Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.07.2024, 20:24
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 730
Perusasetus

Bosch 0227 401001 vianhakua


Bosch 0227 401001 purkkihan aukesi pienen askartelun jälkeen. Liitin ja transistorit piti juottaa irti ennen kuin piirilevyn sai irti. Ymmärrettävää 80-luvun tekniikkaa. Ensimmäinen vikakin näkyi heti. Kellertävät Rifa-merkkiset konkat ovat tunnettuja siitä, että kuori murtuu ajan kanssa, kosteus pääsee sisään ja sitten alkaa tapahtumaan. Nämä kon ovat aikanaan olleet parhaan maineessa niin myös hp, Tektronix sun muut mittalaitevalmistajat ovat aikanaan käyttäeet näitä verkkofilttereissä. Seuraus vaan on, että räjähtelevät pahan hajun ha hirveän siivon kera. Jos kiinostaa niin hakuun vaan "rifa capacitor explosion" niin lukemista ja katseltavaa riittää.



Ranskalaisen piirtämän piirikaavion avulla debuggaus löhti hyvin käyntiin. Prossukin tuli tunnistettua. Philipsin tekemä, mutta arkkitehtuuriltaan Intel MCS-48 sarjan vehje. Tarkemmin 8021 variantti.
Useamman tunnin istumisen jälkeen oli pakko luovuttaa ja todeta, että itse prosessori piiri on risa. Tälle vialle ei sitten voikkaan mitään. Vaikka tollasen menneen maailman prossun EPROM versiona jostain löytäisikin niin sisälle tulevaa Bosch softaa ei tietenkään saa mistään eikä mitenkään.
Diagnoosiksi tuli: Prossun oskillaattori ei värähtele, kidekin tuli testattua. Vien noin 60mA virtaa ja lämpenee poikkeuksellisen paljon.



Käytetty purkki tilattu maailmalta. Katsotaan mitä sieltä tulee. Todennäköisesti Rifa konkkavika ainakin mukana.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	0227401001_purku.jpg‎
Views:	519
Size:	289,1 Kt
ID:	107398   Click image for larger version

Name:	0227401001_auki.jpg‎
Views:	471
Size:	264,4 Kt
ID:	107399   Click image for larger version

Name:	0227401001_Rifa_konkat.jpg‎
Views:	2435
Size:	173,8 Kt
ID:	107400   Click image for larger version

Name:	0227401001_mikrokontrollerit.jpg‎
Views:	481
Size:	244,2 Kt
ID:	107401   Click image for larger version

Name:	0227401001_prossu_tunnistettu.jpg‎
Views:	512
Size:	134,0 Kt
ID:	107402  

Click image for larger version

Name:	0227401001_prossu_tunnistus.jpg‎
Views:	507
Size:	156,3 Kt
ID:	107403   Click image for larger version

Name:	0227401001_diagnoosi.jpg‎
Views:	2434
Size:	88,4 Kt
ID:	107404  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.07.2024, 20:35
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 730
Exclamation

CDI sytytys vai onko?


Purkin transistoreiden kuntoa mitatessa tuli mieleen kysymys: Miksi näitä sytytysjärjestelmän ohjaimia kutsutaan harhaanjohtavasti CDI yksiköiksi? Tämä lyhenne CDI kun tarkoittaa Capacitor Discharge Ignition eli järjestelmää missä sytytysenergia ladataan kondensaattoriin ja laukaistaan sieltä sytytyspuolaan mikä toimii muuntajana.
Tämä Boschin systeemi on menneestä maailmasta tuttu Kettering/Delco järjestelmä. Tässä katkojan kärjet on vaan korvattu transistorikytkimellä ja ohjaus tapahtuu mikroprosessorilla. Kettering järjestelmässä sytytysenergia ladataan sytytyspuolan magneettikenttään ja kipinän hetkellä vapautetaan sieltä.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	0227401001_Bosch_transistori.jpg‎
Views:	2395
Size:	120,1 Kt
ID:	107405   Click image for larger version

Name:	0227401001_transistorit_mittaus.jpg‎
Views:	466
Size:	158,6 Kt
ID:	107406  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.07.2024, 09:29
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

Eikös toi nyt sit menis niin, että jos olis BMW "tosiharrastaja" niin hommaisi jotain tollasen boxin ja prommerilla imasis bitit talteen siitä satiaisesta? Tiedä häntä vaikka maailmalta joku sellanen tyyppi löytyisikin joka sen operaation olisi tehnyt. Sen jälkeenhän niitä prommeja voisi ohjelmoida mielin määrin

Toinen vaihtoehto ehkäpä sitten kasata joku speeduino sitä mottia ohjastamaan. Täällä näköjään joku vastaavan kanssa puuhastellutkin https://www.speeduino.com/forum/viewtopic.php?t=3878
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.07.2024, 06:42
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Olisko Ignitechillä jotain tuotetta josta olisi apuja tuohon?

www.ignitech.cz

Itse olen tilannut tuolta pariin Hondan XLV:hen sytkäpurkit,jolla sai deletoitua kaikki vanhenevat ja harvinaiset alkuperäiset komponentit pois käytöstä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.07.2024, 00:28
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 730
Perusasetus

Sytytys- ja moottorinohjain


Kiitoksia kommenteista. Netin syövereistä tilattu vaihto.osa. Katsotaan ensin mihin sen kanssa päästään, Oikein kovan paikan tullen tuollainen waste spark ohjain syntyy vaikka valkoiselta paperilta eteenpäin.

Ajan kuluksi tutkin LE Jetronic moottorinohjainta, Sillätavoin hieno vanha disaini, että kortilla on vain yksi elektrolyyttikondensaattori, Tämä vähentää ajan kuluessa syntyvien vikojen mahdollisuutta kun ei ole vikaantuvia komponentteja. Irroitin konkan ja mittasin sen. Oli ihan spekseissään tämä 40 vuotta vanha ROE-merkkinen konkka,

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	konkka_vaihdettu.jpg‎
Views:	462
Size:	173,5 Kt
ID:	107462   Click image for larger version

Name:	vanha_ROE_spekseissa.jpg‎
Views:	2065
Size:	158,6 Kt
ID:	107461  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.07.2024, 01:04
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 730
Perusasetus

nysväystä ja 3D osia


Edelleen osia odotellessa pientä terapianysväystä. Pengottu laarinpohjalta vanhat iskarit esiin, etsitty jotenkin poimivat, putsattu ja maalattu. Takaiskareiksi löytyi muuten hyvät Girlingit, mutta toisesta oli suojakuoren kiinnitys murtunut, Tähän syntyi 3D printterillä korjausosa, Sika 521:stä väliin ja menoksi.






Kun vauhtiin päästiin niin tuli mieleen koittaa tulostaa jakolaatikon kannakkeet TPU-muovista.



Vahvaltahan tämä TPU muovi tuntuu. Käytössä sitten selviää kestääkö.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	iskarihuoltoa.jpg‎
Views:	498
Size:	336,0 Kt
ID:	107463   Click image for larger version

Name:	risa_Girling_kuori.jpg‎
Views:	2059
Size:	128,5 Kt
ID:	107464   Click image for larger version

Name:	3D_korjausosan_malli.jpg‎
Views:	2019
Size:	126,5 Kt
ID:	107465   Click image for larger version

Name:	3D_korjausosa.jpg‎
Views:	478
Size:	104,5 Kt
ID:	107466   Click image for larger version

Name:	jakolaatikon _kannake_malli.jpg‎
Views:	478
Size:	62,5 Kt
ID:	107467  

Click image for larger version

Name:	jalolaatikon_kannaka_TPU_osa.jpg‎
Views:	1991
Size:	73,4 Kt
ID:	107468   Click image for larger version

Name:	TPU_lujuuskoe.jpg‎
Views:	497
Size:	81,4 Kt
ID:	107469   Click image for larger version

Name:	TPU_lujuuskoe_2.jpg‎
Views:	2042
Size:	108,4 Kt
ID:	107470  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.07.2024, 23:34
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 730
Perusasetus

koekäytön valmistelua


Sytytysboxia odotellessa tullut tehtyä pieniä juttuja koekäytön valmistelussa. Akkukotelo kaapelointeineen ja tankin kiinikkeet sekä väliaikaiset bensalinjat.




Tankki saatu jollain tavalla pestyä. Uudet pumpun kiinikkeet ja filtteri tankkiin. Tankkia kasatessa tuli väistämättä mieleen kätilön hommat. Tässä kun 100mm reijästä yhdellä kädellä kasataan pumput ja himmelit tankkiin.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	akkukotelo.jpg‎
Views:	444
Size:	177,3 Kt
ID:	107485   Click image for larger version

Name:	tankin_kiinikkeet.jpg‎
Views:	441
Size:	178,7 Kt
ID:	107486   Click image for larger version

Name:	bensalinjat.jpg‎
Views:	479
Size:	171,7 Kt
ID:	107487   Click image for larger version

Name:	koekayttovarusteet.jpg‎
Views:	1765
Size:	238,1 Kt
ID:	107488   Click image for larger version

Name:	katilon_hommia.jpg‎
Views:	1784
Size:	220,7 Kt
ID:	107489  

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.08.2024, 00:29
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.434
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti

Prossukin tuli tunnistettua. Philipsin tekemä, mutta arkkitehtuuriltaan Intel MCS-48 sarjan vehje. Tarkemmin 8021 variantti.
Useamman tunnin istumisen jälkeen oli pakko luovuttaa ja todeta, että itse prosessori piiri on risa. Tälle vialle ei sitten voikkaan mitään. Vaikka tollasen menneen maailman prossun EPROM versiona jostain löytäisikin niin sisälle tulevaa Bosch softaa ei tietenkään saa mistään eikä mitenkään.
Diagnoosiksi tuli: Prossun oskillaattori ei värähtele, kidekin tuli testattua. Vien noin 60mA virtaa ja lämpenee poikkeuksellisen paljon.
Mulla on tuolla vetolaatikostoissa kaikenlaisia 80- ja 90- luvun taitteen prossuja, muistipiirejä ym I/O piirejä etc. jääny "talteen", ainakin 8080:siä pitäis olla

Eihän sitä tiedä milloin niitä tarttee

Aikanaan kun tuli korjattua ihan ammatiksi tietokoneita, silloin kun niitä vielä piirilevytasolla valmistajilla korjattiin oskilloskoopin, yleismittarin, skemojen ja kolvin kanssa....pintaliitostekniikka kun tuli, niin niitäkin joku vuosi korjattiin ainakin emolevyjä, mutta sittenhän ne aika pian alettiin nakellla menemään ja uutta korttia vaan viallisen tilalle. Oheislaitteille ja näytöille kävi sama jo vähän aikasemmin (näppäimistöjä ja jopa hiiriäkin joskus korjattiin takuuaikana).
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.08.2024, 23:09
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 730
Perusasetus

koekäynnistys


Sytytysboxi tai oikeastaan kaksi kappaletta saapui. Boxi kiinni ja käynnistyslupa.signaalihan sieltä tuli.



Lähti kyllä, mutta kävi erittäin huonosti. Kipinä kunnossa ja bensapaineet spekseissä.





Putkien lämmöistä pääteltynä kävi vain kahdella pytyllä. Tulpat irti ja tutkimusta. Tässä tuli taas sellainen "paska löystyy" hetki. Nelosen tulppa alumiinisärsselissä. Onko sylinterinseinämää vai mitä?



Puristuspaineethyvät ja tasaiset. Osoittautui, että sörsseli on joskus reippaasti vedeltyä alumiinitahnaa. Huh.



Hauska yksityiskohta. Varusteista löytyi reilu 60.000km eurooppaa kiertäneet varatulpat. Yhdestä kärkiväli kasassa muuten priimat. No käynti ei muutunut tulpanvaihdollakaan.




Pitkä seisominen ja tankista löytyneet bensapumpun entisen kannakkeen jämät ja mäskit antoi vihjeitä tukossa olevista suuttimista, Kolmosen ja nelosen johtojen irroittaminen ei muutanut käyntiä mitenkään. Antamalla suoraan akkusähköä suuttimelle solenoidi lähti liikkeelle (ääni muuttui), mutta käynti ei parantunut. No nyt on tilattu suuttimien huoltokitti ja suuttimet menossa pesuun.


Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	sytytysboxit.jpg‎
Views:	2064
Size:	184,5 Kt
ID:	107593   Click image for larger version

Name:	kipina.jpg‎
Views:	2065
Size:	217,0 Kt
ID:	107594   Click image for larger version

Name:	koekaynnistys.jpg‎
Views:	467
Size:	226,9 Kt
ID:	107595   Click image for larger version

Name:	bensapaine.jpg‎
Views:	2035
Size:	102,7 Kt
ID:	107596   Click image for larger version

Name:	alumiinia_tulpissa.jpg‎
Views:	2030
Size:	125,8 Kt
ID:	107597  

Click image for larger version

Name:	puristuspaineet.jpg‎
Views:	2041
Size:	149,2 Kt
ID:	107598   Click image for larger version

Name:	varatulpat.jpg‎
Views:	2059
Size:	236,0 Kt
ID:	107599   Click image for larger version

Name:	suuttimen_elvytydtä.jpg‎
Views:	2066
Size:	210,2 Kt
ID:	107600  
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.08.2024, 23:26
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 730
Perusasetus

Nivel


Sen verran pärähti, että pääsi ottamaan ensimmäiset tyypit väliakselista/nivelestä. K100:n vaihteistosta vitonen silmään ja menoksi. Nivel ei ainakaan pyrkinyt karkuun. Eikä värinöita . Koe tosin ilman vetoa. Vasta vedossa mahdollinen momenttivärähtely aiheuttaa ilmiöitä ja mahdollisia ongelmia. Koe ei myöskään ollut pitkäkestoinen kun vaihteisto on vielä ilman öljyä ja konekkin kävi huonosti. No rundeja siitä kuitenkin irtosi.

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.08.2024, 00:33
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 730
Perusasetus

Pikkujuttuja zündung boxit


Täytehommana purkuosana hankitun sytytysboxin tutkimuksia. No sieltähän löytyi kuolemaa tekevät Rifa konkat. Vaihtoon ja purkki kiinni.
Muuten pikkujuttu mutta tämä yksikkö on hankala purettava.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	rifa_konkat_vaihdettu.jpg‎
Views:	2144
Size:	132,4 Kt
ID:	107648   Click image for larger version

Name:	rifa_konkat.jpg‎
Views:	459
Size:	63,7 Kt
ID:	107647  
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.08.2024, 00:40
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 730
Perusasetus

Bosch suuttimet


Valmistautumista suuttimien pesuun / elvyttämiseen. Jemmasta löytyi jostain vanhasta projektista jääneitä suuttimia 0280150227. Päätin uhrata yhden tieteelle jotta sisäinen rakenne selviäisi tarkemmin. Sorvilla auki ja tutkimaan. Onhan hienosti hiottuja osia ja pieniä välyksiä. Tutkimukset antoivat aavistuksen siitä, että pesu ei tule onnistumaan tosta vaan.

Minulla ei ole tietoa mistä autosta nämä 0280150227 suuttimet ovat. Jos joku tunnistaa niin voi vastata.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Bosch_suutin.jpg‎
Views:	1911
Size:	82,2 Kt
ID:	107649  

Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 14.08.2024 01:30
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.08.2024, 01:18
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 730
Perusasetus

Suuttimien pesu


Ensimmäinen rasti oli 40v paikallaan olleitten suuttimien irtisaaminen. No lopulta irtosi ja vieläpä ehjänä.



Löysin vielä 2003 rakennetun suutintesterin. Polttoainepöntössä / painesäiliössä oli vaan kumiosat hapantuneet. Kun en parempaakaan keksinyt niin testilitkuna toimi pienkonebensa.



Testerin asetukset olivat 33Hz ja 66% duty cycle. Jotta mittalasia olisi helpompi lukea vetäisin viisi jaksoa / testi. Pönttö ja retelit ei kestä täyttä 2,5bar painetta. Testit tehty 1 bar paineella. Tällä testisetupilla pääsee vertaamaan suuttimia keskenään. Vertailu speksiin vaatisi vähän lisää virittelyä. Jonkun brosyyrin mukaan näiden 0280150705 suuttimien tuotto pitäisi olla 150,8 cc/min 2,5 bar paineella. Tulokset seuraavat.
1 38 ml
2 30 ml
3 28 ml
4 13 ml toinen veto 10 ml

Kakkonen vähän kyseenalainen. Kolmonen huono ja nelonen selvästi tukossa. Jopa paljaalla silmällä näki kuinka suuttimen kärki oli kovaa könttää täynnä. Mikroskoopilla kama näytti jonkinlaiselta hartsilta. 10v seisominen bensanjämät fuel railissa tekee tehtävänsä .



Pesunesteeksi bensaa ja injector cleaneria. Suuttimet ultraäänipesuriin ja välillä niiden päristelyä pesun käydessä.
Ykkönen oli tällä mittauskierroksella luokassa 36ml.
Kakkonen tokeni heti 32ml tasoon.
Kolmonen 30ml tasoon ja yön liuotksen sekä lisäpesun jälkeen 34ml tasoon.
Eli 1, 2 ja 3 ovat jo samassa suuruusluokassa.
Nelonen parani pesun jälkeen vähän 17ml, mutta edelleen selvästi tukossa. Bensa/cleaner liotus ja uudet pesut eivät parantaneet tilannetta. Mikroskoopilla katsottuna kova könttä pysyi kärjessä kiinni ja tietysti samaa kamaa sisällä. Sattumalta keksin kokeilla piirikortinpesuainetta. Tämä tuntui liuottavan kökköä. Useamman tunnin ähräyksen jälkeen neloselle alkoi tulla 25ml tuloksia. Paranee, mutta edelleen huono. Liuotushoito jatkuu ja varoiksi uusia suuttimiakin tilattu.



Saa ehdotella jos tiedossa on ärhäkämpiä suuttimien pesuaineita.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	suuttimien_irroitus.jpg‎
Views:	1938
Size:	117,8 Kt
ID:	107650   Click image for larger version

Name:	suutintesteri.jpg‎
Views:	1951
Size:	127,4 Kt
ID:	107651   Click image for larger version

Name:	eka_veto.jpg‎
Views:	1937
Size:	191,7 Kt
ID:	107652   Click image for larger version

Name:	tehoaine_loyty.jpg‎
Views:	1855
Size:	100,8 Kt
ID:	107653  

Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 14.08.2024 01:32
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.04.2025, 09:29
K100 K100 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.04.25
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 2
Perusasetus

konkat


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Täytehommana purkuosana hankitun sytytysboxin tutkimuksia. No sieltähän löytyi kuolemaa tekevät Rifa konkat. Vaihtoon ja purkki kiinni.
Muuten pikkujuttu mutta tämä yksikkö on hankala purettava.

Uskaltaisiko tämmönen harrastelija vaihtaa ite nuo konkat? Mistä tilastit konkat ja minkä hintaiset ne oli?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.04.2025, 22:58
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 730
Perusasetus

Zündung einheit korjaus


Ei tuosa mitään tekemätöntä ole kun vaan maltilla ja huolellisesti tekee. Kannattaa katsella viestin #17 kuvia tarkasti ennen kuin ryhtyy purkamaan. Ehkä pari tärppiä voin antaa:
- transistoreiden jalat kytketty ohkasilla kuparilevyillä piirilevyyn. Juotoskohta käännetty J-muotoon. Lähtee hyvin jollain piikillä nostamalla. Tinapumppu ja tinaimusukka hyviä apuvälineitä.
- konkat liimattu erittäin kovalla/vahvalla liimalla muihin komponentteikin. Varovasti irti, että muita komponentteja ei hajoa. Konkan itsensä voi tietysti uhrata. Todennäköisesti kuori on niin hapero, että kuoret jää liimaan ja loput irtoaa.
- Takaisin kolvatessa mieluummin reilusti lämpöä jotta tina juoksee varmasti juotoskohtaan.

Kondensaattorit ovat 0.1uF/100nF 400VDC/220VAC johtimet 15mm "silmävälillä". Korvaavaksi sama tai suurempi jännitekesto ja tietysti tuo sama mekaaninen koko jotta sopii purkkiin.

Itsellä nämä löytyivät "kotivarasta". Laitoin Panasonicin 630V konkat.

Jos haet ostopaikkaa niin kaikki elektroniikan komponentteja myyvät liikkeet ovat hyviä mahdollisuuksia. Tässä esimerkki Partcon tuotesivuille.

https://www.partco.fi/fi/elektroniik...2-ha-100n.html


.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BMW K100RS -86 J0hannes O/M/V Ajoneuvot 0 01.08.2015 11:29
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 14:23 (GMT +2).