan vasaralla paikoilleen. Käytin kuitenkin sivistyneempää menetelmää.Vanhoja irroitettuja filttereitä tutkiessa kolme oli liuotuksessa puhdistunut hyvin, mutta yksi oli edelleen puoliksi tukossa. Aika hienosilmäistä verkkoa. Mikroskoopilla näkee juuri ja juuri reijät. Suuttimet kiinni ja koekäynnistys. Käy neljällä ja tasaisesti.
|
|
#2
|
||||
|
||||
Kytkin
Kytkin tai oikeastaan kytkimen vipu. Ei niin pientä hommaa, ettei siihen saisi menemään useamman tunnin.
Kytkimen käyttövipu oli jäänyt irti kun kytkinakselin painelaakerin suojakumi oli riekaleina ja vuoti öljyä. Painelaakeri kun on vaihdelootan öljytilassa. Uusi suojakumi oli hankittuna, mutta jäi asentamatta ennen koneen nostoa paikalleen ja pakoputken rekennusta, No vivun akselihan ei enää mahtunutkaan paikoilleen purkamatta pakoputkistoa . Ei jaksanut ryhtyä tähän. Helpompi homma oli kaivaa kolo toiselle puolelle ja pujottaa sieltä.Kun vivuston sai kasaan niin bonus vikana esiin tuli kiinni ruostunut kytkin. Ei auennut käsivoimin. Meisseli rohkeasti ristikon väliin, vitonen päälle ja starttinappulaa. Vähän hirvitti, mutta aukes. |
|
#3
|
||||
|
||||
Jarrupääsylinteri
Välihommana meinasin kunnostaa jarrupääsylinterin. No homma alkoi sillä, että se ei meinannu irrota.
Seuraava rasti olikin pääsylinterin männät. Ensimmäinen tuli ulos ilmanpaineella. Toinen ei liikahtanut mihinkään. Huoltokirjassa hyvät selitykset miten tällainen kaksipiiri-sylinteri toimii, mutta ei sanaakaan miten se puretaan. Neuvoa antavan jälkeen välähti, että reikä hanuriin niin pääsee tuurnalla lyömään männän ulos. Toimi hyvin. Sitten vaan kierteet reikään ja huoltotulppa paikoilleen. Tällainen kaksipiiri-sylinteri on loppujen lopuksi aika monimutkainen systeemi. Venttiiliä ja vieteriä riittää. SJ410:n sylinteriin olisi löytynyt korjaus-sarja erään toimittajan hyllystä. Onneksi varmistin sopivuuden. Korjaus-sarja olisi ollut 22mm sylinterille ja tämä rumpujarrullinen 410 on 19mm sylinterillä. Ostin jo motonetistä jarrusylinterihoonin 19-63mm. No tämähän ei mahtunut ollenkaan tuohon 19mm reikään. Kotitekoisella hiomapaperihoonilla sylinteri tuli jonkinlaiseen kuntoon. Mäntien purku ja tiivisteiden putsaus tuotti päätöksen, että näillä kasaan ja kaasua. |
|
#4
|
||||
|
||||
Karossi v2.0
Johtosarjan ja kymmenien ylimääräisten johtometrien siivoamisen aikana järki voitti. Tästä ei millään työmäärällä saa käyttökelpoista hyttiä. Hylkyyn vaan.
![]() Onneksi näitä on puskissa varastoissa. Noh ei ihan sama malli, mutta eiköhän tästä saa taiteiltua jonkinlaisen Laikka Avon. Tässä tentään on suurin osa korinkiinnityspisteistä jäljellä (ainakin mittoja varten). Hyvältä ei kuitenkaan vaikuttanut kun pestessä puutarhaletkun paineella meni paikoitellen läpi. ![]() Löyty vielä joitain rungon mittoja (pdf faili). Näistä saattaa olla apua muissakin projekteissa. Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 03.09.2024 00:59 |
|
#5
|
||||
|
||||
My First Laikka-Avo
Tästä se lähtee. Niinhän ne lääkäritkin piirtelee tussilla nahkaan mistä leikellään. Moni yksityiskohta on vielä tässävaiheessa hämärän peitossa eli fiiliksellä mennään.
Ja siitähän se hyötyosa irtosi turhasta tilasta ja painosta. Sitten vaan koesovitus ja piirtelemään mistä tarttee leikellä tekniikalle tilaa. Tämä olikin jo tiedossa, että nämä kytkinkellon jämät tarvitsevat tilaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tästä se lähtee. Paikoitellen löytyi tervettäkin peltiä. Hyppyytti muuten aika monta kertaa Jameksen hyttiin ja takaisin. Muutenkin mielenkiintoinen kokemus laskea hytti yksin paikoilleen. Oivallus oli laittaa muoviputken pätkä jakolaatikon kepin päähän ja ohjasnarut koriin millä pystyi Jameksen hytistä kääntelemään koria.
Rapoflex ei petä. Hyvällä limpulla on kiva leikellä. Alumiinille tietysti oma kiekko. Turhat knöölit pois. En alkanut leikkelemään koko kytkinkelloa pois jottei lootan rungon lujuus häviä. Vaikka pohja on reikiä täynnä niin vaihdekepeillekin piti tietysti tehdä uudet aukot.Lopulta loksahti paikoilleen. Jotain pikkujuttuja jäi vielä muokkausta odottamaan. Esimerkiksi Bemarin kytkinvipu jäi niin lähelle koripeltiä, että ei uskaltanu jättää noin. Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 09.09.2024 02:07 |
|
#7
|
||||
|
||||
Muita juttuja
Ilman korjaus-sarjaa huollettu jarrupääsylinteri tuntuu toimivan ihan hyvin. Jarrut vaativat kuitenkin vielä säätöä. Kengät liian kaukana.
Koria duunatessa huomasin, että on sitä syäny muutkin kuin ruosta, Nälkä pitää elukoilla olla kun Suzukikin kelpaa. ![]() Moottorin kiinikeitä taiteillessa jäi huomaamatta, että rättinivelenyksi pultti ottaakin putkeen kiinni. Hirmu tuurilla kuitenkin pyörii. Pitää näyttää Rapoflexiä sille. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty BMW K100RS -86 | J0hannes | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 01.08.2015 11:29 |
| M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |