Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.07.2024, 16:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Tuli mieleen, että onhan sulla virranjakaja varmasti oikeassa asennossa? Se on täysin mahdolista laittaa 180° pieleen, jolloin sitten fuel sync on yhtä paljon pielessä. Tosin ei se silti selitä kipinän puutosta, kun muistaakseni kipinää tulee vaikka olisi väärässä asennossa. Ei vain lähde käyntiin koska bensa ruiskutetaan aivan väärään aikaan.

Ja se toki kannattaa muistaa, että virranjakajan asento ei vaikuta näissä millään tavalla kipinään, vaan ainoastaan fuel synciin -> tarkoittaa siis sitä että kone tietää milloin alkaa ruiskuttamaan polttoainetta.

Kannattaa tuo nyt kuitenkin varmistaa että on oikeassa asennossa..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.07.2024, 19:12
gessusankari:n Avatar
gessusankari gessusankari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.23
Sijainti: varsinais-suomi
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuli mieleen, että onhan sulla virranjakaja varmasti oikeassa asennossa? Se on täysin mahdolista laittaa 180° pieleen, jolloin sitten fuel sync on yhtä paljon pielessä. Tosin ei se silti selitä kipinän puutosta, kun muistaakseni kipinää tulee vaikka olisi väärässä asennossa. Ei vain lähde käyntiin koska bensa ruiskutetaan aivan väärään aikaan.

Ja se toki kannattaa muistaa, että virranjakajan asento ei vaikuta näissä millään tavalla kipinään, vaan ainoastaan fuel synciin -> tarkoittaa siis sitä että kone tietää milloin alkaa ruiskuttamaan polttoainetta.

Kannattaa tuo nyt kuitenkin varmistaa että on oikeassa asennossa..
joo itse mietin kans samaa, mulla kyllä oli tuo kansi auki tänään ja tutkin sitä anturia sieltä.. se anturin johto lähtee taaksepäin tuosta jakajasta niin eikös tuo silloin pitäis oikein olla jotain youutuuppi videoi katsonu ja näitä foorumei lukenu ja niistä päättelin tuota ajoitus hommaa (vaikka on juurikin tuollainen että säätää itse) mut just toi epäilyttää kun ei tule minkään valtakunnan kipunan näköistäkään eikä lyö sormillekaan vaikka kokeili tietysti voihan tuon jakajan varuiks vielä avata ja katsoa onko ykkösen kohdal niinkuin pitääkin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.07.2024, 19:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Katso FSM:stä miten se jakajan asento katsotaan; varsinaisesti pitäisi säätää tarkasti kohdalleen DRBIII- kapulalla tai vastaavalla joka osaa näyttää fuel syncin koneen käydessä 1000rpm, mutta sen saa kyllä muutaman asteen tarkkuudella kohdalleen muutenkin. Ja se ei tosiaankaan saa heittää paljon yhtään, mieluiten ei ollenkaan..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.07.2024, 21:53
gessusankari:n Avatar
gessusankari gessusankari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.23
Sijainti: varsinais-suomi
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Katso FSM:stä miten se jakajan asento katsotaan; varsinaisesti pitäisi säätää tarkasti kohdalleen DRBIII- kapulalla tai vastaavalla joka osaa näyttää fuel syncin koneen käydessä 1000rpm, mutta sen saa kyllä muutaman asteen tarkkuudella kohdalleen muutenkin. Ja se ei tosiaankaan saa heittää paljon yhtään, mieluiten ei ollenkaan..
juu tullut luettua tuota FSM:ää jonkinverran tuollalailla sen mielestäni säädinkin, pitää vielä huomenna ottaa ja irroitella kaikki sytkään liittyvä ja tsekata toi ajoitus oikeaan kohtaan. josko se sillä sit korjaantuis taikka jotain eloa sais tuohon
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.07.2024, 12:26
gessusankari:n Avatar
gessusankari gessusankari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.23
Sijainti: varsinais-suomi
Viestit: 33
Perusasetus

noniin, sitä jakajaa katsoin kaikki pitäis olla just tasan kohdillaan (ykköne ylhäällä, merkki kohdallaan ja pyörijä näyttää cyl 1 merkkiin) ei vieläkään minkään näköistä kipinää, kattikin varmaan jo/kohta paskana kun täynnä bensaa.. mitähän seuraavaks tekis ??? tarviiko ottaa ja purkaa koko auto osiks ja myydä vai mitä tän kans tekee? tällä oli kyllä mukava aurata mutta ei se paljon auta kun auto ei käy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.07.2024, 08:35
gessusankari:n Avatar
gessusankari gessusankari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.23
Sijainti: varsinais-suomi
Viestit: 33
Perusasetus

aamutuimaan tänään jeepin tutkiskelua, otin testiks kammen, nokan sekä tpm anturin liittimet irti ja kokeilin vikakoodeja - ei mitään koodia ulos. sit otin kaasuläpän anturin liittimen irti ja taas koittamaan - sieltähän tuli koodi ulos, eli jollainlailla toimii vikakooditkin, mutta vikaa vaan ei löydy. mittasin nokkaanturin niin ainakin se 5v menee sinne sitä en tiedä laskeeko kun starttaa kun tuo digimittari ei ainakaan näyttänyt. puolalle tulevaan liittimeen mittari kiinni ja sielä tulee 10,8V mittarin maa moottorin kylkeen ni sai sen 12v eli maata tulee, mutta oliko se tarpeeksi ?? virrat päälle ja käsin käänsin konetta niin pumppu jne heräillee kun pyörittää eli eikös silloin ole nokan/kammen anturi/anturit kunnossa ?? ja eikös tuo kipinä testeri (sellainen johdonpätkä jossa polttimo kuvunsisällä) näytä kipinää jos suoraan puolaan laittaa tuon

nyt saa heittää ideoi kehiin enneku palaa lopullisesti hermo ja sitte tuota ei enään ihmetellä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.07.2024, 17:57
gessusankari:n Avatar
gessusankari gessusankari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.23
Sijainti: varsinais-suomi
Viestit: 33
Perusasetus

tänään tuota taas vähän piti ihmetellä, kaikki maadoitukset (konehuoneen) otettu irti ja hiottu puhtaalle pellille eli ainakin maat on kunnossa. virrat päälle ja nokan anturista liitin irti,käsinpyöritin konetta niin välillä heitti bensapumppua päälle ja rele (asd?) naksui eli vissiinkin kammenanturi on kunnossa. seuraavaksi nokan anturin liitin takas kiinni ja kammen anturin liitin irti ja pyörittämään konetta (edelleen käsin) ei mitään ääntä mistään pitäisköhän sen nyt sanoa jotain tai tehdä samaa kuin aiemmin jos joku innokas haluaa omallaan kokeilla samaa ja kertoa tuloksia niin olisin kiitollinen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään lj 70 2.4td -90 osina tai kokonaan lost coyotes O/M/V Ajoneuvot 1 17.12.2016 11:43
Myyty hj-61 osina/kokonaan Niko.T O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 07.02.2013 11:25
Myydään sj 410 osina tai kokonaan jps O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 20.08.2009 18:27
Myydään FJ-55 osina/kokonaan BJV-8 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 22.09.2008 08:23


Sivu luotu: 09:38 (GMT +2).