Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.06.2024, 20:27
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 233
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

saako ketjua lainata kysymyksen verran. 2008 ford rangerissa on vannekoko 6x139,7 samat vanteet kun ns "japsijaossa" eli käy minkä tahansa 6x139,7 vanteet alle?


kiitos
Ei käy kaikki, keskireiän täytyy olla tarpeeksi iso, ja offsetin sopiva. Ja tottakai myös vanteen leveyden on oltava sopiva.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.06.2024, 12:20
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 978
Perusasetus

moi!

Mikähän keskireikä on se oikea? haluttu ET tiedossa.
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.06.2024, 17:10
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.108
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

Mikähän keskireikä on se oikea? haluttu ET tiedossa.
Mikäli keskireikä isompi kuin mikä aijottuun ajokkiin passeli, ongelmaa ei ole. Sopivia keskitysrenkaita löytyy vaikkka ja mitä: https://www.google.com/search?q=vant...&ie=UTF-8#ip=1

Tarvikevanteet samalla jaolla ollessa tehdään liki aina sen suurimman keskirei`än mukaan, ja himmaillaan sitten soviturinkulan kanssa. Olisihan hieman hölmöä (ja asiakkaalle oikeasti kallista) jos vaikka 5x108 jaolla olevaa vannetta tehtäisiin eri offsettien lisäksi viidelle eri navalle soppaisena. Tuo siis tyystin kuvitteellinen tuo koko/napahalkaisija (keskireikä) esimerkki, mutta pointti lie aukesi?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.06.2024, 13:02
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.412
Perusasetus

Jos on kartiomutterit, ehjät pultinreiät vanteissa ja tolkku muttereita kiristäessä, niin ei tarvitse keskitysrenkaita. Kyllä 6 kartiomutteria keskittää vanteen napaan, kunhan ei vedä heti ensimmäistä ihan apinan raivolla kiinni, jotta muillekin muttereille jää mahdollisuus auttaa keskittämään vannetta.

Jos vanteen keskireikä on liian iso ja kiinnitys on irtonaisin kartiopultein, niin keskitysrengas on kyllä hyvä olla, kun helpottaa olennaisesti pulttien kierteelle saamista.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.06.2024, 20:35
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

Joo,6 reikäiset istuu aika hyvin ilman keskirinkuloita,jos vanne merkki on muuta kun erään firman ns.vanteita voi olla hieman heittoa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Ford Ranger 4x4 -89 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 29.05.2010 16:08
Myydään / Vaihdetaan Ford Ranger II, 2.9 V6 vm. 90 Markku_66 O/M/V Ajoneuvot 7 28.05.2009 17:55
Ford Ranger himmel Tekniikka & Jutustelu 1 11.09.2007 09:27
M:Ford Ranger -87 Rankku O/M/V Ajoneuvot 8 21.02.2007 12:57
M:Ford Ranger... Rankku O/M/V Ajoneuvot 2 03.09.2006 08:41


Sivu luotu: 04:54 (GMT +2).