![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() MittariremonttiaTutkittu mittaristoa tai paremminkin mitä siitä oli jäljellä. Nopeusmittari oli mennyttä kamaa, No ei sillä mitään olisi tehnytkään. Rundimittari toimi ja kohtuuvaivalla sai harsittua ja liimailtua mittariston rungon ja kotelon kasaan. Nopeusmittarin tilalle tuli brute force asennuksena akkujännitteen mittari, Bensamittarivalotkin toimivat ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Bensafiltterin ruumiinavaus
Päivän nollahommana tuli tehtyä ruumiinavaus vanhalle polttoainelinjan painesuodattimelle. Tässä tapauksessa näyttäisi siltä, että filtteri on tehnyt sille kuuluvat hommat ja rankimman kautta. Toivottavasti suuttimia ei ole jumissa,
|
#3
|
||||
|
||||
![]() BMW-Suzuki liitos
Edelleen koekäyttöä (sytytysboxi) odotellessa sain rakennettua nivelen/akselin Bemarin moottorin ja Suzukin vaihteiston väliin, Kulma ei ole mitattu, mutta parin-kolmen asteen luokkaa. Koekäyttö paljastaa sitten toimiiko.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Vaihteiston_kiinikkeet
Vaihteistolle tehty kiinikkeet v1.0. Kaikki kumityynyjen varassa. Jakolaatikko tulee aikaisemmin esiteltyjen TPU.muovista tulostettujen kiinikeiden varaan.
Vaihteisto ja jakolaatikko siirtyivät noin 130mm taaksepäin. Katsellaan sitten korin sovittelussa sopiiko ilman suurempia modauksia. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Jarrujen duunausta
Vaikka keksintö ei vielä liikukkaan niin myös jarrujen rakentaminen on alkanut. Tarvikeosien asentamisessa tulee näköjään aina jotain sepitettävää. No kiinni meni ja toiminta selviää myöhemmin.
Pelastin kaikki säilyneet putket ja letkut kun omassalogistiikassa oli tapahtunut virhe ja kaikkia osia ei ollutkaan tilattuna. Letkut jopa yllättivät. Siivoamisen jälkeen paskan alta paljastui virheettömät Toyoda latkut vuosileimalla 1983. Menee jatkoon ilman muuta. |
#6
|
||||
|
||||
![]() ristinivelet ja kardaanit
Liittyen aikaisempaan keskusteluun voiko yhdellä ristinivelellä yhdistää moottorin ja lootan. No vastaus on: Nähtäväksi jää.
Teoriat ja ristinivelen trigonometria on tunnettuja juttuja. Ristinivel aiheuttaa nivelen kulmasta riippuvan kulmanopeuden värähtelyn lähtöakseliin. Kulmanopeuden muutokset muuttuvat tietysti myös momenttivärähtelyksi. K100:n lodjussa on jonkunlainen jousella tehty momenttivärähtelyn vaimennin. Asiasta löytyy paljon selitystä ja tieteellistä aineistoa. Hakusanalla U Joint tai Universal Joint löytyy luettavaa. Tässä pari linkkiä havainnollisiin juu tuubi videoihin jos asia kiinnostaa. https://www.youtube.com/watch?v=LCMZz6YhbOQ https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY Lisätään tähän vielä kuva tuosta K100 vaihteistosta. Input shaft osat 7,8 ja 9 on tuo vaimennin. Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 08.08.2024 01:39 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BMW K100RS -86 | J0hannes | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 01.08.2015 11:29 |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |