Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.08.2024, 20:57
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jusufix Näytä viesti
Ei kait se remmiahdinkaan mahdoton ole, oisko kuvaa toteutuksesta ja mitä ahdinta käytit?
Mulla oli Toyotan SC14 remmi paikallaan ( älkää hämääntykö viriputsarista , lopullisessa versiossa orkkispönttö käytössä )

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.08.2024, 03:53
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palde Näytä viesti
Mulla oli Toyotan SC14 remmi paikallaan ( älkää hämääntykö viriputsarista , lopullisessa versiossa orkkispönttö käytössä )

[IMG]https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=944&pictureid=84108[/MG]
Miten tuo pelasi?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.08.2024, 16:39
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Miten tuo pelasi?
"pienen" säätämisen jälkeen ihan hyvin

Piti vaan opetella kaikki kantapään kautta , soppaa ei saatu vakiopumpusta loppujen lopuksi tarpeeksi ulos.
Ahdot karkas korkeiksi vaihtotilanteessa ( autoputket irtoili ) , kun dumppi ei auennut riittävän rivakasti ...tää ratkes kun laitoin alipaineen avaamaan dumpin , ohjaus otettiin kytkinpolkimelta > kytkin pohjaan >alipaine dumpille > venttiili auki

Moottori muuttu paremmaksi käyttää mm. 35-tuumasilla pystyi ajeleen 70 - 80 km / h maantiellä .

Ainoo miinus oli ahtimen "naukuminen"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.02.2025, 18:38
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 90
Perusasetus

Nyt on tämäkin homma nytkähtänyt vähän etiäppäin kun on ollut joutilasta. Turbo vaihtui vähän pienempään kun ei sitä ct26 saanut sovinnolla mahtumaan, nyt on 2005 pajeron turbo ja kokeillaan sillä. Siirsin öljynsuodattimen siirtosarjalla parempaan paikkaan ja siitä sai öljynkin turbolle sopivasti, paluu liitin tuli öljypohjan yläreunaan. Vesikierron meinasin kans laittaa kun vesiletkut on sopivasti vieressä. Imusarjaan meinasin porata liittimen ahtopainemittarille ja siitä samasta paineen sille hukkaportin vivulle. Olisko tuossa nyt muuta vielä ennenku uskaltaa virta-avaimesta kääntää? Syöttöä joutuu varmaan vähän säätään isommalle kunhan pääsee testaileen, tarvisko jotain muuta säätää? Sitten jos kaikki menee hyvin olis muutoskatsastus, mitäs lippulappusia siihen nykypäivänä tarvii, dynolappu ainakin ja jos nyt pääsis siihen 110-120hp lukemaan tarvisko esim. jarruja päivitellä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.02.2025, 07:33
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.645
Perusasetus

Dyno lapun tarviit katsastukseen jarruille ei tarvii tehdä mitään kyllä kannattaa pikkusen syöttö ruuvilla varovasti käydä.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.02.2025, 13:01
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

Meillä Leppävirralla 6-pulttisen adapterit napadynossa, saadaan myös tehonmittaustodistus kirjoitettua. Ja jossakin määrin omakohtaista kokemusta B, 3B, 2H,12ht ja 2L johdannaisten ahtamisesta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.02.2025, 19:54
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 90
Perusasetus

No eihän tuo mahoton matka olis Nykäskylästä sinne ajella ja voishan se olla viisautta että joku joka näistä jotain ymmärtää kattos vielä säädöt kuntoon kunhan tuo nyt tulille lähtee
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.02.2025, 11:39
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jusufix Näytä viesti
Syöttöä joutuu varmaan vähän säätään isommalle kunhan pääsee testaileen, tarvisko jotain muuta säätää? Sitten jos kaikki menee hyvin olis muutoskatsastus, mitäs lippulappusia siihen nykypäivänä tarvii, dynolappu ainakin ja jos nyt pääsis siihen 110-120hp lukemaan tarvisko esim. jarruja päivitellä?
Tehon pitää nousta yli 20% eli minimissään 80 kW/109 hv saatava moottoritehoa. Eli syöttöä saa säätää reilustikin. Onko rivi- vai jakajapumpulla sun 3B?

Auton pitää vastata vertailuautoa eli esim. PZJ75:sta alustaltaan, jarruiltaan ja voimansiirroltaan. Tästä selvitys muutoskatsastukseen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.02.2025, 20:00
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 90
Perusasetus

Rivipumppu se vissiin on. Mistähän saisi nuo vertailuauton paperit että voisi verrata? Muistelisin että jossakin topikissa oli linkki johonki tojotan tietopankkiin mutta enpä enää löytänyt sitä, muistasko joku mistä löytyy��
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.02.2025, 16:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jusufix Näytä viesti
Mistähän saisi nuo vertailuauton paperit että voisi verrata?
Vaikka japan-parts.eu sivuilta printtailet molempien autojen kriittisten osien numeroita.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.04.2025, 10:23
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jusufix Näytä viesti
nyt on 2005 pajeron turbo ja kokeillaan sillä.

Imusarjaan meinasin porata liittimen ahtopainemittarille ja siitä samasta paineen sille hukkaportin vivulle.
Säätyväsiipinen turbohan toi on, ilman hukkaporttia. Miten meinasit saada toimimaan? Tuo nyt niin juntturassa että nakkaa mäkeen ja laita joku hukkaportillinen tilalle. Pelkkää ongelmaa muuten jatkossakin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.04.2025, 10:52
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 90
Perusasetus

Kyllä se kiinteäsiipinen on ja hukkaporttikin löytyy, TF035 turbo 4D56 moottorista. Ja sehän siinä vähän hämäsi kun se turbo pyöri startatessa ja sormella pyörittäessä, Ekan koeajon jälkeen siipikin oli ihan siisti, sen jälkeen nuo moskat siihen tuli jostain syystä, tuo turbo voi kyllä vuotaa öljyä tai vettä tai molempia, täytyy tutkia sitä vielä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.04.2025, 12:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jusufix Näytä viesti
Kyllä se kiinteäsiipinen on ja hukkaporttikin löytyy, TF035 turbo 4D56 moottorista. Ja sehän siinä vähän hämäsi kun se turbo pyöri startatessa ja sormella pyörittäessä, Ekan koeajon jälkeen siipikin oli ihan siisti, sen jälkeen nuo moskat siihen tuli jostain syystä, tuo turbo voi kyllä vuotaa öljyä tai vettä tai molempia, täytyy tutkia sitä vielä.
Kyllähän tuo kuvan ahdin on VNT-versio eli säätyväsiipinen. Tietysti siinä turbiinisiipipyörä (akselissa kiinteä) on, VNT-mekanismi sen jatkeena. Painekello ohjaa siipiä eikä siinä ole hukkaporttia.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 05.04.2025 12:09
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.08.2024, 12:23
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 90
Perusasetus

Hieno toteutus on tuo Palden remmikin! Mä oon metästelly netistä noita Matin ehdottamia turboja ja jostain tuli vastaan tommonen Latvialainen Nerings.com, onko kokemuksia tuosta paikasta kellään? Aika hyvät sivut ainakin on. https://nerings.com/en/home/turbokom...itsubishicnspa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Toyota 3b:hen turbotus paketti reiska O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 04.09.2021 19:10
Toyota hj60 turbotus kingkong78 Tekniikka & Jutustelu 25 05.09.2018 19:44
Ostetaan 2l2 turbotus Hilux777 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.12.2017 11:35
Myydään Turbo / Turbotus setti Toyota Hilux, LJ70 Fourmotion O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 15.06.2013 13:54
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16


Sivu luotu: 07:05 (GMT +2).