Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.07.2024, 17:44
gessusankari:n Avatar
gessusankari gessusankari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.23
Sijainti: varsinais-suomi
Viestit: 33
Perusasetus

nonniiin, arvatenkin kun osia vaihtelee summissa niin lopputulos tietenki yllättävä, sehän oli sit se nokka (jakajan)anturi otin ja vaihdoin sen ja jo tottuneena käynnistymättömyyteen ei odotuksiakaan enään ollut, kyllä oli kummastus suuri kun se pärähtikin tulille siinä sit into piukalla käyttelin lämpimäks ja kaikki vaikutti olevan ok, ajoituskin tais mennä nappiin kun tuntuu pelaavan ja vastaa kaasuun hyvin. pieni testilenkki ja peruutellen takas talliin ja whaaaaat perskeles en edes muistanu ku lipsahti tuo lenkkiavain käsistä kun avasin tuon laatikonöljyn liitoksen tuosta syyläristä että saa irroitella syylärin jne keulilta että saa työskentely tilaa (..ja rikkoa ilmastoinnin putket ) noh sieltä sit tais se sisäosa ottaa ja hajota eikai siinä auta kun laittaa syyläri tilaten ja toivoa parasta sekä pelätä pahinta, laatikosta litkut valumaan pois sekö varmaan sitte jäähy järjestelmä huuhdontaan ja uusia litkuja hakemaan mitäs ölppää tuonne laatikkoon kannattais laitella ?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20240731_120554977.jpg‎
Views:	341
Size:	299,5 Kt
ID:	107507  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.08.2024, 20:44
gessusankari:n Avatar
gessusankari gessusankari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.23
Sijainti: varsinais-suomi
Viestit: 33
Perusasetus

itse itselleni vastaten:
jotain märkää sinne laatikkoon ja ennen sitä huuhdontaa kyllä hyvin että saa kaik paskan pois. noh huuhtelin useempaan otteeseen ja käyttelin välillä autoo laatikko n asennos. uuet suodatin ja tiviste sekä öölit sisään ja vanha syyläri paikalleen lootan jäähytys ohittaen, mehut sisään ilmaten ja eikun testaamaan, nythän tämä peli toimii nyt ei sit muutako testiä testiä ja katotaan kauanko pysyy nipussa seuraavaks taitaa olla etujarrujen ne kolojen korjuut kun tuntuu et jarrut ahdistais edes, siis kokoajan jarruttaa. pitää sitä nyt tutkia kun ehtii. pohjan öljyäminenki olis edes ja takapäähän pitäis sorvailla noi korotuspalatkin


riittääkö laatikolle pelkkä se keulas oleva pikku jäähdytin vai tarviiko siinä olla tuo jäähdyttimen kautta menevä jäähdytys myös käytössä ?
kun nuukuuttaan en raaskinu uutta syyläriä ostaa ja eräällä palstalaisel olis ollu käytetty, mut. mut..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.01.2025, 14:49
gessusankari:n Avatar
gessusankari gessusankari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.23
Sijainti: varsinais-suomi
Viestit: 33
Question

...


Hiljaista on ollut 🤔 nooh autohan toimi vallan hienosti kun ekakerran aurasin tälle talvelle, jeeppi parkkiin ja viikon päästä olis ollu vinssaushommia tiedossa. Ja pyh vielä mitä tuttuakin tutumpaa starttailua eikä meinannutkaan käyntiin, akku hyyty ja lataukseen. Täydellä akulla koittamaan pieni kutina et kyl se ny lähtee. Vielä mitä pari kertaa pyöräytti ja startti hyytyi 😳 vittu tää jeeppi on kyllä ihan paska auto ei sittd vahingossakaan toimi kun maks yhen ajokerran (ehkä puolituntia, ei varsinaista ajoa.)

Noh tilasin sit uuden startin ja varuiks jakajan kannen+pyörijän (kun epäilytti et tuliko kunnollinen kipinä)

Viikon pari odotteli et huvitti alkaa pihalla starttia vaihtamaan ja sit se tuli vaihdettua, kansi ja pyörijä myös ja eikun koittamaan. Mitä vittua taas starttaa muttei yrittänytkään käyntiin, tutkimaan.. bensaa kyllä tulee kipunaa ei. Puolalta kyl tulee virtaa hakajalle asti mut siitä ei eteenpäin mee mitää 🙄 neljää eri jakajan kantta ja pyörijää tuossa vaihdellu ja kokeillu. Ei puhettakaan et tulis kipinää. Mikä helvetti tätä saatanan romua vaivaa ??? Nyt menee jo järki tämän kanssa laittais paaliin koko paskan mut on jo sen verran palanu rahan paskaa tähän ettei enään kehtaa. Polttaaakaaan ei voi ku jää niin paljon siivottavaa... Pitääkö vaan alkaa myymään palasina vai mitä vittua tän kans tekee ? Ei paljoo lunta aurata ku vitun romu ei tykkää käynnistyä juuri koskaan suosiolla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.01.2025, 20:07
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 229
Perusasetus

Onko tuossa siis ihan normaali vanhanaikainen virranjakaja?

Minulla kävi volvossa niin että puolalle tuli virrat, mutta tulpalle asti ei tullut kipinää.
Ja vika oli siinä että puola ei saanut satunnaisesti (tai oikeastaan enimmäkseen) maita sen takia että katkojien kärkien johto oli poikki, ja johti vain satunnaisesti sähköä. Johdon kuori siis oli ehjä, mutta kuparijohdin oli sisältä poikki.

Kuva: https://imgbb.com/BCFybzK

tuo johto oli liian kovaa materiaalia, ja taipui alipaineen vaikutuksesta aina samasta kohdasta ja katkaisi kuparijohdon.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2025, 09:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suzs205 Näytä viesti
Onko tuossa siis ihan normaali vanhanaikainen virranjakaja?

Minulla kävi volvossa niin että puolalle tuli virrat, mutta tulpalle asti ei tullut kipinää.
Ja vika oli siinä että puola ei saanut satunnaisesti (tai oikeastaan enimmäkseen) maita sen takia että katkojien kärkien johto oli poikki, ja johti vain satunnaisesti sähköä. Johdon kuori siis oli ehjä, mutta kuparijohdin oli sisältä poikki.
Puola on maaohjattu, eli sinne tulee 12V jännite kun avain on- asennossa, PCM ohjaa kipinää maapuolelta. Virranjakaja on ns. perinteinen kärjetön, ja sen asento pitää olla oikein jotta fuel sync. on kohdallaan; toisin sanoen älyboksi saa jakajassa olevan nokan asentoanturin mukaan tiedon 1. pytyn yläkuolokohdasta. Sytkää ei voi säätää mitenkään, se on täysin älyohjattu.


Onko puola mitattu, voihan se olla että antaa heikon kipinän eteenpäin mutta ei sitten oikeasti tee yhtään mitään kun pitäisi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2025, 10:04
gessusankari:n Avatar
gessusankari gessusankari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.23
Sijainti: varsinais-suomi
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Puola on maaohjattu, eli sinne tulee 12V jännite kun avain on- asennossa, PCM ohjaa kipinää maapuolelta. Virranjakaja on ns. perinteinen kärjetön, ja sen asento pitää olla oikein jotta fuel sync. on kohdallaan; toisin sanoen älyboksi saa jakajassa olevan nokan asentoanturin mukaan tiedon 1. pytyn yläkuolokohdasta. Sytkää ei voi säätää mitenkään, se on täysin älyohjattu.


Onko puola mitattu, voihan se olla että antaa heikon kipinän eteenpäin mutta ei sitten oikeasti tee yhtään mitään kun pitäisi.

Tarkoitatko tuota ensiö ja toisio puolen mittausta jota tein jo silloin aiemmin ? Sitä en nyt ole tehnyt mutta vaihdoin puolan kyllä välillä vanhaan ja nyt paikallaan on tuo uusin (mullahan näitäkin on sen kolme kpl ehjää) ja tosiaan mulla on nyt neljä kpl kansia+pyörijöitä, hassua kun kahdessa on liikkuvakeskinasta ja kahdessa kiinteä "pohjalla" olevinaan tuossa saarnaajassa on orggis n1,5mm pidempi kuin noi muut ??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.01.2025, 15:33
gessusankari:n Avatar
gessusankari gessusankari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.23
Sijainti: varsinais-suomi
Viestit: 33
Perusasetus

Murheet jatkuu


Tänään tuossa kokeilin, ireotin pari tulppaa ja kokeilin et tekeekö mitään/tuleeko kipinää (tulpat tietenki jo märkinä kubstarttailee turhaan) ja jo ennen tätä irrotin koko jakajan syliin, putsadin kaikkialta ja takad nippuun ja paikalleen.. nyt kun koitin niin kipinä tuli tulppaan asti, tulpat takas paikalleen ja mitäs helv.. sehän tärähti käyntiin, kävi parikolme sekkaa ja sammu, yritin uudestaan kaasun kanssa ja sama homma nosti kierroksia pari sekuntia ja sit taas sammu, ajattelun et jos meni tuo jakaja nyt sitten sen 180 astet persiilleen ja löysäsin sitä ja käänsin sen 180 kiristys ja kokeilemaan. Hienosti ampuili putkeen muttei käynnistyny eli se olikin ollut oikein ja eikun löysäämään ja kiristys ja kokeilemaan niin nyt ei sit taaskaan mitään eloa, ei kipinää.. ��

Tulpat irti (kaikki) putsaten ja joka ikinen liitos wd hoitoon. Ja pistin tulpat johtoihin ja irrallaan moottorin päälle rautaa vasten ja sit koitin startata, vielä mitä silloin tällöin joku hikinen kipinän alku siellä täällä �� mitä helskattia täällä tapahtuu ��?? Meinasin jo tilailla uudet tulpat ja johdot, mutta auttaako se yhtään mitään jos kipinää/virtaa/mitään ei saa ulos jakajasta �� menew kyl nyt yli mun ymmärrykaen tää homma. Miten se voi joskus yrittää toimia ja enimmäkseen ei mitään ��?? Ei oikein enään kiinnostais vaan ostella osia kokoajan lisää jos paska toimii taas sen 5min ja tsippaa taas. Melkein tekis mieli jo polttaa koko paska ni ei murehduttais enempää ( ihan tarpeeks menoja jo käyttiksissäkin ja muis projekteissa.) Voisin vaikka johonkin ajokuntoiseen diesel nelikkoon erehtyä tämän vaihtamaan ��������

Viimeksi muokannut gessusankari : 05.01.2025 15:37
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään lj 70 2.4td -90 osina tai kokonaan lost coyotes O/M/V Ajoneuvot 1 17.12.2016 11:43
Myyty hj-61 osina/kokonaan Niko.T O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 07.02.2013 11:25
Myydään sj 410 osina tai kokonaan jps O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 20.08.2009 18:27
Myydään FJ-55 osina/kokonaan BJV-8 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 22.09.2008 08:23


Sivu luotu: 20:31 (GMT +2).