Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.08.2024, 00:31
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 765
Perusasetus

Uudet suuttimet


Ei tullut otettua kaikista vaiheista kuvia, No saksalaiselta romikselta tuli setti suuttimia. Sivuhavainto, että K1200 mallissa on samat suuttimet. Ensimmäinen kokeilu osoitti, että kaikki olivat tukossa ja mykkiä. Tavara vaan oli erilaista mustaa tervaa. Liuotushoidon jälkeen kaikki lähtivät toimimaan ja omalla testerillä mittaus-sarjat 38 ,,, 40ml eli samaa suuruusluokkaa kuin alkuperäiset auki olevat.



Korjaus-sarja kun oli hankituna niin vaihdoin näihin suodattimet. Vanhojen irroitus on brutaali toimenpide. Ruuvi hanuriin ja vääntää filtteri ulos. Ei vaan kannata ruuvata liian syvään.



Sitten finaali pesu. Carb Cleaneria läpi. Putelissa on sen verran kovempi paine kuin omassa testerissä, että suihkun kuvion näki hyvin. Kaikki kunnossa.



Netin "opetusvideoissa" filtterit hakataan vasaralla paikoilleen. Käytin kuitenkin sivistyneempää menetelmää.



Vanhoja irroitettuja filttereitä tutkiessa kolme oli liuotuksessa puhdistunut hyvin, mutta yksi oli edelleen puoliksi tukossa. Aika hienosilmäistä verkkoa. Mikroskoopilla näkee juuri ja juuri reijät.

Suuttimet kiinni ja koekäynnistys. Käy neljällä ja tasaisesti.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	liuotushoidon_jalkeen.jpg‎
Views:	1346
Size:	207,4 Kt
ID:	107753   Click image for larger version

Name:	filtterit_brutaali_irroitus.jpg‎
Views:	1371
Size:	127,1 Kt
ID:	107754   Click image for larger version

Name:	finaali_pesu.jpg‎
Views:	1339
Size:	242,6 Kt
ID:	107755   Click image for larger version

Name:	filtteri_asennus.jpg‎
Views:	1335
Size:	146,6 Kt
ID:	107756   Click image for larger version

Name:	vanhat_filtterit.jpg‎
Views:	512
Size:	44,7 Kt
ID:	107757  

Click image for larger version

Name:	uudet_suuttimet_asennus.jpg‎
Views:	509
Size:	178,5 Kt
ID:	107758   Click image for larger version

Name:	kay_neljalla.jpg‎
Views:	1327
Size:	132,2 Kt
ID:	107759  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.08.2024, 00:48
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 765
Perusasetus

Kytkin


Kytkin tai oikeastaan kytkimen vipu. Ei niin pientä hommaa, ettei siihen saisi menemään useamman tunnin.
Kytkimen käyttövipu oli jäänyt irti kun kytkinakselin painelaakerin suojakumi oli riekaleina ja vuoti öljyä. Painelaakeri kun on vaihdelootan öljytilassa. Uusi suojakumi oli hankittuna, mutta jäi asentamatta ennen koneen nostoa paikalleen ja pakoputken rekennusta,

No vivun akselihan ei enää mahtunutkaan paikoilleen purkamatta pakoputkistoa . Ei jaksanut ryhtyä tähän. Helpompi homma oli kaivaa kolo toiselle puolelle ja pujottaa sieltä.



Kun vivuston sai kasaan niin bonus vikana esiin tuli kiinni ruostunut kytkin. Ei auennut käsivoimin. Meisseli rohkeasti ristikon väliin, vitonen päälle ja starttinappulaa. Vähän hirvitti, mutta aukes.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	kytkinvivun_akseli.jpg‎
Views:	508
Size:	133,3 Kt
ID:	107760   Click image for larger version

Name:	asennustilaa akselille.jpg‎
Views:	529
Size:	133,8 Kt
ID:	107761   Click image for larger version

Name:	kytkinvipu paikoillaan..jpg‎
Views:	1377
Size:	143,4 Kt
ID:	107762   Click image for larger version

Name:	kytkin_jumissa.jpg‎
Views:	553
Size:	147,1 Kt
ID:	107763  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.09.2024, 00:25
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 765
Perusasetus

Jarrupääsylinteri


Välihommana meinasin kunnostaa jarrupääsylinterin. No homma alkoi sillä, että se ei meinannu irrota.



Seuraava rasti olikin pääsylinterin männät. Ensimmäinen tuli ulos ilmanpaineella. Toinen ei liikahtanut mihinkään.



Huoltokirjassa hyvät selitykset miten tällainen kaksipiiri-sylinteri toimii, mutta ei sanaakaan miten se puretaan. Neuvoa antavan jälkeen välähti, että reikä hanuriin niin pääsee tuurnalla lyömään männän ulos. Toimi hyvin. Sitten vaan kierteet reikään ja huoltotulppa paikoilleen.



Tällainen kaksipiiri-sylinteri on loppujen lopuksi aika monimutkainen systeemi. Venttiiliä ja vieteriä riittää.



SJ410:n sylinteriin olisi löytynyt korjaus-sarja erään toimittajan hyllystä. Onneksi varmistin sopivuuden. Korjaus-sarja olisi ollut 22mm sylinterille ja tämä rumpujarrullinen 410 on 19mm sylinterillä. Ostin jo motonetistä jarrusylinterihoonin 19-63mm. No tämähän ei mahtunut ollenkaan tuohon 19mm reikään. Kotitekoisella hiomapaperihoonilla sylinteri tuli jonkinlaiseen kuntoon. Mäntien purku ja tiivisteiden putsaus tuotti päätöksen, että näillä kasaan ja kaasua.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pääsylinterin_irroitus.jpg‎
Views:	1082
Size:	235,7 Kt
ID:	107790   Click image for larger version

Name:	paasylinteri_irti.jpg‎
Views:	493
Size:	228,3 Kt
ID:	107791   Click image for larger version

Name:	mantien_irroitusyritys.jpg‎
Views:	1090
Size:	201,8 Kt
ID:	107792   Click image for larger version

Name:	reika_meisselille.jpg‎
Views:	1072
Size:	113,9 Kt
ID:	107793   Click image for larger version

Name:	huoltotulppa.jpg‎
Views:	490
Size:	88,4 Kt
ID:	107794  

Click image for larger version

Name:	paasylinterin_sisakalut.jpg‎
Views:	1095
Size:	147,4 Kt
ID:	107795   Click image for larger version

Name:	hiomapaperi_hooni.jpg‎
Views:	1108
Size:	158,7 Kt
ID:	107796  
Attached Files
File Type: pdf 410_jarrut_paasylinteri.pdf‎ (250,7 Kt, 468 lukua)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.09.2024, 00:39
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 765
Perusasetus

Karossi v2.0


Johtosarjan ja kymmenien ylimääräisten johtometrien siivoamisen aikana järki voitti. Tästä ei millään työmäärällä saa käyttökelpoista hyttiä. Hylkyyn vaan.



Onneksi näitä on puskissa varastoissa. Noh ei ihan sama malli, mutta eiköhän tästä saa taiteiltua jonkinlaisen Laikka Avon.



Tässä tentään on suurin osa korinkiinnityspisteistä jäljellä (ainakin mittoja varten). Hyvältä ei kuitenkaan vaikuttanut kun pestessä puutarhaletkun paineella meni paikoitellen läpi.



Löyty vielä joitain rungon mittoja (pdf faili). Näistä saattaa olla apua muissakin projekteissa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	johtosarjan_purku.jpg‎
Views:	489
Size:	199,0 Kt
ID:	107798   Click image for larger version

Name:	hylkyyn.jpg‎
Views:	1049
Size:	304,4 Kt
ID:	107799   Click image for larger version

Name:	uusi_aihio.jpg‎
Views:	1077
Size:	271,2 Kt
ID:	107800   Click image for larger version

Name:	mittapisteet_jaljella.jpg‎
Views:	511
Size:	224,9 Kt
ID:	107801   Click image for larger version

Name:	vahan_enemman_jaljella.jpg‎
Views:	1101
Size:	184,5 Kt
ID:	107802  

Attached Files
File Type: pdf Frame_dimensions.pdf‎ (152,7 Kt, 461 lukua)

Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 03.09.2024 00:59
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.09.2024, 00:09
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 765
Perusasetus

My First Laikka-Avo


Tästä se lähtee. Niinhän ne lääkäritkin piirtelee tussilla nahkaan mistä leikellään. Moni yksityiskohta on vielä tässävaiheessa hämärän peitossa eli fiiliksellä mennään.



Ja siitähän se hyötyosa irtosi turhasta tilasta ja painosta.



Sitten vaan koesovitus ja piirtelemään mistä tarttee leikellä tekniikalle tilaa.



Tämä olikin jo tiedossa, että nämä kytkinkellon jämät tarvitsevat tilaa.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	potilas_leikkaussalissa.jpg‎
Views:	921
Size:	311,3 Kt
ID:	107840   Click image for larger version

Name:	leikkaus_suoritettu.jpg‎
Views:	911
Size:	333,4 Kt
ID:	107841   Click image for larger version

Name:	eka_sovitus.jpg‎
Views:	863
Size:	274,8 Kt
ID:	107842   Click image for larger version

Name:	eka_sovitus_2.jpg‎
Views:	938
Size:	159,3 Kt
ID:	107843  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.09.2024, 00:33
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 765
Perusasetus

Tästä se lähtee. Paikoitellen löytyi tervettäkin peltiä. Hyppyytti muuten aika monta kertaa Jameksen hyttiin ja takaisin. Muutenkin mielenkiintoinen kokemus laskea hytti yksin paikoilleen. Oivallus oli laittaa muoviputken pätkä jakolaatikon kepin päähän ja ohjasnarut koriin millä pystyi Jameksen hytistä kääntelemään koria.



Rapoflex ei petä. Hyvällä limpulla on kiva leikellä.



Alumiinille tietysti oma kiekko. Turhat knöölit pois. En alkanut leikkelemään koko kytkinkelloa pois jottei lootan rungon lujuus häviä.



Vaikka pohja on reikiä täynnä niin vaihdekepeillekin piti tietysti tehdä uudet aukot.


Lopulta loksahti paikoilleen.



Jotain pikkujuttuja jäi vielä muokkausta odottamaan. Esimerkiksi Bemarin kytkinvipu jäi niin lähelle koripeltiä, että ei uskaltanu jättää noin.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	lisaa_tilaa_tekniikalle.jpg‎
Views:	871
Size:	156,3 Kt
ID:	107844   Click image for larger version

Name:	alumiinilaikka.jpg‎
Views:	875
Size:	199,4 Kt
ID:	107845   Click image for larger version

Name:	keppien_reijat.jpg‎
Views:	879
Size:	148,4 Kt
ID:	107846   Click image for larger version

Name:	tilaa_tekniikalle.jpg‎
Views:	896
Size:	170,7 Kt
ID:	107847   Click image for larger version

Name:	loksahti_paikoilleen.jpg‎
Views:	902
Size:	205,6 Kt
ID:	107848  

Click image for larger version

Name:	kytkinvivulle_tilaa.jpg‎
Views:	919
Size:	136,4 Kt
ID:	107849  

Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 09.09.2024 02:07
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.09.2024, 00:43
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 765
Perusasetus

Muita juttuja


Ilman korjaus-sarjaa huollettu jarrupääsylinteri tuntuu toimivan ihan hyvin. Jarrut vaativat kuitenkin vielä säätöä. Kengät liian kaukana.

Koria duunatessa huomasin, että on sitä syäny muutkin kuin ruosta, Nälkä pitää elukoilla olla kun Suzukikin kelpaa.

Moottorin kiinikeitä taiteillessa jäi huomaamatta, että rättinivelenyksi pultti ottaakin putkeen kiinni. Hirmu tuurilla kuitenkin pyörii. Pitää näyttää Rapoflexiä sille.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	jarrut.jpg‎
Views:	540
Size:	219,6 Kt
ID:	107850   Click image for larger version

Name:	syony_muutkin.jpg‎
Views:	527
Size:	142,2 Kt
ID:	107851   Click image for larger version

Name:	pyorii_sattumalta.jpg‎
Views:	507
Size:	122,3 Kt
ID:	107852  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BMW K100RS -86 J0hannes O/M/V Ajoneuvot 0 01.08.2015 11:29
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 05:24 (GMT +2).