Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.07.2024, 00:53
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

Ajologiikka


82:sesta ei ole mitään kuvia/manuaalia. Tässä pari kuvaa James 52 eri versioiden ajologiikasta. 82:n todennäköisesti samankaltainen jollei ihan sama. En ole koskaan nähnyt 82:sta läheltä. Onko 82:n 12 vai 24V peli?

Ensimmäisessä kuvassa ajoventtiili on osa Y5 ja seuraavassa 47.
- Mittaa aluksi tuleeko ajoventtiileille täysi jännite, että aukeavat kunnolla. Venttiilin pitää olla kytkettynä johtosarjaan tässä mittauksessa.
- Mikäli ratissa oleva ajovalitsin ei toimi vika on todennäköisesti johtosarjassa tai itse valitsinkytkimessä.
- Ehkä kannattaa myös kokeilla irroittaa ajoventtiilin liittimet ja ohjata venttiiliä suoraan akkujännitteestä ja katsoa muuttuuko käyttäytyminen.

Aikaisemmassa viestissä #314 on kuva missä näkyy nämä ajologiikkaan kuuluvat releet.





Toistan ehkä itseäni, mutta laita nyt omista koneistasi ja projekteista kuvia ja tarinaa tänne.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	James_52_D_5-speed.jpg‎
Views:	1773
Size:	317,5 Kt
ID:	107278   Click image for larger version

Name:	James_52_D-4.jpg‎
Views:	1692
Size:	222,7 Kt
ID:	107279  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.07.2024, 08:42
Mini Mini ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 191
Perusasetus

12v peli on .
Käsittääkseni ajosuunnan valitsin toimii kun nappia etukauhan käyttövivun päässä painamalla menee määrättyyn suuntaa.
Mutta, taakse huonosti. Taitaa mennä taakse vähän matkaa paremmin... Sitten hyytyy. 52/82 kirjat on samoja. Mut se onko mikään koneissa niinkuin kirjoissa. On toinen tarina.. otettiin vertaus 82=86&82=87
Niissä vuosi ikäeroa ja releet ihan eri tavalla ja piuhat erivärisiä.. mun 52 onkin sitten varmasti ihan eri luokkaa kun 12/89🤔
Kuvat ei täällä kettulan perämetsässä oikein lataudu. Ja ei myöskään ole ihan oikeista kohti otettu...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20240623_150930.jpg‎
Views:	691
Size:	518,7 Kt
ID:	107281   Click image for larger version

Name:	IMG_20240623_150925.jpg‎
Views:	739
Size:	498,6 Kt
ID:	107282   Click image for larger version

Name:	IMG_20240622_202628_1.jpg‎
Views:	776
Size:	518,5 Kt
ID:	107283  

Viimeksi muokannut Mini : 04.07.2024 08:37
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.07.2024, 19:49
Mini Mini ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 191
Perusasetus

Taas jouduttu kokeilla ajamista.
Nappia painamalla ja taka ajolaitteilla ensin hyvin eteen ja taakse . Sit loppuu taakse meno ku vähän ajaa. /Lämpee. Lisää ajellessa loppuu eteenpäin menokin kunnolla. Ni varmaan öljyn vaihto syytä suorittaa heti. Mutta,ne suodattimet ��
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.07.2024, 20:44
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

Hieno James farmi

Kun kerrot, että loppuu meno niin tarkoitatko:
- kierrokset nousee, mutta kone ei etene?
- kierrokset ei nouse. Ei vaan jaksa mennä?
- jotain muuta?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.07.2024, 08:23
Mini Mini ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 191
Perusasetus

Kierrokset nousee.
Mutta,ei etene .
Tänään mun -52 siirtyy seuraaviin käsiin. Siitä ei kuvaa ollutkaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.07.2024, 11:40
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

Mittaa saako ajoventtiili jatkuvan täyden jännitteen kun vika on päällä. Vaihtoehtoisesti syötä ajoventtiiliä "suoraan akusta".
Näillä kokeilla saat selville onko vika johtosarjassa/releissä vai itse laatikossa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.07.2024, 08:39
Mini Mini ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 191
Perusasetus

James 52d-89


Eilen kun kone teki lähtöä ja kaveri pakkas kauhoja kyytiin niin loppui lastatessa eteenpäin meno.
No sieltä sitten luukun etupuolelta löytyi palanut johto nippu.
Siitä sit saatiin lopulta liitin moottorin puolelta irti.
Ja piuhat hätä korjattua. Niin liike jatkui.

Nyt täytyy uudelleen paneutua 82 samoihin kohtiin. Kun tässä löytyi varmuudella ihan oikea vika sieltä. Se hätäkorjaus kyllä on merkattu ilmastointi teipillä ja sen korjaa kyllä oikein nykyinen omistaja kun saa perille sen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.07.2024, 16:20
Mini Mini ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 191
Perusasetus

Mielenkiinto on vähissä. Mut rannasta ajettu taas näytelmä paikalle. Pesin kyllä ohjaamon alustaa et ei olis niin öljykylpystä etsiä vikaa. Jos motivaatio sallii..
4wd james 1wd toimisena liikkuu kyllä hemmetin huonosti...
Kuvat ei liity täällä...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20240718_170748_1.jpg‎
Views:	647
Size:	643,0 Kt
ID:	107408  
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.07.2024, 16:20
Mini Mini ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 191
Perusasetus

Mielenkiinto on vähissä. Mut rannasta ajettu taas näytelmä paikalle. Pesin kyllä ohjaamon alustaa et ei olis niin öljykylpystä etsiä vikaa. Jos motivaatio sallii..
4wd james 1wd toimisena liikkuu kyllä hemmetin huonosti...
Kuvat ei liity täällä...kunnolla
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.07.2024, 16:27
Mini Mini ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 191
Perusasetus

Lisä kuvia


Lisääminen on hankalampaa.. ilmeisesti täytyy ottaa vielkin huonompi kamera museo hyllystä?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20240718_171008_1.jpg‎
Views:	669
Size:	739,1 Kt
ID:	107410  
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.07.2024, 17:47
826610 826610 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.24
Sijainti: Pori
Viestit: 18
Perusasetus

Pientä edistystä koneen kanssa.

Tuli hieman pestyä konetta mutta pahimmat kohdat saavat odottaa kuumavesipesuria. Uusi akku tuli hommattua ja nyt sai akkukotelo/astinlaudan paikoilleen. Kierrokset löytyi kun tiivistelin ruiskutuspumpun päästä kaasuvivustoa ja säädin samalla kaasupolkimen rajoitinruuvia. Nyt kiertää 2600rpm kuten ohjekirja sanoo eli eiköhän tuolla ole vaikutusta myös siirtonopeuteen. Aiemmin ei tahtonut tuo koneen siirtonopeus olla oikein kohdallaan.

Työpöydällä on vielä lämmityksen puhallin (taidan suosiolla uusia), nesteiden vaihdot ja perehtyminen koneen savutukseen.

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.07.2024, 01:18
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 766
Perusasetus

Mikä moottori ja mikä voimalinja tuossa kasikolmosessa on?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. GrapL Chit-Chat 2 28.04.2017 08:32
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan okkiM Tekniikka & Jutustelu 16 07.08.2006 19:08
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan ttimonen Tekniikka & Jutustelu 71 11.09.2005 10:15
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! Hujane Tekniikka & Jutustelu 15 03.11.2004 20:03


Sivu luotu: 22:32 (GMT +2).